Viikonloppuna ja alkuviikosta oli kesä. Loppuikohan se nyt sitten siihen ? Ehditkö pestä matot?

Avainsanat: matonpesu kesä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 23:02

En kyllä vielä toivoa heitä kun kesä on vasta alussa. en ole vielä mattoja pessyt. kun ne ovat vielä viimekesältäkin pesemättömiä. täytyy varmaan liottaa että lähtee lika pois niistä matoista kun ovat ollet jo pitkään likaisina.

Kysyjän kommentti

Viimekesällä en ehtinyt pestä yhtään mattoa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 10:47

Ei loppunut, ei. Luonto tarvitsee välillä vettä, kukoistaakseen taas.
Ja tuota männyn siitepölyä on jokapaikka täynnä, sade toivottavasti hieman vie sitäkin mennessään.
Pesulat on mattojen pesua varten. Kätevää, saa kuivat, raikkaat matot lattialle
eikä tarvitse pähkäillä, että kuivaakohan ne nyt vai sataako, vai mitenkä se . . . :)
Mukaavaa puuhaa kieltämättä maton pesu. Ehkä jonkun pikkupätkän saatan pestä, niin tulee sekin kesäduuni tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 10:51

Kesä oli ja meni,mutta uusia tulossa!Projektiin kuului imurointi,mutta sitäkään joku ei saanut aikaan.Matot pesetän pesulassa tai talvella jos pihalla lunta,hakkaan puhtaassa lumessa,se riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 11:01

Tuli oltua ulkona ilman hattua sen verran kauan, että pisti tuo aurinko. Se on niin erilaista tuo auringonpaiste nykyään kuin 20 vuotta sitten, jolloin ei tarvinnut edes miettiä onko hattua päässä vai ei. Mattoja en pessyt, olla öllötin vaan (ihanaa).

Kyllä se kesä vielä jatkuu, uso pois! Hyvä välillä sadella; siitepölyt vähenee ja ei tarvii niiskutella koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 11:08

Oliko tuo vitsi?
Minulla on mattoja sen verran monta, että niitä ei tule pestyä kerralla, eikä kahdellakaan.
Moni on vielä sellainen, että en arvaa edes kastella. Ostan uusiakin ennemmin kuin pesen. Ei mitään mielipuuhaa. Muuten menee, mutta turhan kovat alkuvalmistelut.
Säätä en ala arvailemaan. Sitä ei kukaan tiedä millainen kesä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 11:15

ei ole kesä mennyt vielä ohi...minun on pakko saada matot pestyä tänä vuonna. en vaan ole keksinyt vielä että missä ihmeessä ne matot kuivatan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 11:38

Tämmönen kesä aina suomessa.Ihmiset koskaan lakkaa ihmettelemästä sitä.ihmetystä kuullut liki 60 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.06.2009 - 12:16

Eipä tullut mattoja pesettyä, auringosta nautin rannalla ja takapihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 12:33

Viime viikonloppu oli vasta pieni alkusoitto kesälle. Kyllä se hellekesä tulee tänä vuonna ihan varmasti ja sitten vasta lähden mattopyykille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 12:55

en usko, että loppui.. en pessyt mattoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.06.2009 - 13:46

Helteet sitten oli ja meni. Tuskin tässä kuussa mennään paljoa yli 20:n, jos edes siihen yltää. Epävakainen loppukesä tulee olemaan mutta pesemättömät matot pystyy ehkä heinäkuun loppupuolella pestä ja ehtivät sitten elokuun ensimmäisen viikon aikana kuivua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 14:24

Kyllä niitä helteitä vielä tulee.Mattoja en pese koskaan.Ostan uudet,kun ne siltä näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.06.2009 - 14:28

En saa mattojani rantaan, mutta en saa niitä pesulaankaan, koska ei ole minkäänlaista kulkeneuvoa. Olen heitellyt viime vuosina niitä roskiin sitä mukaa kun likaantuu. Onneksi vanhoja räsymattoja on niin paljon, että on voinut heitellä menemään. Rispaantuneita vähän sieltä ja täältä. Jossain vaiheessa ehkä tulee uusien osto eteen. Niitä ei sitten raaski heittää menemään. Tämä kesä menköön nyt näin. Hellettä kyllä tulee vielä, joten matonpesijätkin pääsevät vielä pesupaikoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 15:24

Älä nyt vielä ala kaivelemaan sitä lehtiharavaa esiin, on tässä vielä kesää jäljellä.

Eihän se kesä vielä kunnolla edes alkanutkaan, nyt ruiskastaan vähän vettä luonnon tarpeisiin ja sitten taas helteillään.

Eikös siihen matonpesuun (ei ole mun harrastus) kaavailtu jotain rajoittavia direktiivejäkin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 15:30

Shortsi-ilma ainakin Seinäjoella. Ei tietoakaan sateesta, vaikka aamulla näytti pahalta etelän suunnassa.
Koira lirautti matolle, harvoin vahinkoja sattuu hänelle, pakko oli viedä matto pesulaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:50

Tais loppua, mutta saapahan lukea sisällä hyvällä omallatunnolla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 23:24

kyllä se kesä sieltä tulee ja aurinkokin, mutta ehdin just mietiä, et tarvis noita mattoloita pessästä, niin jopas alkoikin sateet, joten nyt en uskalla moisia vielä aatellakkaan, onneksi nekin ehtii vielä mäntysuovata ja saada ihanan tuoksun aikaiseksi kotiin siten..