Talitintti terrorisoi terassilla?

Hakkaa jotain tuolla kattolautojen päällä. Miten saan sen pysymään poissa?

Lisätty: 04.06.2009 - 10:39

Miten voikin niin pienestä hippiäisestä lähteä niin kumea ääni. Oletan sen kiskovan vuorivilloja. Ainakin aikaisempina vuosina ne kävivät seinien kimppuun alakautta. Ovat ilmeisesti kalunneet jo niin pitkälti villat etteivät enää yletä. Kylmähän tänne torppaan talvella tulee jos ne villat vievät!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 10:49

Meillä roikkuu ulkona cd-levyjä, pysyy linnut poissa

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä neuvosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 10:08

Varmaan etsii toukkia tai hyönteisiä piiloista.
Linnunpelätin tai hyrrä / tuuliviiri / propelli , mikä lie oikealta nimeltään. Pyöriä viipottaa ja pelottaa linnut pois. En ole varma auttaako.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:14

On syömässä siellä jotain toukkia.Meillä västäräkki vartioi ulkoovea kun ampiainen teki siihen ylös pesän niistä ei ollut vaivaa kun västäräkki söi ne.Linnut kivoja turha niitä hätistellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:24

Kyllä se sieltä aikansa hakattuaan lähtee. Ota selvää, mitä sillä siellä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:35

Ehkä sillä on pesä jossain lähistöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:40

Pesä on lähellä , vartioi sitä, pari viikkoa niin ohi käy hyökkäävyys ja voit seurata pienien lento pyrähdyksiä. ole ylpeä ja anna heidän olla rauhassa, tykkäävät teistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 11:13

Jos sillä on pesä lähistöllä niin häiriköinti lakkaa, kun poikaset lähtevät pesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 11:13

Talitintti puuhailee topakkana yleensäkin. Meilläkin käy hakemassa pesätarpeita ikkunanpielestä tai katonrajasta jos vain jotain irti saa. Eiköhän niillä ole poikaset ja siksikin ovat ärhäköitä sekä kantavat ruokaa niille. Ostakaa lisää villoja, että riittää tintillekin, ei ne taloa teiltä varmaan kaada. Ääni voi tietysti tuntua keljulle ainakin silloin kun yrittää nukkua. Meillä tintit antavat herätyksen aamuisin laulamalla juuri makarin ikkunan vieressä....joskus ottaa pattiin, ainakin vapaapäivän aamuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 11:16

Ja meillä terroristeina toimii pulupariskunta poikasensa kanssa. Lentoharjoitukset ovat meneillään. Kauheaa mekkalaa pitävät parvekkeen katolla. Jollain pitäisi saada ne muuttamaan vaikka vastapäisen talon katolle, mutta siellä näkyy olevan nuo Emen mainitsemat cd-levyt roikkumassa parvekkeella. Turha kai toivoa, että niistä puluista eroon pääsisin.
Koita Ida noita cd-levyjä, josko auttaisi. Ne pyörii vinhasti tuulessa, ja auringonpaisteessa heijastavat sateenkaaren värejä. Tosin käyvät ikävästi silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 15:52

kiitä onneas että se on vaan talitintti, minä olen epähuomiossa asettunut asumaan fasaanin reviirille ja meillä se vasta varsinainen sota on käynnissä aina pesimäaikoihin ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 01:00

Naapurissa oli muutamia vuosia sitten kesyjä harakoita. Sontivat joka paikkaan ja varastelivat pikkutavaroita parvekkeelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 20:32

meillä oli saaripaikka joskus kauan sitten ja siellä oli tiiroja ne vasta olivatkin ärhäkkäitä kavereita , ei voinut puusehen mennä ilman haravaa jota piti pystyssä kun ne linnut syöksyi suoraan kohti päätä , oli vain pysyttävä pois sieltä saaresta pesintä ajan , ja kun ne olivat poikueensa saaneet , niin rauhoittui meno sielläkin saarella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:31

Kuuluu talitintin normaaliin hommiin. Aikansa kopistelee ja sitten se lähtee. Linnut ovat ihan kivoja ja niiden puuhia on kiva seurailla.