Telkkarissa on justiin jollain kanavalla:Mikä on on Martti Innasen lisänimi?

Avainsanat: sarja typerät kilpailut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 00:23

Huuhaa.

Lisätty: 04.06.2009 - 00:24

Sarjassa yhdellä sanalla vastaten ei ole suotavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 00:24

Kyllähän se tuo Martti HuuHaa Innanen on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 01:38

Martti "Huuhaa" Mikko Sakari Innanen (s. 20. maaliskuuta 1931, Helsinki) on suomalainen humoristinen iskelmälaulaja, kirjailija ja taidemaalari.

Innanen aloitti muusikon uransa 1950-luvulla ja toimi vuodesta 1953 lähtien Yleisradion vahtimestarina. Vuodesta 1965 hän luki radiossa kirjoittamaansa seikkailusarjaa Joe Smith. Hän teki myös kuunnelmia.

Huuhaa Innanen tuli tunnetuksi kappaleillaan "Elsa, kohtalon lapsi", "Urjalan taikayö", "Gunnar vierasmaalainen" ja "Kumiteräsaappaat". Varsinkin "Elsa, kohtalon lapsi", joka oli Innasen ensimmäinen levytys ja "kieli poskessa" tehty Erik Lindströmin säveltämä tango, otettiin tosissaan ja se oli suuri hitti vuonna 1967. Elsa, kohtalon lapsi on myydyimpiä suomalaisia singlejä.

ELSA, KOHTALON LAPSI - Martti 'Huuhaa' Innanen
www.youtube.com/watch?v=p0QcJ9Kqatg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:44

Huu haa ,oli ,mutta levyraatissa ,Jaakko Jahnukainen moitti innasta eipä niikuteta .Silloin tuli Martti Eipäniikuteta Huuhaa Innanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 10:14

Martti HuuHaa Innanen. En muuten tykkää hänen lauluistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:49

Huuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 10:58

Huuhaahan se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 14:30

Huuhaa!
Mielestäni tyyppi kuuluu huuhaa-osastoon.(ei taida elää enää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:24

Tähän nyt ei voi muuta vastata kuin HUUHAA !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 20:22

"70-luvulla hän oli myös omaksunut lisänimen Huuhaa. Se on hänen mukaansa suomennos jazz-muusikko 'Dizzy' Gillespien taiteilijanimestä. Innasen mukaan kun 'dizzy' tarkoittaa samaa kuin 'huuhaa.' "

Ei tiettävästi vielä ole henkeän heittänyt, vaikka jotkut 'innokkaimmat' ihailijat näyttävät sitä epäilevänkin ... (nauttii valtion taiteilijaeläkettä)

pomus.net/001582