varis teki vahinkoa autoille www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...a/11352463 en nyt saanutkaan tätä linkkiä auki, mutta joskos saisitte jonkin käsityksen mitä tuolla tapahtui...

tuttavallani on musta opel ja oli silloin oli ihan uusi, kun fasaaniuros katsoi itseään siitä pellistä, luullen siinä olevan toisen uroksen ja niinpä nokki sen auton sivupellit ihan muhkuroille....tietävätkö napsulaiset muita eläin juttuja jotka ovat innoissaan tuhonneet jotain.. ? (ei välttämäti tarvitse olla autoille..joita ovat tuhonneet)

Lisätty: 01.06.2009 - 15:57

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5188....en saanutkaan tuota ylläolevaa linkkiä auki, joskos tämä aukeis...

Avainsanat: varis fasaani tuhonneet auton

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 19:37

Kesäkuussa 70-luvulla olimme suunnittelemassa tielinjausta, kun yllättäen eteemme hyökkäsi ukkometso. Se kävi siekailematta kimppuumme ja aikamme sen hyökkäyksiä päällemme vältellen luovutimme ja vetäydyimme suoraan seuraavaan työkohteeseen. Seuraavana aamuna se oli sitten mennyt menojaan ja jatkoimme työt loppuun.

Edesmennyt isäni oli veistämässä syksyllä kesämökillemme haapakeloista saunamökkiä rannalle, kun ukkometso yritti laskeutua istumaan hänen päänsä päälle. Aikansa riehuttuaan lintu viimein häipyi omille teilleen.

Edellä mainitut metsot olivat sekaisin menneitä lintuja, joiden hormoonitasapaino oli järkkynyt. Soidin hommat jatkuivat siis koko kesän ajan vaikka soidinaika on aikaisin keväällä juuri lumien alkaessa sulaa. Heiloilta oli rukkaset tulleet ja ei ollut tärpännyt naisten tansseissa.

Viiden vuoden ikäisenä minulla oli elättinä orvoksi jäänyt harakka, joka liikkui mukanani olkapäälläni istuen. Kavimme aina yhdessä ongella kotirantamme koskessa, josta ongin sille salakoita ruuaksi. Aamuisin se tuli ikkunani ulkopuolelle raakkumaan ja herättämään minut kalastuspuuhiin.

Kysyjän kommentti

miehelläni oli myöskin kesy varis ja sekin kulki joka paikassa missä hänkin, mutta silloin joutuin sen lopettamaan, kun lähti kaupunkiin opiskelemaan , eikä kukaan voinut sitä varista sen jälkeen hoitaa, kun muut inhosi sitä..sillä kun oli monia hassuja tapoja, kuten istua päähän jne..eikä ne muut sisarukset sitä sietäneet..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 15:52

Meillä on ongelmana se, kun linnut paskovat päivittäin autojen päälle. On se linnunkakka sen verran ärhäkkää tavaraa, että aina joutuu sitten itse pesuhommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 16:21

Monen paikan linnut kesäisin sotkevat. Laiturit ovat niiden lempipaikkoja, ja harjan kanssa saa olla joka päivä sutimassa, mikäli aikoo puhtain jaloin vedestä nousta tai maata aurinkoa ottamassa. Auton ikkunat jotenkin vain tuhriintuvat jne. Mutta linnut kuuluvat luontoon, vaikka ne aiheuttavat vaivaa ja haittaavat rauhaamme. Lintujen olisi annettava pesiä sinne, mihin neovat keksineet pesänsä rakentaa, katolle, piipun päälle tms. ihmisen omistamaan paikkaan. Ensi vuonna sitten estetään jollain konstilla saman touhun uusiutuminen verkoilla tai muilla rakennelmilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 16:59

Jänis lopetti 60-luvulla matkani mini autolla. Ajaa lurittelin sellaista 140-150 kun yöllä jänis hyppäsi korkeassa kaaressa ojan takaa eteeni. Hetken olin sitä mieltä että tullee lasista sisään, mutta menetti korkeutta ja mäsähti keskelle nokkaa. Minissä on virranjakaja "eli Lucas lähetyssaarnaaja" eteenpäin koneen kyljessä. Veto loppui ja tutkittuani tilanteen huomasin että jakajankansi on päreinä. Olin hankkinut kyseisen osan johon siirsin vesisteessa johdot. Johan alkoi röpöttää ja taskulampun kanssa kävin katsomassa miten paistin kävi. Takakonttiin ja kotona puuliterin orteen roittumaan.
Aamulla heräsin aitassa kun kun äitini kailotti että mitä se verinen jäniksen nahka tekee puuliiterissä. Ei tosiaan ollut kuin verinen nahka, kaikki oli muusina sisältä. Paisti jouti haudata niine hyvineen.
Auton muista vaurioista selvisi rahalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 17:25

Ei tavaroille sinänsä ole tehnyt tuhoa, minulle kyllä on.
Metsässäkin kerran hyökkäsi lintu yhtäkkiä kimppuun..
Agressiivisia kavereita,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 17:36

En sen kummempia kuin että ensimmäinen sussarini pentuna tuhosi roskapussin karvalankamatolle. Oli saanut keittiön kaapin oven auki ja raahannut olohuoneen pöydän alle josssa silppusi roskiksen sisällön niin pieneksi kuin sai, sitten se jotenkin oli onnistunut hampaillaan kuljettaa Saint Pauliat kukkapöydältä samaan kasaan ja tyhjentänyt purkit sekä napsinut oksia minun valtavasta kiinanruususta. Poika istui kiltisti ja hyvin tietämättömän näköisenä silmät tapillaan olohuoneen seinänvierustalla ja katseli ja kuunteli torailujani. Nostin aikamoisen elämän siitä kiinanruusustani. Luin lakia että se on sitten tasan viimeinen kerta kun siihen kosket. Sitten erehdyin tekemään pienen virheet. Hellitin katseeni koirasta ja annas olla: dum dum dumd NAPS ja dumdumdum vauhdilla ulko-ovesta ulos - kiinanruusun oksa hampaissaan. En voinut kun purskahtaa nauruun. No herra tuli jonkin ajan päästä kurkkimaan ovelta miltä huussolli näyttää. Olin jäättänyt harjan lojumaan lattialle ja olin jotain muuta tekemässä kun tämä illisteli ovella. Ja niin loistava syytön ilme naamallaan. Purskahdin uudemman kerran nauramaan. silloin Feri-herra nappasi harjani hampaisiinsa, meni sen samaisen pöydän alle ja alkoi hillittömästi pyörimään. koli,koli päästeli harjanvarsi kun osui vuorollaan pöydänjalkoihin. Arvaatkaas kenen nauruhermot pettivät totaalisesti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 17:36

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5246385188

linkki tuohon cibyn viittaamaan juttuun yllä.

mulla on auto kyllä saanut olla rauhassa (ilmeisesti olen parkkeerannut sen variksienkin mielestä sopiville paikoille), mutta kaljulle meinasi käydä kehnosti pari kesää sitten Turussa. Pari sellaista 'tappajavarista' rupes hyökkäilemään oikein tosissaan Linnavuoren kupeessa turistin kimppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:32

Ei tainnut omistaja kiljua riemusta.Kyllä se on ärsyttävää kun kakkii ihan joka paikkaan.Autoihin,trampoliinille jne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:39

Mitä tuo haittaa ,mun autoa naarmutti jätkät,olin sen kesäloma aikana maalauttanut ,niin ensimäisenä työ päivänä ,huomasin iltapäivä kahvitunnilla,oli vedetty 4 naarmua päästä päähän.Tämä otti päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 06:18

Autossani oli tosi outo haju aamulla kun töihin lähdin taannoin, ja haju vain lisääntyi matkan edetessä kun moottori lämpeni. Naapurin kissa oli käynyt pissimässä autoni konepeltille, olin tullut iltavuorosta kotiin ja konepelti oli lämmin. Siinä kissan oli ollut mukava lämmitellä. Urea oli valunut moottorin päälle, ja kauan kesti ennekuin se voimakas pistävä haju hävisi. Naapurin kissaksi tiesin siitä, että yllätin hänet eräs kerta kun menin autokatokseen, ja sieltä autoni konepeltiltä loikkasi naapurin kissa.