Ovatko unelmanne toteutuneet ja onko vielä haaveita jäljellä ? Katsokaa unelmani ja haaveeni Napsun kuvista 'Suomen kesä'

Nuorena helsinkiläisenä en koskaan edes uskaltanut haaveilla omasta laiturista. Minulla on kuitenkin ollut sellainen jo 25 vuotta. Silti vielä haaveilen asumisesta edes joskus vanhassa hirsitalossa metsän keskellä, muinaisessa ympäristössä vanhojen huonekalujen ja esineiden keskellä. Olen toteuttamassa haavettani pikkuhiljaa...

Avainsanat: vanhat talot laituri maalaismaisema

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 17:42

Minun haaveeni, useimmat ovat toteutuneet. Elinympäristö ja työpaikka ovat nyt niitä toteutuneita haaveita, samoin mökki järven rannalla ja tämä nykyinen elämäntoveri. Vielä haaveilen talvista jossain etelän mailla ilman kipuja ja kolotuksia.

Kysyjän kommentti

Etelän talvet sopivat suomalaisille !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 15:53

Haaveet ovat haihtuneet, vaihtuneet mutta myöskin toteutuneet.
Tällä hetkellä en varsinaisesti keksi mitään erikoisempaa haaveiltavaa, paitsi sen, että pysyisi terveenä hautaan asti.
Tähän on melkein pakko lisätä, että lapsuuden haaveni oli päästä pois sieltä "mummonmökistä".
Kotieläimet olivat lehmiä, sikoja, kanoja, hevonen, lampaita ja jokunen kissa hiiriä pyytämässä. Niissä oli kovasti työtä, enkä varsinaisesti kaipaa niitä aikoja, etenkään sellaista, kun vesijohto jäätyi yli kolmenkymmenen pakkasessa ja vesi piti käydä hakemassa vesikelkalla koskesta.
Sisävessa oli "mahdoton" haave yöllä säkkipimeässä käsikopelolla asioidessa.
Kuutamoöinä sentään näki jotain, mutta susien ulvonta joskus vähän pelotti, kun olin aivan pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:07

Itse haaveilen ihan rauhallisesta kotipäivästä jona voisi tehdä mitä itse huvittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.06.2009 - 16:07

Unelmani taisivat olla minulle alun alkaen liian utopistisia, koska eivät ole toteutuneet. Ei ole sitä mummon mökkiä, pottumaata, kanoja, rantaa ja soutuvenettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.06.2009 - 16:21

Ei Jumalakaan kiellä suuria haaveksimasta, sanottiin jo lapsena minulle kotona.
Ei ole haaveet toteutuneet, ei ne pienimmätkään. Tai anteeksi, on. Kylppärissäni on nyt delfiinikaakelit! Mutta elämän tärkeimmät haaveet eivät ole, eivätkä tule toteutumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:44

Mulla on ollut yksi suuren suuri unelma ja NYT kun se olisis mahdollista,en voi koskaan toteuttaa,riski hengenlähtöön...liian pitkä juttu.Muut pienemmät,elämää takana ja edessä,odotan vielä paljon.NIin paljon tehtävää ja liian vähän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 17:15

Aika moni isokin haave on toteutunut. Ja aina pitää olla jotakin,mistä haaveilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 18:03

Ainahan voi haaveilla,mutta harvemmin toteutuu.
Aina haaveilin lapsista ja laten-lapsista ne on toteutunnu.
Nyt haaveilen vielä,että näkisin 4:jättä polvea kasvamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 19:37

No lapsuudenunelmat ovat toteutuneet, mutta nyt pitäisi alkaa hellittämään tämä ainainen kiire ja verenpaine, joten en tiedä mistä haaveilisin, koska olen kumminkin melko kunnianhimoinen elämässäni. En osaa jäädä laakereilleni tai tehdä koko iän jossain tylsässä työpaikassa töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 20:46

Haaveillut olen tosi paljon. Milloin olen haaveillut isommista, milloin pienemmistä asioista. Pienimmät haaveeni olen saanut toteutettua aika hyvin, koska niihin ovat resurssini riittäneet. Isommista muutaman olen voinut toteuttaa. Yksi toteutumaton on ainakin se, etten kait ikinä voi päästä töihin kehitysmaihin. Olen ollut useita kuukausia Ugandassa ja Keniassa, mutta se, että sinne vaikka vuodeksi pääsisin töihin, ei varmasti toteudu. Ihanista,helpoista ja levollisista eläkepäivistä uneksin myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 21:24

Osa toteutunut,mut suurin osa viel toteutumatta.Pääsin omilleni asumaan,otin kissan ja on ajokortti,ne on toteutunu.Viel on toteutumatta: ikimuistoiset synttärit (kaverit järkkäis jonku mukavan yllärin),lottovoitto (ei tartteis olla välttämättä se 7,pari sataa euroaki riittäs), keilailun SM-kisois kolmen parhaan joukkoo,karaokekisois kolmen parhaan joukkoo,hyvä ja ihana aviomies sekä lapsi.Suurin haave kuiteki on saada vierelle joku (ystävä tai kumppani,samaa tai eri sukupuolta) joka kuuntelee,kannustaa,lohduttaa, puolustaa,ymmärtää,tukee,johon voi luottaa jne ja jolle mie voisin tehdä saman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 00:07

Eipä ole unelmat ja haaveet toteutuneet, ainakaan vielä, hiljaa hyvä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 08:37

Itselläni on ollut aina oma laituri, paikka on vähän vaihdellut. Oikeastaan en ole unelmoinut kovin paljon, olen toteuttanut asioita.
Seuraava suunnitelma on "laituri jossain vähän lämpimämmässä maassa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 11:39

Olen saavuttanut monet unelmat,vielä muutamia on jäljellä.Tuo sun hirsitalo,itse olen syntynyt ja elänyt hirsi talossa 25 vuotiaaksi.0-12 vuotiaaksi tiettömän taipaleen takana.Lähin auto tie 7 kilometrin päässä. Sähköt tuli sinne vasta kun olin ollut täällä pääkaupunkiseudulla monta vuotta.Semmosta oli elämä silloin ,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:47

Osa toteutunut, mutta aina niitä lisää tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 23:12

pienenä kaupunki plikkana haaveilin aina omasta kodista lammenrannalla ja se on toteutunut , mutta nyt haaveilen että tämä terveys ei huononis ja pysyis nyt tässä tilasa kuin nyt on ja saan nauttia kaikesta mitä ympärilläni on kuten läheiset ja tämä koti rakas, kuin nuo kaks karvakasaakin...ystävät ym joista tulen hyvin onnelliseksi...joten kovin olen kiitollinen kaikesta tästä ihanuudesta josta nyt saan nauttia sen ajan minkä luoja on minulle suonut...