Miksiköhän kaikissa matkailumainoksissa paistaa ainakin aurinko, ei koskaan kuu, ei sada, eikä ole synkkää, taikka rajuilmaa?

Kuitenkin määränpäässä sataa kaatamalla (Romania ), tuulee, ja myrskyää, on pilvistä ja pimeää (Suomessa), ei edes ole hiihtokelejä, eikä muutakaan, mitä mainoksissa luvataan. Samantienhän koko kuva voitaisiin jättää pois kun se ei kuitenkaan ole rehellinen kuva , vaan täysin satunnainen tilanne joskus kauan sitten. Uimarannoilla ei koskaan ole ruuhkaa, altailla on leppoisa tunnelma jne. Valhetta kaikki tyyni !

Avainsanat: matkakuvat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 08:46

Negatiivisilla asioilla ei kannata mainostaa, markkinointi on sellaista. Ihmisen täytyy lukea rivien välistä ja kuunnella toisten kokemuksia.
Romanian aurinkoon en usko!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 15:22

Näin meitä huijataan.
Älkäämme enää uskoko mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 15:22

Kukapa sitä sellaiseen kohteeseen tahtoisi matkustaa, jota mainostettaisiin, että täällä sataa, tulee ja muutenkin myrskyää, synkästä pimeästä nyt puhumattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 15:30

Kyllä se niin on että useimmissa paikoissa ne säät vaihtelee, eikä sellaista kuvaa olekkaan joka kaiken kertois. Jos joku meinaa saada matkan myydyksi, tietysti se valkkaa mielyttävimmän kuvan kohteesta esitteeseen. Eihän ne valehtele, kertovaan hyvin pienen osan totuudesta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 15:31

Varmaan samasta syystä, mistä vaatemainoksissa harvemmin on oikein pulskia ihmisiä. Tai useammat sisustusmainokset esittelevät ihania, valtavan kokoisia koteja meren rannalla. :) Cest la vie!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.06.2009 - 16:03

Helpompi on myydä aurinkoista kohdetta kuin hurrikaanimyrskyssä kamppailevaa kohdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:11

Tuskin kukaan lähtisi hirmumyrskyn kourissa olevaan kohteeseen kuin aurinkoiseen.Olisipa loma todellakin niin hienoa kuin mainoksessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.06.2009 - 16:18

Eihän kukaan ostaisi matkoja jos sen hetkiset kohdekuvat olisivat vaikka todellisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:38

Money talks,aurinkoinen kohde on aina houkuttelevampi kuin räntäloskakelinen pimeän marras.Samoin uimarantakuvat,annetaan mielikuva yksinäisestä ihanasta poukamasta,jossa ei ole kukaan aikaisemmin käynyt kuin Sinä matkalle lähtijä,eikö se houkuttele?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:45

Aurinkomatkojen äkkilähdöt kiidättävät sinut suoraan tropiikin rajumyrskyyn.

Onhan sulla ihan hyvä meininki tossa sun kuvassa, sikäli siinä nyt olet edes sinä.
Ja kyllä ihmiset on tulleet matkoilta ja ruskettuneet ja nauttineet auringosta. Mutta kuu sais mollottaa välillä, se olis aika hieno mainos välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Jen
Vastattu: 03.06.2009 - 16:53

Sen takia, että luodaan ostajakandidaatille myönteinen kuva kaupattavasta tuotteesta, ihan kuin kaikessa muussakin mainonnassa (: Esimerkiksi kuinka monella on oikeasti räjähtänyt suussa Listerinen käytön jälkeen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.06.2009 - 00:08

Houkuttelevampi mainos tietty, Vähemmän ostajia jos näytettäisiin vain huonoja ilmoja jne,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:46

No kuka menis sellaaseen paikkaan missä sataa jo mainoksessa.