Oletko sitä mieltä, että kaikissa on jotain hyvää?Että ihminen ei olisi läpeensä paha..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 21:58

Ei kukaan ole pohjimmiltaan oikeasti paha. Osa vain ei joko halua tuoda sitä kiltteytään esiin tai sitten he peittävät sen käyttäytymällä karskisti. Paljon elämä vaikuttaa myöskin käyttäytymiseen, mutta kaikki me ollaan tosi kilttejä tyttöjä ja poikia sisimmältämme. Uskon ainakin niin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 21:58

Kyllä jokaisesta ihmisestä löytyy hyvää. Ei kukaaaan minun tietääkseni ole kokonaan paha jos ei itse halua olla. Onhan laulu Veikko Lavin mukaan: Jokainen ihminen on Laulun arvoinen. Ja kait sit onkin näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 22:02

Kyllä olen tuota mieltä että kaikista löytyy varmasti jotakin hyvää, niin kuin kaikista löytyy myös jotakin pahaa.Ainakin jos toisten ajatusmaailmoihin päästäisiin kurkkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 22:07

Uskon että kaikissa on jotain hyvää. Se miten sen esille saa, onkin jo vaikeampaa. Jos vielä henkinen sairaus varjostaa siinä sivussa, voi olla toivotonta saada hyvää esille.
Amerikoissa jotkut vaaralliset rikolliset on laitettu vankilan eläinhoitoloihin töihin. Siellä näki, miten vangit kiintyivät eläimiin. Tuli telkkarista ehkä parisen vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:09

Läpeensä paha,filosofinen kysymys.Pahuus on kaikki se,mikä on moraalisesti väärin.Ihminen on pohjimmiltaan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:46

Vaikka miten haluaisin uskoa ihmisen hyvyyteen, en kuitenkaan kertakaikkiaan pysty siihen.
Ei kukaan pieni lapsi ole paha jo syntyessään, mutta hänestä saattaa sellainen tulla aivan ilman omaa syytään.
Olosuhteet luovat ihmisestä sen mitä hän on. Noin äärimmäisen karkeasti yleistäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 23:04

haluan uskoa , että niistä paatuneistammikin löytyis edes hitusen hyvyyttä, mutta epäilen siltikin...meissä napsuväessä ei sellaisia edes olekkaan, vaan kaikissa on jotain hyvää.. ja myös näiden hyyvyyksien myöden toivotan teille kaikille oikein hyvää yötä... halit ja hyvät unikuvat... !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 23:05

kai kaikissa jotain hyvää on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 00:51

Joskus se paha voi olla sitä hyvää näkyvämpi osa ihmisessä, jolloin ihminen on paatunut pahaan. Ei osaa enää olla parempi minänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 03:46

Olen positiivinen ihminen, mutta maailman pahuuden nähneenä en jaksa millään uskoa, että kaikissa olisi jotain hyvää. Kun on oikein paatunut henkilö on sieltä vaikea kaivaa esiin niitä hyviä puolia, vaikka tahtoa siihen kuinka löytyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 08:44

Aivan varmasti jokaisesta ihmisestä löytyy hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 08:46

Yleensä ottaen kaikki ihmiset ovat hyviä.Sitten jotkut käyttää jotain aineita se sumentaa järjen ,joillakin voi kasvu ympäristö aiheuttaa luonne vikoja,Kuitenkin tässä iässä voin sanoa en ole tavannutkaan pahoja ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 09:39

kukaan ei ole läpeensä paha mut kun ne jokkut idiootit käyttää aineita niin niitten elämä on aika pahas jamas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:03

Jokaisella ihmisellä on tarve tulla hyväksytyksi. Ihminen toimii sen tarpeen ohjaamana. Kun tietää saavansa hyväksyntää, pyrkii olemaan hyvä. Se on siis opittu kokemus. Ellei sitä kokemusta ole, ihminen ei tiedä, miten toimia. Silloin toimitaan alempien tunteiden tasolla. Riittää, kun tulee huomioiduksi. Ja kyllä huomataan varmasti, kun on tehnyt jotain "pahaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:26

Jokaisessa on varmaan jotain hyvää, määrä vaihtelee.
Psykiatrien määritelmän mukaan ihmisessä on kaksi puolta, se ns. normaali ja pimeä puoli. Joissain pimeä puoli saa ylivallan, toiset pystyvät pitämään sen täysin piilossa, toisten pimeä puoli on taas ihan olematon.
Hyvyys on maailmasta vähenemässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:04

ihminen tekee itse itsestään pahan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 22:20

Jaa..a. Aloin ihan vakavasti miettimään tätä kysymystä. Täytyy kyllä vastata, että jokaisessa varmasti on joku hyvä puoli. Jopa kamalassa murhaajassa.