Täällä rannalla ei ole koskaan nähty käärmeitä. Mistä se voi johtua ? Ei ole muurahaisiakaan mitenkään liikaa, oikeastaan punamuurahaisia ei ollenkaan.

Sammakoita ja myyriä on, joten ruokaa niille olisi. Lämpöä ja kolojakin löytyisi riittävästi. Voiko syynä olla kirkonkellojen kumina, jonka käärmeet tuntevat epämiellyttävänä tärinänä ihollaan ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 21:44

Onko teillä päin havumetsää,kuusia ja mäntyjä,muistelen Salpausselän harjun juurella mökillä sanottiin ettei ole siksi kärmeksiä seudulla.Lapsuudesta siellä muistan papan tappaneen lapiolla yhden käärmeen,mutta se olikin vaskitsa,sääli.

Kysyjän kommentti

On kuusia ja mäntyjä, mutta naapurissa enimmäkseen peltoa. Olen ajatellut syyksi kirkonkelloja, mutta kukaan ei tuntunut yhtyvän olettamukseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.06.2009 - 10:42

Jännä juttu. Onko siellä metsässä paljon muurahaispesiä. Se on yksi syy miksei olisi käärmeitä. Mutta hyvähän se vain on, ei tarvitse pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 11:08

jospas niitäkään ei riitä joka paikkaan, kun minusta tuntuu ,että ne kaikki ovat täällä mäessä, meillä on paljon kalliota ja tämä on oikea käärmeiden paratiisi, tuolla alhaalla pellolla on paljon myyriä ja siellä naapuri tappoi yksi kesä 28 kyytä, joten täällä meilläpäin ne kaikki ovat....toinen tonttinaapuuri taas kasvattaa joulukuusia ja tykkä , että käärmeet syövät myyrät, joten naapureilla on jonkin näköinen ristiriita, mutta ei kuitenkaan riitaa siitä asiasta...meillä on myöskin murkkuja, mutta sammakot kuoli yhtenä kovana talvena lammesta, tai ainakin luulen niin , kun niitä ei ole näkynyt, kerran näin kun kyy söi sammakon tuossa lammella ja kylläpäs sammakolta tulokin kova huuto, se muistutti kuin kollikissa ois huutanut ja tapellut kiimassa tyttöystävästä.....toisen kollin kans...hurja näky kerrassaan...mutta ennen moista en ollut nähnyt, et kokemus sekin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 11:17

Ole vaan onnellinen, jos ei ole käärmeitä eikä muurahaisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 12:09

Joku päivä niitä alkaa näkyä ,kunhan sana leviää,Minäkään en nähnyt käärmeitä ensimäiseen 40 vuoteen kuin korkea saaressa.Toronton eläin tarhassa ,sekä lontoon eläin tarhassa.Nykyisin niitä näkee joka kesä.Tänäkin keväänä jo neljä kyytä ,kolme ,vaskitsaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 13:24

Kankaanpäässä Paattikosken varrella asuessa kyykäärmeitä oli rappusilla jonossa sisäänkin änkeämässä kesäisin.
Aina piti olla lapio terassin nurkassa, millä sai kumauttaa hengen pois kyyltä. On sanonta että joku siinä talossa kohta kuolee, jos kyy sisään pyrkii rappusilla, muuttomme jälkeen siellä kuolikin seuraavana kesänä nuorehko asukas.
Taisipas sanonta pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 14:09

Eipä tuolla minun lähirannallakaan käärmeitä ole näkynyt, murkkujakaan ei hirveästi.