Onko sinusta totuuden puhujaksi?

Lisätty: 03.06.2009 - 23:20

Tarkoitan tällä sitä että oletko rehellinen? (varmasti usein kysytty kysymys, mutta en viitsinyt penkoa tuota arkistoa)

Lisätty: 10.06.2009 - 23:26

Ennen kuin valitsen parhaan: Asettelin tuon kysymyksen hieman huolimattomasti. Mutta hienoja vastauksia sain kumpaankin asiaan. Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 23:24

Mikäli oikeasti voin sanoa tietäväni totuuden.

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 23:19

Voiko sitä puhua jotain muutakin???
Voiko sitä olla jotain muutakin? Jo työni takia minun on oltava sataprosenttisen luotettava, että minulle voidaan antaa vaikka pankin kassaholvin avaimet.
Sen vuoksi minun on aina ollut pakko tunnustaa virheenikin mieluummin itse, ennen kuin muut sen tekevät.
Tämä menee nyt vähän omakehun puolelle, mutta minulla on puhdas omatunto niin kotona kuin työssäkin. Sen kanssa on helppo elää.
Valheista jää kiinni, kuten olen joskus joutunut yhteistyökumppaneista toteamaan. Silloin on pakko vaihtaa toimijaa, ettei menisi myös oma maine.
Tulipa selitys, mutta kun en ole Ruuneperi, niin en osaa tuota helpomminkaan sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 23:32

Oikea totuuden torvi olen. Välillä osaan kuitenkin pitää suuni kiinni. Ja joskus on pakko sanoa valkoisia valheita. Ei kaikkiin kysymyksiin voi vastata totuudenmukaisesti, muuten loukkaa toista- Valitsen sen pienemmän paheen. Missä muuten kielletään valehteleminen ?
Kymmenessä käskyssäkin kielletään vain väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä. mutta muu valehtelu on sitten kai sallittua. Tunnetteko ketään rehellistä liikemiestä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.06.2009 - 23:56

Kyllä minä yleensä aika rehellinen olen, vaikkei joskus miellytäkkään kaikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:02

Kyllä puhun totta ja myös yritän opastaa siihen asiakkaitanikin. Joskus vaan on jätettävä kertomatta jotain tai sanottava valkoinen valhe, ettei tiukassa paikassa loukkaisi ketään. Minulle se on myöskin turvallisuuskysymys .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:33

olen rehellinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:37

Minä olen rehellinen aina, ei tarvitse miettiä koskaan mitä olen jauhanut paskaa viimeisimmässä vastauksessani vaikka napsussa. olen niin yksinkertainen ihminen että tiedän mitä merkitsevät sanat joita eräs ninimimerkki viljelee, konjuktio, alias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 02:14

rehellisyys ja totuuden puhuminen ovat eriasioita,rehellinen voi olla aina kun taas totuuden puhuminen maailmaalla voi käydä hengen päälle,.,..maltti on valttia totuuden puhumisessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 07:21

Olen perusrehellinen,
mutta joskus voi jättää kertomatta yksityiskohtia ettei loukkaa toista osapuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 09:59

Puhun liiankin totta ja olen liiankin rehellinen, ja se usein kääntyy minua itseäni vastaan. Saan siis kärsiä rehellisyydestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 10:53

Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 01:17

Kumpi sitten lie parempi, ruma totuus vai kaunisteltu totuus. Riippuu mistä puhutaan. Joskus asioista kertomatta jättäminen on huomaavaista. Tavallaan olen liiankin rehellinen jolloin muut jyrää yli, valehtelevat silmät päästänsä ja minä uskon. Tällaosten ihmisten kanssa ei tarvitse itsekkään olla rehellinen. Jos joku puolituttu hunsvotti tulisi terassilla kysymään ja inttämmäään että lainaa 50€ hänelle että hän saa kopan kaljaa ja viinapullon. Vaikka raha olisikin taskussa niin minä sanoisin ainakin ettei mulla ole sellaista rahaa mukana vaikka olisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:39

Ei aina, ikävä kyllä. Valkoisia valheita putoilee suht tasaiseen tahtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 21:14

olen rehellinen ja kun yritän valehdella tai juksata, niin mieheni sanoo heti, et älä yrittäkkään kun ilmeeni kertoo et valehtelen tai juksaan, niin myöskin äitini luki minua kuin avointakirjaa..joten parempi olla hiljaa, kuin valehdella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:50

totuuden puhumisella useimmiten tarkoitetaan epämielyttävien 'totuuksien' julistamista, siihen en tunne kutsumusta, rehellisyys on sitten toinen juttu, totta Mooses pyrin puhumaan asiat niin kuin itse ne oikeaksi ymmärrän ..