Rakkaimmat lapsuusmuistot?

Olen itse kova muistelemaan, etenkin lapsuutta, sillä se oli niin ihanan huoletonta ja viatonta aikaa. Siksi päätinkin kysyä tällaista. Itselläni parhaina muistoina tulevat mieleen kaikki lapsuuden kesät mökillä, jossa oli silloin vielä hyviä kavereita, kivoja leikkejä luonnon helmassa ja muutenkin menoa. Silloin mökkipaikkakunnallamme oli kaikenlaista toimintaa enemmän kuin nykyään. Tansseja kerran viikossa, ja kaikenlaista kivaa muutenkin. Kyläiltiin myös paljon tuttujen luona. Paikkakunnan juhannustanssit olivat myös klassikko, joita ei enää järjestetä. Toinen paikka, mistä minulla on paljon hyviä muistoja, ovat Sipulin lastenleirit, jossa vietin muutaman viikonlopun vuodessa. Siellä oli paljon mukavaa toimintaa, ja pääsi saunomaan, sekä keväällä-syksyllä uimaan. Leiriohjelmaan kuului aina siivouskilpailu, jossa oma huone piti siistiä ryhmänsä kanssa. Me kavereiden kanssa usein voitimme, ja saimme jonkin pienen palkinnon paluumatkalla bussissa. Hyvä tapa saada lapset siivoamaan jälkensä! Ruokakin oli tosi hyvää, ja ruokaa tarjoiltiin monta kertaa päivässä, eli nälkä ei ainakaan kerinnyt tulla, vaikka touhua ja liikuntaa riittikin. Oi niitä aikoja...

Lisätty: 31.05.2009 - 01:05

Kasu, muistin viestistäsi oman mummini. Hänkin oli aivan ihana, ja meillä oli aina hauskaa yhdessä. Olin usein hänen luonaan yötä, ja kyllä täytyy nekin kerrat parhaisiin lapsuusmusitoihin ehdottomasti lisätä!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 23:18

Meidän isä kävi talvisin joka viikonloppu pilkillä. Minä ja mun 5 vuotta vanhempi siskoni tykättiin olla aina hänen mukanaan. Oli ihanaa, kun hän aina meidät pyysi mukaan. Ei haitannut vaikka sunnuntaiaamuna pitikin herätä aikaisin. Siellä oli mukavaa. syötiin eväitä ja höpöteltiin kaikenlaista.
Toinen muistoni on mun äidistä, joka ei ollut koskaan vieraalla töissä. Äiti leipoi ihanaa pullaa joka viikko ja tuoksu tulee vieläkin mieleen, kun ajattelee sitä, kun koulusta tultiin ja äiti oli leiponut pullia. Syötiin niitä maidon kanssa.
Meidän äiti oli ihana, aina hyvin sovitteleva ja tunteikas ihminen.
Vielä yksi muisto tuli mieleen, osittain surullinenkin, mutta hyvä. Meidän pitkäaikainen Mikki-kissamme kuoli ja isän kanssa kävimme hautaamassa hänet. Lauloimme Herraa hyvää kiittäkää Mikin haudalla..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 23:16

Mun 4-vuotissynttärit ja mummin leipoma mörkökakku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 00:20

Aika paljon on mukaviakin lapsuusmuistoja,mutta kyllä voiton viepi kesät ukin ja mummin kanssa mökillä Kallaveen äärellä.Muistan aina sen tunnelman kun koulu loppui ja tiesi pääsevänsä mökille.Sitä pakattiin laukut jo monta päivää aiemmin valmiiksi.Pikkusisko jäi vielä kaupunkiin tarhaan kun äidillä oli töitä.He tulivat perässä myöhemmin.Sain touhuta ja oppia mummin ja ukin kanssa asioita joita tänäkin päivänä muistelen lämmöllä :)
Ja ne aamut siellä mökillä kun ennen kukonlaulua lähdin mummin ja ukin kanssa verkkoja kokemaan...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 01:13

Lapsuuden lapsenusko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 02:00

Meidän kylällä oli pikku lampi, joka keräsi koko kylän nuoria uimaan. Hauskaa oli, milloin pääsin sinne, koska maalaistalossa töitä riitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.05.2009 - 10:09

Kuulun siihen kaupunkilaislasten ryhmään jotka saivat viettää kaikki kesät maalla savon sydämmessä. Pelastakaa Lapset järjestö järjesti vähävaraisten lasten perheille kesäpaikat maalaistaloihin. Perhe itse maksoi osan ja järjestö loput kustannuksista jotka kesäperheelle tuli. Ne kesät olivat ihania. Paljon naapureissa ikätovereita, joka päivä uitiin, käytiin marja-aikaan marjassa. Talon emäntien mukana pyykkirannassa. Se oli oikein koko päivän reissu. Saatiin tehdä maatalon töitä. Syöttää elukoita, oltiin heinätöissä,. Se oli ihanaa. Aina aurinko paistoi. Syksyllä kotiin ja kouluun, ja taas seuraavana kesänä samaan paikkaan intoa puhkuen.
Toisin kuin eräs nimimerkki tässä yhtenä päivänä sanoi, että pitää olla kotona pahasti jotain vialla jos Pelastakaa Lapset järjestön tukea tarvitsee. Hän ei tuntunut tietävän sen järjestön toiminnasta yhtikäs mitään. Meidän perheessä ei muuta vikaa ollut, kuin se että olimme varattomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.05.2009 - 11:32

Lapsena mökkeilyt, matkustelut,joulut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 12:02

Meillä oli lapsena pikkuinen mökki Espoon Nupurissa. Se jäi valitettavasti moottoritien alle. Se on minun "luovutettu Karjalani". Näen edelleen unia siitä, ja että voisin olla siellä. Ikävöin usein niitä aikoja, jotka lapsena vietin pienessä "Metsäkodissamme". Olen tehnyt monia "ristiretkiä" noille seuduille, mutta aina vaan kirpasee, kun oman kodin kohdalla onkin ammottava monttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 16:53

Ihania lapsuusmuistoja paljon, muummoon ja ukkiin liittyen. Mukavia leikkimuistoja Helsingin serkkujen kanssa sekä tietenkin nuoruudesta ensimmäiset tanssireissut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:00

muistan hyvin mumun ja papan luona pienenä saadut päivät viettää, uida ja leikiä serkkujen kanssa, olin tienvierressä oottelemassa, kun pappa tuli hevosella myllyltä ja otti minut kyytiin ja mummo huivipäässä pihassa vastassa pientä kulkijaa....vieläkin haistan tähti hepan tuoksun...ja kanat jotka pihassa käyskentelivät sekä taru pystykorvan jonka kanssa pääsi kirmaileen ympäri pihaa....oi niitä kesiä ja mummullaa ikävöi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:40

Hyviä muistoja on paljon, ei mitään erityistä voi mainita. Jostain syystä muistan kyllä sen kun isälläni oli aikaa tavallista enemmän (useimkiten ei ollut) ja kävelimme esim. eräänä jouluaaton aamuna kuutamossa äitini kotiin. Tunnelma oli niin hieno... sitä ei voi sanoiksi pukea ei toiselle kertoa, se täytyi kokea itse.
Lapsuudessa oli hyvää se että oli aina joku aikuinen lähellä.
Missään leireillä en ole koskaan ollut mutta kavereita oli.
Pelastakaa Lapset järjestää leirejä vähävaraisille ja myös niille lapsille joilla ei mene oikein hyvin, se on faktaa ainakin nykyään ja sitä se toiminta on ollut aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 16:10

Varmaan isän kanssa rahtilaivassa toisella puolella maapalloa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:31

kyllä ne on kaikki juhannukset olleet kivoja silloin, kun ruotsin puolelta tultiin mummon ja ukin luo laivalla viettää keski kesän juhlaa. lippu nostettiin salkoon ja ulkona puu sauna laitettiin tulille. sitten lähdettiin ukin kanssa taittamaan sauna vastaa siitä hevos aitauksen viereisestä metsästä ja myö lapset samalla kerättiin metsämansikoita. myöhään yöllä pellolla oli iso kokko johon oltiin päiväs aikaan kerätty risuja ja puita.