Minun ukkoni sanoi taannoin että pitää osata ennenkuin haaveilee jonkin tekemisestä?

Onko hän oikeassa?

Lisätty: 08.06.2009 - 08:27

Ennen kuin valitsen parhaan valistan miksi kysyin. Vuoden verran minä siirsin noiden sanojen takia haavettani. Sitten lähdin kylmiltäni harrastamaan. Nyt löytyy kotoa tekemiäni kalusteita melkein joka huoneesta. WC:n allaskaappivirityksestä peileineen aina eteisen omasuunnittelemaan siivouskomeroon asti. Väliin mahtuu sohvakalustoa, lasivirtiinikaappi ym. terassin aitapuihin asti. Ja, ai että nautin siitä että lähdin kuitenkin ja mitä sain aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 09:17

Jos vaikkapa jostakin taidosta oikein kovasti haaveilee, sitä varmasti kuin itsestään myös toimii siten, että tuon taidon tavalla tai toisella oppii.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Noilla sanoillasi varmasti joku uskaltaa toteuttaa haaveensa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2009 - 02:49

Kyllä on, koska haaveet eivät yleensä toteudu, ellei siihen ole olemassa realistisia mahdollisuuksia. Lottossa ja veikkauksessa ei tarvitse osata tehdä mitään ja haaveet toteutuvat, jos toteutuvat? Joskin promillet onnistumiselle ovat surkean pienet ja suuremmat mahdollisuudet ovat, että lentokone tippuu päähäsi. Tilastollisia menetelmiä käyttämällä teoreettisesti arvonnat ovat toisistaan riippumattomia. Mutta tilanne muuttuu päälaelleen, kun osaat jonkun asian. Silloin sinä itse ratkaiset mikä on lopputulos haaveidesi suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:26

Minä jos olisin tuohon uskonut,en olisi koskaan tarvinnut tehdä mitään.Aina olen joutunut ensin tekemään ja sitten ihmettelemään miten tuokin onnistui.Vuosi sitten ostin ensimmäisen tietokoneen,eläissäni ,enkä ole tarvinnut soitella mihinkään apuun.Aina olen pärjännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:31

Oikeassa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:34

täälä kotipihassa haaveilin noista terasseista ja nyt katselen niitä valmiina nauttien haaveeni hedelmistä, mutta ilman rakasta osaavaa miestäni en ois haaveitani todeksi saanut, koska en osaa pitää mitään työkalua kädessäni, ellei lasketa keitiön ja puutarhan työkaluja..joten jonkun pitää osatakkin, jotta haaveet toteutuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:11

Jos voimallisesti,jotakin haluaa voi aina opetella tekemään,sen minkä haluaa kyllä oppii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 09:22

Vähän niin on jos jotain haluaa saada aikaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 09:27

Kantapään kautta sitä oppii. Rohkeasti vaan tekemään ensin. Pura ja tee menetelmä on aika tehokas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 10:01

Olen minäkin haaveitani toteuttanut. Osaamatta, mutta onnistunut. Nytkin on tuossa pianonnurkassa haitari odottamassa. Ei ole kukaan neuvonut, mutta opettelin itse. En tietenkään vielä mitään osaa, mutta opettelen. Työssä ollessani tein oikein haavetaulun siitä, millaista olisi eläkkeellä. Olen niitäkin haaveitani yrittänyt toteuttaa, edelleen osaamatta. Ei minulla vieläkään ole kokemusta kiinteistökaupasta Egyptissä, mutta luulen, että onnistun, ettei minua kovin paljon olisi huijattu. Kyllä olen eri mieltä ukkosi kanssa noista haaveista. En ehkä milloinkaan pelaa varman päälle, ja tee ainoastaan sitä, minkä tiedän osaavani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 11:38

Enpä minäkään ihan ole samaa mieltä kuin ukkokultasi.Lähempänä kaikkien tunteman Walt Disneyn käyttämä sanonta "Mistä voi unelmoida,sen voi myös toteuttaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 14:13

No en minä nyt ihan täysin allekirjoittaisi tuota sanomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.06.2009 - 21:06

Tekemällä oppii parhaiten, niin meille on 4-Hoossa paukutettu. :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 20:11

Väärässä on nyt ukko kulta, tällä kertaa :)
Kun on paljon halua ja tahtoa niin tekemällä oppii. Jos ei heti niin ajan kanssa, periksi ei anneta !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 00:57

Riippuu siitä, miten paljon aikoo tuhlata aikaa ja tupakkaa asioiden tekemiseen "väkisin".
Jos kyse on harrastuksesta, ajalla ei ole väliä, mutta "oikeat" työt kannattaa useimmiten teettää ammattilaisella. Tosin heidänkin taidoissaan on huimia eroja. Todella huippija on todella harvassa.

Lähteet:
Pitkä kokemus