Voiko aurinkoa ottaa meikit naamassa?

Eli onko siitä jotain haittaa jos otan aurinkoa meikkivoide naamarissa? Entä ripsiväri? Ei kai siitä nyt mitään haittaa ole? Tuleeko naamaan läikkiä vai ruskettuuko yleensäkään?

Lisätty: 02.06.2009 - 00:45

entä jos vietän koko päivän esim. linnanmäellä ja auriko paistaa? Onko siinä mitään eroa? Silloinkin vain ehkä käväistään varjossa

Avainsanat: ruskettuminen meikit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 19:06

Aurinkoa jos oikein ottamalla otat, niin ei silloin käytetä muuta kuin aurinkosuojaa, mielellään korkealla kertoimella. Mutta aurinkoa ei suositella paljoa otettavaksi, kun on aina olemassa se ihosyövän riski.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 19:06

Mikset voisi, mutta ajattele kun on oikein kuuma, niin ripsivärit ja meikkivoide valuu. Mieluummin ota puhtoisilla kasvoilla joihin olet lisännyt hyvän suojakermoimen, ja muista suojata myös nenäsi hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:19

Saattaa tulla kirjava naama, jos meikit on jääneet poistamatta. Ripsiväriä ja huulipunaa tietenkin voi olla, mutta ei kannata laittaa peittäviä voiteita. Jos et jostain syystä voi olla ilman meikkejä, niin neuvoisin käyttämään kasvoille itseruskettuvia aineita, ja sitten kun olet auringossa, niin suojaa kasvosi, jos niissä on meikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:21

Miksi ylipäätänsä ottamaan aurinkoa meikit naamassa?Ei se sitä ruskettumista auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:32

Luulisin, jotta jos ottamalla aurinkoo ottaa (useimpii minuutteja 30min - 1h, jne) meikkivoiteet naamas (jos ei sit erikseen sanota, jot voi auringos kääyttää/läpäsevä), niin meikit palaa naamaan kiinni, samoin käy luullakseni ripsivärille:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:36

kannattaa käyttää itseruskettavaa se on kuin aurinkorasvaa, jos vielä ostat sen suojakertoimella...niin voit ottaa hieman kauemminmin sitä aurinkoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 20:15

Kyllähän sitä voi ottaa, Tosin fiksumpaahan on ottaa ilman mitään meikkejä sitä arskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 20:56

Voi ottaa, mutta tulos on tehokkaampi ilman meikkivoidetta. Laita mieluummin vain aurinkorasvaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 20:58

Kannattaa kyllä putsata kasvonsa ennen auringon ottamista,varsinkin puuteria sisältävät tai muut meikki-ja värivoiteet.Saattaa tulla kirjavaa,mutta kuvittele itse kuinka iho lämpiää ja jos meikkivoidetta päällä,mitä siitä seuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:23

no en mä ainakaan ottais aurinkoa meikkivoiteen kanssa.. mut kyllä ripsaria voi olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 09:01

Mitas haittaa siitä olisi.Suurempi haitta tulee jos saa.Melanooman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 09:28

Aurinkosuojaa olen laittanut kun on tarkoitus oleskella auringossa tai mennä rannalle. Kovin ihmeellisiä "pakkelikerrostumia" ei kannata naamaansa laittaa, saattaa tulla kirjavuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 10:56

Laita aurinkosuojaa ensin kasvoille ja sipaise sen jäljeen sudilla aurinkopuuteria. Itse olen kyllä auringossa ollut meikkivoiteen/ripsarin kanssa, eikä mitään laikkuja naamaan ole tullut. Nyt on myös myynnissä värittömiä ripsareita.. Nekin on ihan kivoja ja jos valumaan sattuu, niin ei ainakaan mustaa väriä poskilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 03:00

Voihan sitä ottaa jos haluaa jonkin erikoisen rusketuksen...