Miksi motskarikuskeille sattuu onnettomuuksia?

Eivät katso eteensä!
thechive.com/wp-content/uplo...ist-24.jpg
Samasta linkistä, toisen tunnen, mutta kuka on takimmainen henkilö?
thechive.com/wp-content/uplo...xist-4.jpg

Lisätty: 02.06.2009 - 23:59

www.youtube.com/watch?v=TAFlqix7PxI
Tässä vähän mallia "pienestä" ylinopeudesta.
Menisittekö kyytiin? 11 minuuttia 4 sekuntia Pariisin kehätien ympäri. Keskinopeus 192 km/t pienessä ruuhkassa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 19:57

Helppo vastata. Ajavat aina ylinopeutta. Ja sehän ei noilla ruuhkaisilla teillä ilman onnettomuuksia onnistu.
Mutta mitenköhän tuo toinen linkki mahtoi liittyä kysymykseesi, tai miten oikeastaan kumpikaan liittyi. Vai oliko kysymys tarkoitettukin vitsiksi. Joskus on vaikea erottaa tosikysymystä ja hupikysymystä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.06.2009 - 20:03

Ylinopeus, vauhdin hurmasta johtuva keskittymisen herpaantuminen. Tietenkin ylimääräiset katseenvangitsijat tien varsilla ym. Jos ja kun jälki on useimmiten pahannäköistä törmäyksen sattuessa, kun ei mikään pidättele häntä paikallaan eikä ole suorakuoria ympärillä. Tuossa valtatie 23:lla pahtuu erittäin vakavia hirvionnettomuuksia. Äskettäin juuri yksi motoristi menehtyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 20:29

Aloittelijoilla on liian tehokkaat pyörät. Eikä minkäänlaista ajosilmää. Meillä oli 50-luvulla jäärata jota talvella kiersimme koko kylän väen kera. Siellä oppi pyörän käsittelytaidon ja ennen kaikkea kaatumisen, sillä sekin vaatii taitoa.
On tullut myöhemmin kaaduttua kesälläkin ja kaikki luut on pysyneet ehjinä. Pahki ei ole tarvinnut ajaa ketään , sillä "maastoutuminen" tuottaa vähemmän vammoja.
Niin nyt jäällä ajaminen on vihreiden toimesta kielletty.
Järvenpään kaupungin tiemestari oli paikallisen moottorikerhon puuhamiehiä. Anoivat lupaa Tuusulanjärvelle jääratakisoille. Ei tullut niin hän esitti vastavedon, että esittäkää uusi lumenkaatopaikka, sillä en voi kipata kaduilta lumia jäälle kun niissäkin menee lyijyä vesistöön.
Lupa tuli ja kielto ettei asiasta huudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 20:55

Terve teille.Motoristinä voin väittää,että tuossa tuli kärjistettyä muutama "kaheli"Itse ajan vuosittain n.15000km ja väitän autoilijoilla olevan suuressa määrin osuutta onnettomuuksiin koska suhtautuvat ylimielisesti motoristeihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 21:01

Itse oon ollu moottoripyörän ja auton yhteen törmäykses,olin autossa pelkääjän paikalla ja selvisin shokilla ja lasinsiruilla kehossa.Sen jälkee oon kammonnu moottoripyöriä,ihan mahassa kiertää ja iho menee kananlihalle ku päristävät ohi.Moottoripyörällä oli aivan varmasti ylinopeutta,mut sitä ei pystytty mitekää todistamaa.Sempä puolee niille käy köpelösti ku tummissa vaatteissa huristavat ylinopeutta.Tässäkin kolarissa kuski katsoi ettei ketään näy ja yks kaks huristikin moottoripyöräilijä suoraan päin.Eli kyllä se on matoristien oma vika aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.06.2009 - 21:08

Samasta syistä kuin muillekkin kuskeille, huolimattomuuttaan, toisen huolimattomuuden takia, ylinopeuden, humalassa ajamisen takia jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:45

Moottoripyöräilykö vaarallista?
www.txroadrunners.com/images...erBabe.jpg
Tässä ei ainakaan sulkuviivaa ylitetä?
www.teidentollot.fi/blog/Win...tollo2.jpg
Järempää kalustoa!
www.pelastussanoma.fi/Ympari...mahawk.jpg
Hullun puuhaa vai tosi kivaa?
www.boy.fi/smoto/kuvat/talvi...o_1_09.jpg
Aito tunnelma!
www.metacafe.com/watch/15130...cycle_run/

Siitä toisesta linkistäsi, Kurren vieressä näyttää istuvan itse Mats Sundin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 08:45

Ainakin tänä aamuna haukoin henkeäni, kun motskarikuski päästeli jonon ohi kovaa ylinopeutta ajaen ja koko ajan tien keskiviivalla ajaen, koska vastaantulijoita oli jatkuvana virtana. Siinä kun joko motoristin tai vastaantulevan autoilijan huomio hiukankin keskittyy johonkin muuhun kuin tien ja liikenteen seuraamiseen, on jälki varsin ruman näköistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 13:22

Aika moni onnettomuus johtuu kuitenkin myös siitä että autoilija "ei havainnut" motoristia vaan ajoi kolmion takaa eteen. Motoristi ei aja aina ylinopeutta, vaan autoilijat eivät osaa varoa pyörää kuten autoa... Ainakin täällä Ahvenanmaalla on näkynyt viikon aikana vain fiksuja pyöräilijöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Jen
Vastattu: 03.06.2009 - 16:55

Osa sen takia, koska ajavat ylinopeutta reikä päässä eivätkä ajattele muita tienkäyttäjiä. Osa sen takia, että esim. kääntyvä auto ei huomaa pienempää kulkuneuvoa ja rysäyttää päin. Senhän tietää kumpi voittaa, kaksi tonnia rautaa vaiko se pienenpieni motoristi siinä tuulilasissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:36

ihan liikaa vauhtia, motskaritielläkin ainakin 140 ohi porhaltaa , jotta ihmettelen, et missäs ovat poliisit, kun noita moottoroteitä valvois,niin sais taas sakkotettua oikein kunnolla...syynä on ihan liiankova vauhti ja liian isot ja tehokkaat pyörät, joilla kiusaus päästellä täysillä kasvaa...ja tuonne kuvasi pyörän kyytiin en menis ihan kauhistutti jo katsoakkin, enkä kylläkään menis kenenkään muukaan kyytiin, enkä moisia menopelejä ajais, kun ei ole seiniä ympärillä, joten jokainen mopottimellaan saa ajaa, kuhan noudattaa noita maantiensääntöjä joita ei turhaan ole laadittu...