Kauneimmat rakkauslaulut?

Listaahan mielestäsi kauneimmat rakkauslaulut. Omia suosikeita, jotka näin äkkiseltään tulee mieleen:
-Mamba: "Saa koskettaa"
-Dave Lindholm: "Pieni ja hento ote", "Joo, joo mä rakastan sua", "Riisuudu"
-Yö: "Rakkaus on lumivalkoinen"
-Satu Silvo: "Muistojen niitty"
-Joel Hallikainen: "Entä sitten", "Vain sinulle"
-Mari Rantasila: "Vain rakkaus"
-Hector: "Lady Jane", "Kaikki tahtoo rakastaa"
-Leevi and the Leavings: "Mutta viereesi nukahdan"
-Apulanta: "Romanssi" (Sua vain yli kaiken mä rakastan)
-"Akselin ja Elinan häävalssi"
-Harry Nilsson:"Without You"
-Chris de Burgh: "Lady In Red"
-Eric Clapton: "Wonderful Tonight"

Lisätty: 31.05.2009 - 22:06

Ainiin Moulin Rougessa on myös kauniita rakkauslauluja, kuten: "Come What May", "Nature Boy" ja "Your Song". Unohdin myös mainita kauniit "Once"-elokuvan rakkauslaulut: "Falling Slowly" ja "If You Want Me". Listaan on pakko lisätä vielä seuraavat: Rauli Badding Somerjoen "Valot", Kaija Koon: "Minä Muistan sinut", "Kylmä ilman sua", sekä Mikko Kuustosen "Ilman Sua". Viimeiset onkin niitä haikeampia...
Hurjatta, viimeinen mainitsemasi laulu on nimeltään: "Nuoruustango". Olet oikeassa, todella kaunis kappale sekin. Tuolla Iltalehden listalla on myös hyviä...

Lisätty: 01.06.2009 - 00:40

Tässä vielä yks kaunis rakkauslaulu elokuvasta Notting Hill: Elvis Costello-"She"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 20:27

näin sanoivat Iltalehden lukijat:

Kauneimmat rakkauslaulut

1: Romanssi - Leif Wager (11,45 %)

2: Rakkaus on lumivalkoinen - Yö (10,77)

3: Akselin ja Elinan häävalssi - Tapani Kansa (6,56)

4: Paratiisi - Rauli Badding Somerjoki (5,74)

5: Surun pyyhit silmistäni - Kirka (4,85)

6: Puhu hiljaa rakkaudesta - Fredi (4,26)

7: Sinua, sinua rakastan - Kaj Chydenius (3,79)

8: Minä olen muistanut - Kim Lönnholm (3,66)

9: Aamu - Pepe Willberg & Paradise (3,27)

10: Hopeinen kuu - Olavi Virta (3,14)

11: Satulinna - Jari Sillanpää (3,05)

12: Kuka keksi rakkauden - Kaija Koo (2,79)

13: Niin paljon kuuluu rakkauteen - Eino Grön (2,78)

14: Sinun omasi - Tamara Lund (2,61)

15: Kun katsoit minuun - Anna Eriksson (2,34)

16: Autiotalo - Dingo (2,06)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 20:36

hyviä kipaleita ovat teillä, mutta minulle on akselin ja elinan häävalsi ihan 1...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 20:56

Sellainen, joka alkaa sanoilla "Ei rakkaus pieneen ihmiseen vaadi paljon, vaan kaiken", tekijää en muista, mutta on Toivelaulukirjoissa. Sitten "Kotimatka pitkä niin, ei vastaantulijaa..." on kanssa kaunis, olisikohan Evert Tauben. Sitten tuo "Katu täyttyy askelista, elämä on kuolemista" on epätoivoinen ja kaunis rakastamisesta kertova laulu. Mainita täytyy myös "Rakastamisen vaikeus" : On tässä kaupungissa vaikeaa, kun löytyy joku jota rakastaa. Ei täällä rakkautta näyttää saa, se täytyy salata ja vaientaa " . Se sijoittuu minun nuoruusvuosiini, ja sitä laulettiin tunteella ja kovaa. Chydeniuksen (?) "Lämpöni, lempeni annan, kaunis on nuoruutein. Näät suven ruusut kannan, itseni yksintein " on kanssa koskettava nuoruuden laulu. Onhan näitä. Lista on erilainen kuin nuo kaksi aikaisempaa, mutta tämä onkin ikäpolvikysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 20:59

The Beatles - Something
tuo nyt ainaki itellä päällimmäisenä mielessä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.05.2009 - 21:03

On ihan pakko!
Yksi ainoa ihminen, EP
Kielletyt tunteet, KR
Seuraavassa elämässä, myös KR.
Nämä ovat niitä hieman onnettomimpia lauluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:15

rakkaus on lumivalkoinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:34

Abban S.O.S (Menikö se nyt oikein..?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.05.2009 - 21:43

Surun pyyhit silmistäni ja Rakkaus on lumivalkoinen, ovat ehdottomasti parhaimmat mitä tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:53

Ihanin ja paras rakkauslaulu mitä tiedän on : Franky Goes to Hollywood-- Power of love.
Toinen ihana on: Rebekah Del Rio-- Llorando. <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 22:03

Opettajat 2006 Top 12:

Kappaleet
1 Pisto tikarin
2 Maailma on renki
3 Rakkaus ei oo pysyvää
4 Pitkät pellot
5 Mistä tulee mies?
6 Liekki
7 Nuaren likan elämä
8 Sikalortti
9 Suru syrämmes
10 Hyvästi
11 Maailmankoijari
12 Kukot hunningolla

Vaikuttanut levyllä
Lauri Tähkä laulu, kitara
Simo Ralli kitara, laulu
Antero Naali basso
Lenni Paarma rummut, laulu
Johanna Koivu viulu, harmoni, laulu
Juuso Nordlund äänitys
Riku Mattila äänitys, tuottaja, miksaus, akustinen kitara (3)
Juha Heininen miksaus
Pauli Saastamoinen masterointi

Julkaisut
Universal 985434-7 CD 10.5.2006

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 22:59

Korkea veisu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.05.2009 - 23:02

Beethoven - Für Elise
Beyonce - Halo
Avril Lavigne - Keep Holding On

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 23:20

Tosi hyviä ovat jo edellä mainitut,mutta itse tykkään,että vielä Sentencedin Drown together kuuluisi tähän kategoriaan =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.06.2009 - 01:06

Rakkaus on lumivalkoinen, ja en tiedä lasketaanko varsinaisesti rakkauslauluksi mutta Rakkaus on ruma sana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2009 - 17:46

Minulle ja miehelleni kauneimmat rakkauslaulut ovat:
* paratiisi
* päivin öin
* kun katsoit minuun
* anna käsi