Avoin kysymys:Kissa matkaillessa, joka ei ole tottunut muuhun kuin sisäelämään.Autossa oksentaa ja paskantaa jo ennen 10km7m tilaa

olisi käytössä?

Avainsanat: kissa vaunuun vai juoksemaan perässä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 17:52

Pätee meillä,kisan oma häkki,mitä on rauhassa nuuskinut ja autoon viedessä lakana häkin päälle ,ei oksenna eikä tee sitä paskaakaan,kokeile meillä ainankin on toiminut jokakesä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 17:12

Pelkotiloja ei kestä moista kidutusta. Niin munkin koira, kun ei ole tottunut automatkaillun, niin on heti oksentamassa alle nanosekunnin, kun laitetaan autoon. Vapisee valmiiksi kuin haavanlehti tai aladoobi. Se on syöpynyt sen aivoihin epämielyttävänä asiajana ja sitä ei saa pois kuin korkeintaan psykiatri. Tiedän ihmisiä, että ne ei voi matkustaa linja-autolla, kun alkaa heti pulata. Jotkut ihmiset kiipeävät vaikka korkeeaan kuuseen, mutta kun puhutaan lentokoneeseen menemisestä niin kaveria ei näy missään. Ikinä ei pääse kaveri ulkomaille, muuten kuin laivalla tai bussilla.

Lisätty: 30.05.2009 - 17:13

Niin no rautatiet ja oma autokin on tietty keksitty jo!

Ainut keino, niikuin mun koirallakin on matkustaa kuljetuskorissa tai laatikossa. Olisi hyvä kyllä, että siinä olisi joku "kalteri" edessä että näkee sieltä ulos. Tulee muuten taas se suljetunpaikan kammo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 17:14

Laita kuljetus koriin ,niitä myydään eläin tarvike kaupassa .itsellä hyvät kokemukset niistä,kissa pelkää liian iso tila ,kori luo kotoisan tunnelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 18:48

Joo sun kannattaa tosiaan laittaa se johonkin kuljetus boksiin. koska jos se ei ole koskaan ennen ollut kyydissä niin silloin se käyttäytyy juuri näin. siis sille tulee matka pahoin vointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 18:59

Vie pieneläinhoitolaan matkan ajaksi. Siellä asiantunteva henkilökunta, tekee sitä työkseen, hoito hyvää. Varmaan matkustaminen olisi misulle kärsimystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 20:49

Ne on nuo katitkin niin erilaisia. Entinen kissani ei taas suostunut matkustamaan omassa häkissään. Meni ihan paniikkiin. Auton takapenkin edessä jalkatilassa oli kissan pellettitoaletti. Keksi mennä siihen makaamaan ja 350 km taittui aika helposti. Mutta naukui kyllä paljon. Jos kissaa ei ole jo pienenä pentuna totutettu autoon, on sitä vaikea saada myöhemminkään siihen tottumaan. Parasta olisi viedä reissujenne ajaksi hoitoon. Kärsii vaan matkustamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 20:52

Meidän kissaneiti ei tykkää autokyydistä. On kokeiltu matkapahoinvointilääkettä sekä omaa boxia, ei auta !!
Matkojen ajaksi tulee kotiin hoitaja tai sit viedään kisu hoitoon. Joskus on jopa jäänyt reissu tekemättä kun ei ole saatu hoitoa järjestymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 01:51

Kissat on tunnetusti hankalia matkustajia,koirat yleensä helppo nakki,meidän poika kuulee vaan sanan ookaamaan,innostuu ja nuorempana oli hyppäämässä vieraan auton takakonttiin kuin omaansa,jos joku aukaisi sitä just kohdalla.Jos kisulin matkustelu käy tosi hankalaksi,kannattaa sijoittaa "kissahosteliin",sillä se on kisulille iso stressi tila,iho hilseilee tolkuttomasti ja se läähätys,uiui ressukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.05.2009 - 11:39

Meillä on häkissä kisut automatkalla ja ihan hyvin menee, ensimmäisiä kertoja paniikissa ja maukui, nykyään nukkuu ihan rauhallisesti, vähän kokemuksestakin kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 16:20

Pahoinvointilääke on yksi vaihtoehto, mutta jos kyse on vain psyykisestä jännittämisestä, paremmin voisi toimia esim. kissojen valeriaanatabletit.

Lähteet:
www.kissamaailma.net/cgi-bin...27301490/7

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:23

meidän onni huutaa ja parkuu , mutta otto se vain nukkuu, mutta meille tulee hoitajat kotiin ja kissat kuljetan vain häkissään, eikä juurikaan pidemmälle, kuin elänlääkäriin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 22:02

Niin, eläinlääkäristä kannattaisi kysyä neuvoa tämänkaltaiseen ongelmaan.
Kissoille ja koirille on myös olemassa rauhoittavia lääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:40

meidän jätkät onneks tykkäävät matkustaa autossa..siis asunto autossa. häkkiin jos laittaa esim. eläinlääkäriin mennessä, alkaa melkoinen valitus ja halu päästä häkistä ulos. nuorimmainen AINA oksentaa väh. 20min sisällä siitä kun ollaan lähdetty matkalle ja samalla siltä tulee kuolaa suusta. mutta onneks tuo oksentaminen tapahtuu VAIN kerran ja kuolaaminen häviää,kun on pidempään matkalla. veikkaan sen meillä liittyvän vain ns. matkastressiin, joka menee ohi itsestään. esim. kun lähdettiin kohti tallinnaa ,tuossa muutama viikko sitten, poju oksensi 10 min siitä kun auto oli startannu kotipihasta. ajettiin helsinkiin, oltiin yötä helsingissä ja laiva matka tallinnaan meni ilman ongelmia, ei oksentelua tai kuolaamista.