mitä mieltä napsulaiset ovat , kun ei nuo lentokoneet eivät tunnu pysyvän ilmassa, kun joka päivä melkein aina kuulee uutisista

että taas on meinannut tippua, ja tippunutkin kone alas, tai milloin katoaa vaan tutkasta, milloin on pommi , tai kone teki pakkolaskun jokeen , mereen ym...itseäni kyllä huolestuttaa...toki suurin osa pääsee hyvin perille, mutta nyt minusta tuntuu, kuin tuo ois lisääntynyt huimasti..

Lisätty: 01.06.2009 - 15:20

www.napsu.fi/uutislinkit.php...d=12572901

Avainsanat: lentokoneet tippuu eivät pysy ilmassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 15:42

Matkustajamäärät huomioiden lentäminen on turvallinen tapa liikkua verrattuna muihin liikkumismuotoihin. Ja ylimalkaan kaikilla välineillä liikkuminen on vaarallista. Jalankulkukin on sitä. Itse ei voi kuin toivoa, että kaikki olisivat huomanneet mahdolliset virheet ja puutteet kulkuvälineissä. Jos minua joskus pelottaa lentokoneessa, niin katson vain matkustamohenkilökuntaa, he hymyilevät ja laskevat leikkiä, kaiken täytyy olla siis kunnossa.

Kysyjän kommentti

juu kyllä ne lentoemot ovat ihanaa väkeä ja ymmärtävät tälläistäkin jänishousua ....kun minuakin alkaa jänistää, niin katson kans henkilökuntaa ja kummasti sekin auttaa, kun he ovat niin tyynejä vaikka ois kummoista poukkoilua..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 15:13

Jos ajatellaan miten paljon tienpäällä tapahtuu onnettomuuksia päivittäin, niin kyllä lentäminen on turvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:18

Ehkä sinua voi hieman vaivata lentopelko. Melko varmasti ennemmin joutuu onnettomuuteen maanpäällä kuin ilmassa. Lueppa lehdistä kuinka paljon tapahtuu onnettomuuksia niin liikenteessä kuin taas kesäaikaan myös vesillä.

Kyllähän koneita tippuu ja niissä onnettomuuksissa menetetään kertaheitolla yleensä hieman enemmän ihmishenkiä kuin maanteillä. Mutta.... Tee sitä mitä haluat etkä sitä mitä pelkäät.(Tai toisinpäin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:28

Ehdin jo hetken aikaa ihmetellä, kun ei yhtään matkustajakonetta ole pitkään aikaan tullut alas.
Hudson jokeen laskeutunut kippari oli ammattimies. Tietääkseni ei kuollut kuin lintuja parvesta jotka halvaannuttivat moottorit. Soitti vielä vaimolleen että oli vaikeuksia töissä, jos tuo katsoo uutisia niin ei saa pahempaa kohtausta.
Noita ulrakevyitä liidokkeja tulee yhtenään ja toheloinnin ansiosta. Eräskin oli jättänyt ankkurointi painon peräänsä kun yritti taivaalle. Oli viimeinen yritys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:33

Ei tuo lentäminen itseäni varsinaisesti huoleta, vaikka kaikenlaisia lentoja ja laskeutumisia on tullut koetuksi. AF:n nettisivut tökkivät nyt pahasti, ilmeisesti monet ihmiset yrittävät hakea sieltä tietoja.
Airbuseille näyttää tapahtuneen tänä vuonna 3 onnettomuutta (joista yksi oli se Hudson-joen ihme). Yhteensä 57 kansainvälisesti tilastoitua lento-onnettomuutta tänä vuonna. Tämän päivän onnettomuus on Airbuseille tämän vuoden ensimmäinen kerta, jossa näyttää tulleen uhreja.

Lisätty: 01.06.2009 - 18:52

SAS:lla on kohdalleni pari kertaa käynyt niin, ettei lento edes lähde, kun koneessa on ollut vika, jota ei ole saatu muutamassa tunnissa korjatuksi. Sehän sinänsä on turvallista ;)

Lähteet:
aviation-safety.net/database...?Year=2009

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:49

Eihän niitä lentokoneita nyt sentään ihan yhtenään alas putoile. ja lentomääriin suhteutettuna onnettomuudet on todella harvinaisempia. Mielestäni maanteillä on paljon vaarallisempaa liikkua kuin lentäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 16:37

Ei haittaa koska vähiten sattuu "kuolonkolareita"lentäessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 17:26

Lentäminen on niin pirun turvallista ettei pelota lainkaan.
jos pelkää lentämistä, pitäisi pelätä autoiluakin.
Ikinä en ole lentoturmassa ollut mutta kolarissa kahdestikkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:34

No eipä juuri.Onhan se melko turvallista,eikä paljon ole aihetta pelätäkkään kun ei lentokoneilla juuri matkusteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 18:36

nyt tuli kauhea paniikki, kun pitäisi sunnuntaina lentää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 21:00

hirveä juttu. ei oikein uskaltaisi itsekään lentää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:04

Varmaankaan ei syytä panikointiin lentoon lähtijät,valitettavaa ,mutta perin harvinaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 21:25

se on todella ikävää, mut ei mua silti pelota lentää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:34

Ikävää se on ,mutta jos koneessa on ei ole yksin,toiset joskus joutuu yksin menemään pois,se sitä surullista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 22:42

En tiedä kun en ole koskaan olut lentokoneessa että miten pelkäisinkö minä siellä. voi olla että,pelkäisin lentämistä kun on taipumusta panikkihäiriöön. No minkäs siellä tekisit jos olisit ilmassa. Mutta lentopelko on aika yleistä ihmisillä. joo ei koskaan voi tietää mikä kone putoaa ja missä. kun ei sitäkään ennalta tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 08:18

On sekä huolimattomuutta ja olosuhteet vaikuttavat.
Viime aikoina on ollut Atlantilla ja Jenkeissä myrskyjä, toissaviikolla CNN:n uutiset kertoivat niistä (katsoin Portugalissa) koko ajan. Lieneekö niin ettei myrskyt ole laantuneet vieläkään. Salama on kait iskenyt nyt tässä viimeisessä tapahtumassa.
Lentämistä en ole pelännyt koskaan enkä pelkää nytkään. Enemmän pelkään suojatien ylittämistä Helsingissä, tosi hulluja autoilijoita löytyy, ei piitata liikennevaloista eikä suojateistä.

Lisätty: 02.06.2009 - 09:31

Lentomääriin verrattuna onnettomuudet ovat todella harvinaisia. Luku sinänsä ovat pienkoneet, eli tuo Kalajoen tapaus joka oli lentäjän oma tohelointi. Liikennekonetta ei kuka tahansa pääse ohjaamaan ja ohjaamossa on kaksi pätevää henkilöä.