Onko sinulla läheisiä ja ystäviä ? Onko Napsu ainoa vuorovaikutussuhteesi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 17:56

Olen sitä mieltä, että ei ystäviä tarvitse kovin monia olla. Kavereitahan voi sitten olla enemmänkin. Minulla on aivan riittävän monta kaveria ja joku hyvä ystäväkin. Onhan minun ympärilläni toki kaksi lasta ja seitsemän lasten lasta, joiden kanssa voin olla niin paljon kuin voimia ja halua piisaa. Olen kyllä hyvin sosiaalinen ihminen, mutta kun päivittäin joudun työssäni olemaan koko ajan vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, joskus on ihana, kun kukaan ei ota yhteyttä ja saan olla aivan yksinäni hiljaa. Tämä Napsuilu on siitä kivaa, että voi itse valita milloin haluaa tulla ulos kuoresta.
Taidan olla aika omahyväinen ?!

Kysyjän kommentti

Samanlainen tilanne minulla, paitsi että olen ollut jo kaksi vuotta eläkkeellä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.06.2009 - 10:34

On todellakin.
Siis läheisiä ja ystäviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:34

ei ehdottomasti ei minulla on paljon kavereita ilman kavereita elämä ois tylsää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:37

Onhan mulla mun ihana perhe. <3 Ja myös yksi ihana kaverini,joten en kyllä ole pitkään aikaan nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:52

läheisiä on niin paljon , jotta en nyt ehdi laskea, mutta iso perhe, kun lasketaan omaperhe , sisarusten perheet heitä 4 ja serkusten pesheet jotka ovat myöskin läheisiäni ja ollaan paljon tekemisissä, no kavereita on hurjasti , joten en ole napsun varassa, ja nyt voinenkin toivotella teille kaikille hauskaa viikkoa, meille tulee tyttär perheineen lapset 1v ja 4v joten tämä mummi ei ehdi paljoa napsutteleen, kun noiden kahden kanssa saa leikkiä ja 1v on niin kiireinen tekemään kaikkea sitä, mitä ei sais, joten nähdään taas sunnuntaina , jos en sitten joku yö ehtis tänne kurkkaan...mutta oikein hyvää alkavaa viikoa kaikille.. ! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:56

Ystäviä on paljon, samoin tuttavia ja harrastuspiirien ihmisiä joihin on säännölliset kontaktit.
Kun osallistuu yhteiskunnaliseen elämään, ei ehdi pitkästymään.
Napsu on lähinnä tiedonhakukanava, eksyin tänne kun hain tietoa eräästä kaupungista.
Niin, on hyvä aviomies myös eli en elä yksin.
Työyhteisössä on joukko ihmisiä, työni on sellaista että kohtaan paljon ihmisiä, se sopii minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 11:13

On muutama erittäin läheinen, joiden kanssa yhteyksissä usein ja tiiviisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.06.2009 - 11:26

Perhettä ei juurikaan enää ole. Kaikki kuolleet ympäriltä pois. Elän yksin. Ystävät (kaksi) ovat monen sadan kilsan päässä. Nykyisellä asuinpaikallani vain yksi perhe joiden kanssa pidetään yhteyttä. Rahattomana ei pääse mihinkään matkustamaan, joten tässä olen ja pysyn. Napsuilen ja kertoilen ajatuksiani, jotka on kiitettävästi otettu vastaan. Ei siis mitään huolta minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 11:31

Läheisiä, ystäviä, kavereita, tuttavia. Riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2009 - 11:31

Läheisilläni on omat menonsa, perheensä, ystävät ja elämänsä sekä he asuvat kaukana. Harva jaksaa minun elämääni omaansa liittää. Täältä olen saanut muutaman kaverin. Juttelumielessä. Kiitos teille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 12:08

Ei todellakaan,ainoa,mutta uusi tuttavuus,vajaa 2kk.Erittäin läheisiä ystäviä riittävästi aikuiselle ihmiselle,muita ystäviä lukuisia,kiireinen perhe on lähistöllä,mutta ainainen kiire...vanhuksia ei enää,sukulaiset maailmalla,ystävät onneksi olemassa,niin ja Napsu,kiitoksia kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 12:12

On oma perhe johon kuuluu myös kaksi lastenlasta. On koira joka on todellinen ystävä. On muutamia hyviä ystäväperheitä joiden kanssa olemme mahdollisimman paljon kanssakäymisissä. On myös "hyvänpäivän" tuttuja joiden kanssa voi puhua niitä näitä.

Enemmänkin voisi olla jos vain aika antaisi myöten.Vaikka kyllähän aikaa saa vaikka tekemällä, ystäviä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.06.2009 - 13:08

On toki, ystäviä muutamia, kavereita useita,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 14:36

kohdallani on havaittu muutakin elämää, napsu on lähinnä hengähdyspaikka siinä välissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 14:54

kohdallani on havaittu muutakin elämää, napsu on lähinnä hengähdyspaikka siinä välissä,lainaten vähäviisasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 15:07

Näitä löytyy kyllä: kaveri, ystävä
Etymologia
sanasepite; yhdistelmä sanoista kamraatti ja toveri, tai jiddišistä "חבֿר" ("khaver"), joka taas on suora lainaus hepreasta.

Mutta tosi ystäviä on vähän, kuvaus: Tosi ystävä ei petä, oli tilanne mikä tahansa.

Lisätty: 02.06.2009 - 15:23

Paitsi onhan niitä tosi kavereita paljonkin esim. poliisi ja asianajaja, jotka eivät hylkää milloinkaan. Asianajajani ilmoitti jo ennen hyvänpäivän sanomista, että taksa kysymyksiinne vastaamisesta on 50 euroa per kysymys. Hölmistyi ja sanoin: - Mitäh, eikös se ole aika kallista? - Kyllä on. Seuraava kysymys?

Lähteet:
fi.wiktionary.org/wiki/kaveri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 16:57

on onneksi, ystäviä, on perhe ja on vielä kavereitakin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:29

tottakai on ystäviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:35

On ystäviä, kavereita ja läheisiä. Ja tietysti tämä Napsun väki mukavana lisänä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 08:17

Ovatko toverit ystäviä vai veljiä?
Kyllä he ovat veljiä, sillä ystävät voi valita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 11:06

Ystäviä, tuttavia, kavereita, suku, perhe, lemmikit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:11

onneksi niitä ystäviä löytyy napsun ulkopuoleltakin!! =). tosin yhteyden otot ovat harventuneet iän myötä, mitä ei sais todellakaan tapahtua. onneks meillä on väh. kerran vuoteen yhteinen kesä tapahtuma, jossa suurin osa ystävistäni saadaan kasaan ja saadaan viettää ihana päivä ja ilta yhdessä hyvä ruuan ja juoman ja tietenkin seuran merkeissä:)