Mielipuolinen kysymys. ulkona terassilla on oikeus myydä alkoholia, mutta ei saa tupakoida. tupakoida saa terassin ulkopuolella.

Mutta ei myydä alkoholia, 20 cm välimatkaa.provosoiva kysymys ? häiritseekö toinen toistaan.

Lisätty: 04.06.2009 - 00:54

Uusi osoitus veronmaksajille, ja ravintoloitsijat myös ovat halukkaita pitämään ravintolansa hiljaisina ja tupakan yhteisvaikutuksen sekä oluen myötävaikutuksen tupakointiin, joka ravintoloissa ,joissa ei myydä tupakkaa ja muutaman vuoden jälkeen ei alkoholiaakaan, uusi trendi on tulossa kuten naapurivaltioomme on 20 vuotta jo tapahtunut, kebab, eller korv. Jasso kansa saa taas taputtaa pizzaansa.

Avainsanat: tupakointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 00:19

No tavallaanhan se on anniskeluravintola tässä tapauksessa. Mutta ulkonahan saa tupakoida. Jokin tuossa mättää. Minusta väärin, vaikken enää tupakoikkaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 00:22

Tuntuu hullulta, ettei ulkona saa tupakoida. Siis ymmärrän kyllä, ettei sairaalan edessä tai koulun, päiväkodin yms pihalla saa tupakoida, mutta että terassilla, jossa nautitaan vapaa-ajasta luullakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:23

En tupakoi,mutta olisiko järjenkäyttö sallittavaa jopa suotavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:33

ihan sama, en polta, en juo, en käy terassilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:35

Mitä,mitä;en ole seurannut tilannetta,koska en tarvi,mutta meneekö terassijengi pois terassilta röökille esim.kadulle siihen viereen?Dorkaa!Löysin ky.maininnnan sivulta www.suomenash.fi
Tupakointi terassilla

Terassilla on mahdollista sallia tupakointi, mutta tupakansavu ei saa kulkeutua sisätiloihin. Tämä on ravintoloitsijan vastuulla. Terassi on ulkotila, jos siinä on vähintään kaksi avonaista sivua. Terassilla saa tarjoilla juomia anniskeluluvan puitteissa. Terassia saa käyttää tupakointiin myös terassin sulkemisen jälkeen, kunhan anniskelumääräyksiä ei rikota eikä tupakoinnista aiheudu haittaa yleiselle järjestykselle.

Lisätty: 04.06.2009 - 00:39

www.aamulehti.fi/uutiset/kot...aen/144644

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 01:45

Ruotsissa halutaan ulottaa ravintoloiden tupakointikielto myös terasseille. Svenska Dagbladet kertoo, että tuoreen mielipidemittauksen mukaan tätä kannattaa lähes kolme neljäsosaa ruotsalaisista.

Ruotsissa halutaan kieltää tupakointi myös terasseilla

Lue lisää: Helsingin Sanomat 31.5.2009 23:55

Lisätty: 04.06.2009 - 01:49

Maa-alueen vuokraaminen nuorisokahvila Seepran terassille Tottintorin rannasta

TL § 114
Selostus:
Savonlinnan Seudun Nuorisotoiminnan Tuki ry on17.4.2008 lähettänyt tekniselle lautakunnalle anomuskirjeen, jossa todetaan muun muassa seuraavaa:

Terassikahviosta myytävät tuotteet ovat pääosin kahvi, tee, kaakao, jäätelö sekä virvoitusjuomat. Myynti tapahtuu terassikahvion yhteydessä olevasta myyntivaunusta. WC-tiloina toimivat Seepran wc-tilat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 09:04

Ongelmia syntyy jos ravintola/terassi on talon alakerrassa ja talossa on asuntoja. Savu kun menee ylöspäin, ei kohden maata ja jos koko ajan tupakka höyryää, seuraukset ovat vähemmän miellyttäviä. Tästä olen kuullut. Tupakointikiellot laajenevat Euroopassa ja ihan oikein. On kyseessä terveyshaitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 10:11

Eihän tuossa ole mitään tolkkua. Menet terassin aidan taakse ja savutat siinä. Lopputulos on ihan sama, kuin jos polttaisit aidan sisäpuolella. Onneksi en käy terasseilla. Saisin aikaan itselleni vain pahan mielen noin hölmöistä säännöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:50

Tosi outoa.En menisi siihen ravintolaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 10:58

No vähän on kyllä omituista, onneksi ei omassa paikallisessa näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 12:06

Olen tällä hetkellä 'tupakoimattomassa tilassa'. Olen huomannut, kuinka toisten tupakointi laukaisee halun itsekin tupakoida. Ehkä tällä kiellolla pyritään siihen, että tupakoimattomien ja varsinkin tupakkalakkoa yrittävien on helpompi pysyä erossa paheestaan. Nyt kun en tupakoi, niin toisten tupakointi näyttää naurettavalta, aivan turhalta tavalta. Toivottavasti tupakointi loppuu pian kaikkialta, sillä siinä ei ole mitään hyvää. Paitsi ehkä savun haju joskus pakkaspäivänä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 20:56

ahmatin kanssa ihan samaa mieltä, et jos asut siinä seuraavassa keroksessa ja 100 tupakoi ihan ikkunas alla niin ei voi pitää ikkunaa auki, no ei voikyllä metelinkään takia ei sen puoleen, mutta tuossa tilassa ymmärrän säännön, mutta jos kuppila on ihan yksinäinen rakennus, niin en ymmärrä miksei siinä vois sit tupruttaa...