Onko järkeä vai ei?

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5246394603
Miksi tuollaisia ruokalajeja pitää ylipäätään keksiä?
Joku ruoka voi viedä vaikka hengen.
Mikä on omituisin ruoka, mitä olette maistaneet?
Itselläni oli etanat, mutta varmaan perinteisesti teurastetut ja hyviä olivat.

Avainsanat: omituiset ruoat kiina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:56

Hyii, kauheaa eläinrääkäkystä!

Kysyjän kommentti

Näin juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 15:13

Järkeä tai ei, mutta onneksi en asu Kiinassa.

Lisätty: 02.06.2009 - 15:15

Ai niin, kysyit mitä omituista on tullut syötyä. Kaikkein ällöttävin ja omituisin oli limanen klöntti, jota osteriksi kutsuttiin. Ei mennyt alas, kuin sen snapsin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:26

Yh,ei kyllä ole mitään järkeä.Jo tuon ruoan ajatuksin etoo.Omituisin oli sipulikeitto,johon oli lisätty jotain melko outoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:26

No loppujen lopuksi ruokapöydässä harvoin tiedät mitenkä ne sinun eväsaineksesi ovat päivänsä päättäneet, ja useimmiten sillä ei edes ole paljon väliäkään ...

Omituisin ruokakokemukemukseni on myös Kiinasta
- ankanräpylät, etikka-inkivääri marinoidut (ja lievästi mädätetyt) -

erittäin arvostettu paikallisherkku, en oikein osanut nauttia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:26

Osteri joka oli elävä,Ei ole järkeä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:31

Friteerattuja kananvarpaita ja Pekingin ankan poskilihoja sain syödäkseni ja olin kyllä syövinänikin, vaan en oikeasti syönyt.
Kiinassa sekin tapahtui, enkä kyllä ollut aina ihan varma mistä oli liha lautaselle lähtöisin, sentakia pyrinkin vain kasvisruokia nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:35

Kyllä jäisi tuollainen ruoka syömättä ja jäisi menemättä yleensäkin ruokapaikkaan, jossa tuollaista tarjotaan. Itse sain jotain aika eksottista liha-vihannes-pöperöä pienessä kreikkalaisessa maalaistalossa. En tiedä, mitä kaikkea siihen oli laitettu ja makukin oli niin kummallinen etten uskaltanut edes kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.06.2009 - 15:48

Ei taida järkeä olla,omituisin mitä itse syönyt varmaan etanat tai hai, eli ei sen kummoisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 16:37

No outoa on, mutta Kiinasta jotain tuollaista voi kyllä odottaakin...Itselläni erikoisimmat maistamani ruokalajit ovat: mustekala ja etanat. Etanoita maistoin just äitienpäivä illallisella. On ollu vähän ennakkoluuloja aikaisemmin niitä kohtaan, mutta otin alkupalaksi, veljeni suosittelemana, ja ihan hyviähän ne olivat. Tai ei kai ne ilman sitä maustelientä miltään maistuis, mutta siis se liemi teki siitä hyvän makuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 16:52

ei!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:03

Yök, en syö.
Etanoita söin muutamia vuosia sitten ekaa kertaa, eikä ne enää niin kummalliselta eväältä vaikuta. Hyvää valkosipulin ja snapsin kera :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:24

ei ole järkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 18:01

Eiköhän olisi helpompikin tapa saattaa kanat hengiltä, joskin kiinalainen lääketiede käyttää käärmeen myrkkyä kyllä muutenkin. Pieni määrä ei ihmistä tapa, vahvistaa vain. Mutta ravintolaruokana perin arveluttavaa syöttää tälllaisia kanoja. Etanat ja mustekalat ovat hyviä. Nam. En just nyt osaa sanoa mikä olisi omituisin ruoka mitä olen maistellut.
Arveluttavaa olisi syödä myös puolittain kehittyneitä kananmunia paistettuna tai keitettynä, en söisi.
Torakoitakin ja muurahaisia syödään, en välittäisi niistä, kirskuvat hampaissa, kuten heinäsirkatkin. Pähkinäpuun toukat ovat kuulemma hyviä. Hummeria olen syönyt, parempaa kuin rapu oli, koska siitä löytyi ihan jonkun verran syömistä. Tuoreet apinan aivot jää myös syömättä. Ei kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2009 - 18:17

Uhkarohkeata kansaa nuo kiinalaiset tai sitten he luottavat suojelusenkeliinsä. Mykysoppa taitaa olla omalaatuisin ja toista kertaa syömättä jäävä ruoka.

Lisätty: 02.06.2009 - 18:20

Nyt sotkinkin ruuan nimen, ei se ollut mykysoppaa vaan siinä oli muistaakseni jauhoklönttejä ja lihaa ja lientä. Iisalmen torin kupeella olevassa kuppilassa sitä joskus -80 luvun loppupuolella tuli maistettua.