Tarvitaanko maahanmuuttajia ?

vai onko tämä liian arka aihe ???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 09:04

Ei tarvita. Ensin pitäisi saada omille asiat pysyvästi hyvin, sen jälkeen voi auttaa muita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 09:09

Mielestäni tarvitaan kohtuullisessa määrin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 09:35

Mun mielestä tarvitaan ja paljon,asiat ei koskaan parane jo täällä olevilla aina voi sanoa töitä työttömille ,se on väärä peri aate Maaha muuttajia tarvitaan .Katsokaa vaikka ruotsia siellä parempi toimeen tulo ,kun väkeä on muutama miljoona enemmän. Suomessa jos olisi vaikka kymmenen miljoonaa väki luku moni asia hoituisi paremmin.Tämä on Fakta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 09:35

Tarvitaan, kuka rakensi Ruotsin hyvinvoinnin? Mielestäni suomalaiset, heidät ruotsalaiset palkkasivat veronmaksajikseen. Miksei me osata hyödyntää historiassa hyväksi havaittuja asioita. Kyllä sinne joukkoon mahtuu joku "en finne igen" arkea piristämään.
Kevennys;
Naapurin kertoi jutun nuoruudestan, hänelle vitas päähän perjantai-iltana lähteä Tukholmaan veljeään tapaamaan. Siinä veljmiehen kanssa tulijaisia nautittiin ja tuli maanantai. Pitäis kai lähteä kotiin päin mutta laiva oli mennyt ja rahat vähissä.
Muisti että siellä on hyvin toimiva sosiaalihuolto ja päätti kokeilla. Virkailijatar kuunteli tarinan ja antoi matkalipun iltalaivalle sekä ruokaliput. Kysyi mihin ja miten hän voi maksaa tämän. Oli katsonut kuin halpaa makkaraa ja tokaissut "ei tavitse maksaa hyvä kun pääsemme teikäläisistä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:08

tarvitaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:20

Mielestäni maahanmuuttajia tarvitaan. En usko, että työt vähenevät ja aina joidenkin asiat ovat jotenkin rempallaan (ja on ihmisiä, jotka eivät haluakaan muuttaa elämäntyyliään). Monet maahanmuuttajat ovat työllistäneet itsensä eli perustaneet firman, jolta sitten valtio saa verotuloja, joilla maksetaan sosiaalietuuksia yms.

Lisäksi suomalaisten geeniperimä on niin pieni, että on ihan hyväksi saada tänne variaatiota. Mielestäni monimuotoisuus on mahdollisuus, ei uhka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:33

Koulutettuja maahanmuuttajia tarvitaan. Sairaaloissa, hoitolaitoksissa, siivouksessa ja monessa muussa työssä meillä on liian vähän työntekijöitä. Maahanmuuttajat ja pakolaiset ovat kaksi eri asiaa. Pakolaisten kanssa olisin varauksellisempi. Heidän kotouttamisensa on aika usein onnistunut huonosti. Pakolaisia olisi autettava siellä, missä he ovat pakolaisiksi joutuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:37

Sellaisia tarvitaan,jotka todella haluavat oppia Suomen kielen ja haketuu työelämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 10:50

Tarvitaan! Suomea rikastamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 11:09

Nekin rahat jotka laitetaan maahanmuuttajien hyväksi, voisi mieluummin laittaa kotimaan vähäosaisten työllistämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 12:27

Työperäinen maahanmuutto on ok ja kannatettava asia.
Kotimaan kaikki "heikoilla olevat" eivät koskaan ole edes tehneet työtä eivätkä sitä halunneet.
Maahanmuuttajat myös rikastuttavat ja piristyttävät maatamme (kultuurillisessa mielessä).
Aihe ei ole arka, päinvastoin. myös EU-vaalitilaisuuksissa asia on ollut paljon esillä ja ymmörrystä löytyy. Olisi aiak auotoa kieltää ko. asia koska suomalaiste ovat kautta vuosisatojen emigroituneet vieraisiin maihin, sama täytyy sallia muille kansallisuuksille samoin periaattein.

Lisätty: 05.06.2009 - 08:28

Maasta kuin maasta tulevai ei tarvita, eivät halua työtä vaan hyötyä meidän elintasosta. Idästä ja etelästä tulevista on myös paljon harmia, rakentakoot omaa maataan. Esimerkki ahkerista ja kunnollisista ihmisistä ovat vietnamilaiset, ovat sopeutuneet hyvin ja ovat työssä joko omassa yrityksessä tai muualla.Ovat oppineet myös kielen.

Lisätty: 05.06.2009 - 10:25

Joku kirjoitti laivalipusta Ruotsista Suomeen. Taannoin Turun sosiaalitoimi antoi pummeille menolippuja Tukholmaan. Asia paljastui, oli aikamoinen skandaali. Taitaa olla Turussakin eti tavat nykyään, toivottvasti ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 13:59

suomi tarvitsee työtä tekeviä ihmisiä,,olisivat he mistä tahansa vaikka suomalaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 14:54

ryssät pois ja virolaiset!!!! muut saa ehk tulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 15:53

hyvin sopii ja tarvitaankin ellei meinata Pohjois Korean malliin kehittyä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:37

Sopiva määrä,mutta ei liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 20:37

Työperäinen maahanmuutto on tarpeen työvoiman riittävyyden turvaamiseksi.
Valvontaa voisi toki "skarpata", nyt maahanmuuttajien joukossa myös täysin tänne sopimatonta ainesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:31

Ei tarvita, mutta ne jotka tarvitsevat turvapaikkaa, pakkohan heidän tänne on tulla! Tervetuloa mun puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 17:17

Tarvitaan ehdottomasti. Suomen ongelma vaan on täydellinen vetovoiman puute koulutetun työperäisen maahanmuuton aikaansaamiseksi. Harva ihminen on valmis muuttamaan pieneen piskuiseen ja sisäänlämpiävään maahan jossa on pakko oppia muualla maailmassa täysin tarpeeton kieli, elinkustannukset ovat joka saralla huikeat, palkka on koulutukseen nähden naurettavan pieni ja tulet aina olemaan ulkomaalainen vaikka asuisit maassa kymmeniä vuosia, maksaisit verosi kiltisti ja puuhaisit vapaa-ajallasi aktiivisesti erilaisissa järjestöissä. Jos koulutettu ihminen pärjää jossain muualla pelkällä esim. englanninkielellä ja palkkaakin tulee puolet suomessa tarjottua enemmän on maahanmuuton taustalla oltava joku oikku, esim. avioliitto suomalaisen kanssa. Velttoja lusmuja suomessa on riittävästi ihan omasta takaa ja käytössä olevalla surkealla kotouttamisjärjestelmällä saadaan niitä haalittua maailmalta lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:17

Kyllä voisi tulla kymmenkertainen määrä hyvinkin meidän iloksemme ja avuksemme.