Onnea kaikille valmistuneille ja peruskoulunsa päättäneille! Minkälaisia suunnitelmia teillä on jatkossa?

Itsekin valmistuin iltakoulusta merkonomiksi. Se on jo toinen ammattitutkintoni. Tosin paperit eivät vielä ole kädessä. Voi olla, että jää syksyyn, kun tämän kuun valmistuville pidettävä kokous on vasta 11.6. Minulla vähän viivästyi tämä valmistumisprosessi. Iltalinjalla ei mitään yhteisiä juhlia ole, ja jokainen etenee oman henk.koht. opiskelusuunnitelman mukaan. Urakka jokatapauksessa on takana, ja arvioijat antaneet ihan hyvät arvosanat, mutta muistakaa te nuoret, että teillä on aikaa, ja elämä edessänne, vaikka kaikki ei aina menisikään ihan suunnitelmien mukaan. Minullakaan ei mennyt, mutta nyt vihdoin 29v. täytettyäni alkaa vähän elämän suunta selvitä, vaikka en ole vieläkään ihan täysin varma siitä, mikä minusta tulee "isona". Jotain käsitystä jo sentään alkaa olla.

Lisätty: 31.05.2009 - 14:01

Totta, Hurjatta tekemistä pitää olla. Itse olen toiminut niinkuin neuvoit, ja ottanut vastaan opiskelupaikan, jonka sain, jotta pääsisin jonnekin, mutta jälkeenpäin on kyllä kuitenkin harmittanut, etten kovemmin yrittänyt tavoitella unelmaani, ja hakenut myöhemmin uudelleen graafisen alan opiskelupaikkaa, jonne -tiedän- on kyllä äärimmäisen vaikea päästä...No, huonomminkin olisi voinut käydä. Onpahan nyt kaksi ihan hyvää ammattitutkintoa kuitenkin taskussa...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2009 - 12:08

Vanhin tyttäreni valmistui juuri toiseen tutkintoonsa. Nuoremmat lapset opiskelevat vielä. Heidän kaikkien opintotahtiaan seuranneena voisin neuvoa muita: älkää pitäkö niitä välivuosia ! Menee tehokasta opiskeluaikaa hukkaan. Haette samaan pötköön vain johonkin opiskelupaikkaan, ja se mihin pääsette, saattaakin osoittautua paljon mielenkiintoisemmaksi kuin aluksi halusittekaan uskoa. Elämässä on mentävä eteenpäin, muuten joku saattaa mennä ohitsesi. Näin se valitettavasti on. Loikoilla saa sitten joskus lomilla ja eläkkeellä. Eikä tämäkään nyt niin ihmeellistä ole pidemmän päälle. Kyllä tekemistä täytyy olla koko ajan, muuten tylsistyy !

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 20:13

Nyt on niin hankala tilanne, että nuorten kesätyöpaikat on kiven takana. Varmaan monellekkin yksi vaihtoehto on sitten kesäopiskelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 21:17

Kuulen jo lukion kutsuhuudon tuosta tien toiselta puolelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 23:21

Onnea merkonomille! Jatkan tästä Jyväskylän Lyseon Lukion IB-linjalle, jos kutsu käy. Muuten oman paikkakunnan lukioon mätänemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:09

lukioon olen menossa :)