Lähetä tämä 10:lle ystävällesi niin tämä toteutuu...

voiko ihmisellä olla oikeasti kymmenen ystävää? Sanan ystävä varsinaisessa merkityksessä.

Lisätty: 10.06.2009 - 22:49

Ennen kuin valitsen parhaan sanon oman mielipiteeni. Minua ensinnäkin ärsyttää suuresti tuollaiset viestit. Ok, jos ihmisellä on oikeasti 10 oikeata ystävää sanan varsinaisessa merkityksessä. Se on hienoa ja kertoo että tämä ihminen on todella hyvä ja lämminsydäminen ihminen. Mutta en usko siihen. Minulla itselläni on vain pari kolme tosi ystävää, mutta todella paljon ihmisiä jotka ovat muuten minulle todella tärkeitä. Enkä minä rupea etsimään osoitteistosta nimiä saadakseni listan täyteen jotta luvattu toteutuu... lasten juttuja paremminkin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.06.2009 - 22:20

Jos ystävällä tarkoitetaan sitä, mitä luulen, niin ei voi olla. Kyllä ne taitaa olla lähinnä tuttuja, työkavereita ym. Minulla itselläni on vain kolme ystävää, ja niistäkin vain yksi on se todellinen ystävä, jonka kanssa olen voinut puhua kaiken maailman asiat niin itsestäni, kuin hänenkin elämästään. Ja ystävyyteen kuuluu se ehdoton luottamus. Vain yksi sellainen on minulla tähän mennessä ollut. Toivon, että saisin lisääkin ystäviä, joihin voisin luottaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Samoin minäkin ystävän luokittelen. Kaverit ovat eri asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 22:14

Ehkä voi, ehkä ei. Ainakaan kaikkien kanssa ei tule pidettyä yhteyttä. Yleensä on pari kolme hyvää ystävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 22:20

Ei ainakaan hyvää.Itse pidän mieluummin yhdestä hyvästä kun kymmenestä hyvänpäiväntutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 22:51

Kyllä voi olla täällä minullaon ystäviä yli 30 siis napsussa. ja sit muut ystävät lisäki. en pysy enää kyllä laskuissa millään nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 23:24

Pitäisi ensin määritellä ystävyyden raja.
Tuttuja minulla on jopa satoja, mutta ystäviä, onko minulla yhtäkään? Kihlattuni ei ole pelkkä ystävä, joka sekin on minusta aika painava sana. Ystävyydestä pitää huolehtia, mutta monenko kohdalla teen niin? En yhdenkään?
Kysyitpä kinkkisen kysymyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 23:28

Valitan, mutta mikäli oikein tulkitsin niin kiertokirjeet ovat mahdottomuus. Kun se tulee itselle kymmenennen kerran niin mitä sitten?

Lähteet:
Kaveri, ystävä, tosiystävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 23:47

Kyllä voisin luetella 10 ystäväksi luokiteltavaa ihmistä lähipiirissäni, mutta niin hyviä ystäviä ovat, että minkäänlaisia kiertokirjeitä en heille rupeaisi lähettelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.06.2009 - 23:59

Kyllä kait sitä voipi olla, itselläni tosin mahtuu yhden käden sormille ystävät, kavereita on sitten niitä kymmeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 00:18

Jos ystävä on se, jolle voi kertoa kaikki ilonsa ja surunsa ja salaisuutensa ja jaksaa olla aina kuuntelija ja auttaja, kun ystävä tarvitsee, niin monellekko jaksaa olla tällainen. Minä en ainakaan monelle. Enkä tarvitse tähän tarkoitukseen useita ystäviä. Siis yksi tai kaksi ystävää minulle ainakin piisaa. Toiselle kerron toisenlaiset asiat ja toiselle toiset. Aina jää siitä huolimatta sydämen sopukoihin asioita, joita ei halua kertoa kenellekkään. Niin minulla tämä ystävyysjuttu menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 07:46

Todella ärsyttäviä ovat ne kiertokirjeet, luvataan tai uhkaillaan, ellet tee niin tai näin.
Roskikseen joutuvat , en yleensä lähettele niitä eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 09:01

Mulle tullut tähän koneelle tuommonen viesti,enkä tiennyt kenelle olisin lähettänyt.Tuommosia höpötyksiä ei lähetetä ainakaan ystäville,kun tommonen pelkkää uskottelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 23:03

Kiertokirjeet on yks riesa,kaikenlaiset kukkalähetykset ym.olen sanoutunut irti koko kierroista ja roskikseen menee heti.Ystäviäni en ainakaan halua vaivata,enkä muitakaan.Mulla on 5 ystävää ylitse muiden,mutta lukuisa määrä ystäviä ja tuttavia.Samoin eri piireissä eri asteisia ystäviä,töissäkin saattaa olla ystäviä,samoin harrastusruokapiireissä on ystäviä,eri ystäviä yhdistävät erilaiset nimittäjät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:41

No en ittelle ainakaa keksi ku kaks ystävää, loput on sitte kavereita. Ja kiertokirjeet laitan suoraa roskakoriin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 21:43

on niitä ystäviä varmaan enenmänkin kuin 10 , mutta ylitse muiden on mieheni joka on minun paras ystis, no sitten on yksi naisystävä myöskin , kolmantena tulee ne muut jotka ovat eri aloilta hyviä ystäviä, ja heidän kanssaan ovatkin sitten eri jutut ja tutut...joka tapauksessa on ihnaa kun on ystäviä ja kavereita , eikä koskaan ole yksin, kun on ystävät vierellä...