Mikä on kasvun ihme ? Kesäkurpitsassa on valtavat sirkkalehdet ! Mitä siemenet oikein sisältävät ?

Istutin tässä muutama päivä sitten kesäkurpitsan siemeniä kertakäyttömukeihin ikkunalaudalle kasvamaan. Muutamassa päivässä ne itivät ja mitkä sirkkalehdet ! Valehtelematta ainakin neljä senttiä pitkät, paksut ja jäntevät. En yhtään enää ihmettele, että kurpitsansiemeniä syödä napsutellaan tuolla etelässä. Niissä täytyy olla valtava elinvoima !

Avainsanat: siemenet isot sirkkalehdet kesäkurpitsa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 10:40

Hei hurjatta,sama ihme täälläkin,mulla kk-salaattilootassa 9 topakkaa kesäkurpitsan tainta 10stä itäny.tMuutamassa päivässä kasvun ihme.Pitäis olla pyöreätä kesäkurpitsaa,vahingossa ostin,mutta ihan sama,jos kasvaa maassa ;-)

Kysyjän kommentti

Ihmekurpitsoja !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2009 - 11:36

On niitä tullut syötyä täälläkin jo ainakin 10 vuotta,Viljelty viimeksi viime kesänä,ei olla vielä laitettu kasvamaan tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 12:34

Vaan mistä se siemen siellä mullan sisällä tietää, mihin päin pitää ruveta kasvamaan, että pääsee maan pinnalle. Tätä olen ikäni umpikaupunkilaisena ihmetellyt ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 13:32

Mie en noita kasviasioita oikein tunne, mutta hienosti ovat kasvaneet. Siemenethän sisältävät erittäin hyviä rasvahappoja ja mitä isommat siemenet, sitä enemmän. Esim. pellavan siemenet ovat erittäin hyviä suoliston toiminnalle ja ihon hyvinvoinnille. Muistakaa pureskella siemenet hyvin, niin saatte kaikki hyvät aineet kunnolla liukenemaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 14:25

Minä harrastan Halloween-kurpitsoita,niissä vasta lehdet ovat ja kukat ovat valtavia.