Millä ohjeella teen hyvää raparperipiirakkaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 22:12

Ihan helpoin taitaa olla että sekoitat kaurahiutaleita,rasvaa ja jauhoja ja murustelet raparperipalojen päälle.Toinen on ihan pullataikinpiiras. Paras minusta on:8dl jauhoja,4dl sokeria,2tl leivinjauhetta,2tl soodaa 250g voisulaa sekaisin. Otetaan puolet ja siihen sekoitetaan 2dl piimää ja 1 kananmuna ja tämä laitetaan leivinpaperin pälle ja siihen raparperi palat (ja halutessa 2 prk.rahkaa johon sekoitetaan sokeria ja kananmuna. ) Ja toinen puoli siitä taikinasta murustellaan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 22:14

www.kotikokki.net/reseptit/n...ripiirakka
Googletin ja tämä tuntui kokeiltavalta,ehkä käyttäisin smetanaa sen kermaviilin(oliko sitä?)sijasta,mutta muuten samoilla ohjeilla,kunhan kerään rapskuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 22:15

Tämä on pitkä ohje RAPARPERIPIIRAKALLE

Murotaikina:

100 g voita, huoneenlämpöisenä
1 dl sokeria
2 1/2 dl vehnäjauhoja
1 tl vaniljasokeria
1 tl leivinjauhetta
1 muna
- murusta kuivat aineet, lisää muna ja sekoita tasaiseksi.

täyte:

n. 1 litra (500G) raparperinpaloja (2rkl maissitärkkelys- tai perunajauhoja, jos käytetään pakastettuja rapsuja)
2 dl ranskankermaa tai kermaviiliä
1 muna
1 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
- sekoita rk tai kv ja sokerit keskenään.

Voitele ja jauhoita piirakkavuoka. Taputtele taikina jauhotetuin sormin vuokaan. Paista sitä 200 asteessa n. 5 minuuttia. Levitä raparperit pohjalle ja kaada päälle rk tai kv seos. Paista vielä n. 30 minuuttia kunnes pinta on saanut hieman väriä ja rapsut ovat pehmeitä.

Toivottavasti maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 00:26

Kannattaa jättää raparperi vähemmälle, sillä sen sisältämä oksaalihappo sitoo elimistöstä kalsiumia ja näin haurastuttaa luita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 03:41

Mulle tarjottin sitä viime sunnuntaina vaniljakiisselin kanssa ja täytyy sanoa että oli hyvvee!

150g voita
1dl sokeria
1kananmuna
2dl kaurahiutaleita
2dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhoa

1 pussi vanilliinivanukasta (valmista ohjeen mukaan)
4-5dl raparperinpaloja (päälle sokeria)

Vaahdota voi ja sokeri, lisää kananmuna ja sekoita kuivat aineet ja lisää taikinaan. Taikinasta tulee n. 27-29cm vuokaan. Paista 200 astetta 25-30 min.
Tarjoa vaniljakiisselin kanssa.

Lähteet:
Ite syöty, Tähteet jo mahassa