Mitä tehdä kesälomalla?

Mulla on kamalan tylsää nyt kun ainoa kaverini lähtee kohta leirille.Kokoaikainen piirustelu,netissä hilluminen,lueskelu ja ulkona makailu alkaa viimeistään viikon sisällä tympiä.Mieluusti jotain,jota voi tehdä ulkona yksistään,mutta sisällä yksistään käy myös.Ideas anyone?

Lisätty: 30.05.2009 - 21:16

Etsisinkin,mutta kaikilla täällä jo omat "jenginsä".Ja olen koittanut,lopulta käy aina niin että muut lähtee pitämään hauskaa ja minä jään ulkopuoliseksi.

Lisätty: 31.05.2009 - 08:03

Kiitus taas,kun olette jaksaneet vastata!Puuhaa löytyy varmaan ainakin aamuksi tosta koneen setvimisestä,koko homma karkaa käsistä kohta.

Avainsanat: tekemistä tylsää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 23:06

Käy kirjastossa ja lainaa iso pino hyviä kirjoja. Siinä on ainakin yks hyvä ajanviete. Liikkua kesällä kannattaa myös, eli sit kun oot saanu lukemisesta tarpeekses, lähde ulos metsään. Tietty ulkona voi myös lukea, tai sitten ota piirustusvälineet mukaan sinne metsään, ja piirrä maisemakuva, tai voisit myös mennä jollekin kurssille, jossa saattaisit tutustua uusiin ihmisiin. Sillon voisitte yhessä keksiä vaikka mitä. Jos ei se ole mahdollista, voithan täältä netin kauttakin hankkia uusia kavereita. Netistä löytyy muutenkin vaikka mitä mielenkiintoista peleistä, ristikoihin, nettitv:seen ja vaikka ruokaohjeisiin, jos ruoanlaitto kiinnostaa. Kokkailukin on hyvä tapa saada aika kulumaan, tai leipominen, niin ja tietenkin käsityöt. Se vaan vaatii sen, että osaa jonkin tekniikan, jolla niitä toteuttaa...Kirpputoreilla kannattaa myös kierrellä. Tekee löytöjä...

Lisätty: 30.05.2009 - 23:12

No nyt näyttää siltä, että olisin matkinut Hurjattaa, vaikka oikeasti hänen viesti on ilmestynyt juuri sillä hetkellä, kun minä kirjoitin omaani. En siis voinut tietää, että hän ehdottaa osittain samoja asioita. Matkiminen ei ollut tarkoitukseni...

Lisätty: 30.05.2009 - 23:14

Tuli mieleen vielä yksi juttu. Olisikohan seurakunnilla kesäisin toimintaa nuorille. Sieltäkin voisi löytyä kivaa tekemistä ja uusia kavereita. Löydät varmasti aiheesta tietoa netistä, jos kiinnostaa...

Lisätty: 31.05.2009 - 00:49

Vielä tuosta Hurjatan vaatteiden tuunausideasta. Tuli mieleeni, että olen itsekin joskus harrastanut samaa, mutta eri tavalla, eli tässä yksi siihen liittyvä vinkki lisää. Koristele vaatteita paljeteilla tai napeilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 21:02

En tiedä millainen paikka tuo mikämikämaa on, mutta kannattaisko vaan mennä sinne ulos
hengailemaan ja etsiä uusia kavereita. Ikävää jos on vain yx kaveri ja sekin leireilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:12

Pyöräily avartaa.Uiminen hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:17

Nuku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:37

kokeileppa valokuvausta, alkuu pääsee ihan kevyelläkin varustuksella, puuhaa riittää rajattomasti ja kehittyä voi vaikka kuinka pitkälle ... digiaika on harrastelija juhlaa tällä alalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 21:42

Käy uimassa, kävele metsässä, kerää myöhemmin kesällä marjoja, pyöräile, kotona voit siivoilla, lukea, netteillä, napsuilla, tehdä käsitöitä. Tai kokeile valokuvausta. Onhan tuota tekemistä vaikka kuinka, mieti sinua kiinnostavat asiat ja etene sen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:55

Leirit, liikunta, luistelu, pyöräily, hengailu, lukeminen, arskaaminen, sukuloiminen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 22:48

1.Osta piirustuslehtiö ja hyvä kynä. Lähde ulos piirtelemään maisemia. Maalaat ne sitten vesiväreillä tai muilla palattuasi. Ja ala tehdä niitä kortteja myyntiin. Aloita vaikka joulukorteista. Saat ison pinon valmiiksi jouluun mennessä.
2. Kerää kauniita lehtiä ja kukkia. Prässää ne ja sommittele tauluiksi, onnittelukorteiksi ym. Lainaa kirjastosta kirja, jossa on elämänviisauksia tai mietelauseita. Kirjoita kukkasommitelmiin joku lause. Myy vaikka torilla tai kirpparilla.
3. Tuunaa vaatteitasi. Pätkäse hihat ja tee tilalle toiset, lisää taskuja, tee puseron jatkkeeksi helmaa tunikaksi asti jne.
4. Ulkoiluta naapurin koiraa. Saat kiitollista seuraa.
5. Tarjoa kaupassakäyntiapua jollekin kiireiselle äidille tai vanhukselle. Saat hyvän mielen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 23:20

Käy yksin shoppaamassa. Käy katsomassa oman paikkakunnan "nähtävyyksiä". Nauti auringonlaskusta jonkun järven rannalla. Osta litra jätskiä ja syö se puiston penkillä. Sisusta omaa huonettasi kirppislöydöillä. Valokuvaa ja tee ilmaissivuille (esm. www.webs.com) oma kuvagalleria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 01:15

Kirjat,kirjat,kirjat,älä unohda runoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.05.2009 - 11:35

Mene uimaan, jos siis vesi ei tunnu liian kylmältä vielä, Ostoksille vaikka vaatteita shopppaamaan, lukeminen ulkona, vaikka rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 12:36

Tässä vinkit, miten kesäloma menee mukavasti.

HYVÄÄ JA LÄMMINTÄ ALKAVAA KESÄÄ!

- ulkomaille
- tee laaja ostoskierros, jonnekkin kauemmas
- etelänlomalla
- golfia tai tennistä
- mökkiloma
- uimaan ja saunaan
- kalastusreissu
- purjehdusloma tai veneily vesillä

Jos et kuitenkaan ehdi lomalle, voit simuloida sen kotioloissa.
Simuloidun loman lopputulos on samanlainen kuin kesälomankin. Olet tyytyväinen päästessäsi taas kouluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:04

voisitko aloitaa jotain harrastusta, tai katso lehdistä, jos alkaa jotain leirejä siellä tutustuu aina uusiin kamuihn..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 22:35

Missä sun mikämikämaa on?Tule kitkemään mun pikku kasvimaalta joka toinen viikko rikkaruohoja ja kastelemaan,vesipiste kulmalla ja pitkä letku,tienaamaan muutaman euroloista ;-)En nyt muuta keksi sulle tähän hätään,jatkuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:17

Kannattaisi miettiä mikä olisi sopiva harrastus, sitä kautta saattaa tutudtua myös muihin samanikäisiin. Onko asuinpaikkakunta millainen, se tietysti vaikuttaa.
Kirjastoja on joka puolella, aloita vaikka lukemisella vaikka se on kyllä yksinäistä puuhaa.