Pelastaako kuolema sinut tv-lupamaksulta? www.tekniikkatalous.fi/viihd...279679.ece

Lisätty: 30.05.2009 - 14:06

Tv-lupa on kaavailujen mukaan muuttumassa kiinteistöveron lisukkeeksi, jolla ei ole enää mitään tekemistä sen enempää maksukyvyn kuin tv:n katselun tai radion kuuntelun kanssa. Tällaiset verot ovatkin mainioita, koska niitä ei pääse karkuun esimerkiksi lopettamalla tienaamisen. Nähtävästi ei edes kuolemalla?

Lisätty: 30.05.2009 - 15:06

Tiesittekö muuten uudesta tv-lupatarkastukseen tulevasta muutoksesta?

Uutiset
Etelä-Suomen Sanomat 1.4.2009

Käytännössä valvontaprosessi etenee niin, että tv-lupatarkastaja ottaa yhteyttä isännöintitoimistoon, jonka jälkeen sekä isännöitsijä että lupatarkastaja menevät yhdessä asuntoon. Tarkastaja valokuvaa televisiovastaanottimen käynnin yhteydessä ja jättää asukkaalle maksukehotuksen.

Lahtelaisissa isännöintitoimistoissa uudistus on otettu vastaan hämmentyneenä.
- Ihmisten asuntoihin tunkeutuminen tuntuu kyllä kiusalliselta, mutta uusi laki on laki ja sitä on noudatettava. Joitakin koetarkastuksia on jo tehty ja kokemukset ovat olleet ristiriitaisia. Lahdessa ensimmäiset viralliset tarkastukset tehdään tänään keskustan alueen taloyhtiöissä. Keskustan ja Liipolan alueen asukkaille on ilmoitettu tarkastuksen mahdollisuudesta kirjeitse, isännöitsijä Pentti E. Semmonen kiinteistöpalvelut Semmonen Oy:stä kertoo.

Valvonnan tiukkenemiseen on syynä Yleisradion tiukka taloustilanne.
Lupamaksuilla halutaan kattaa liki kahden miljoonan euron budjettivajetta.

Että semmosta!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 16:47

En ainakaan minä maksa. Repiköö perikunta maksut ja laskut ja realisoikoon mitä en ole kerinnyt tuhlata.

Lähteet:
Ei tarvinne

Kysyjän kommentti

Oiikkein, ei muuta ku parrikaadeille! Minä käyn jo hakemassa ritsat vajasta, kerrää sinä kiviä jo valmiiksi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 14:37

Tienaamisen "lopettaminen" ei vaikuttanut TV-lupamaksuun 90-luvullakaan. Anoin vapautusta ko maksusta kun olin mennyt kaikista nk turvaverkoista läpi, eli en saanut edes tarveharkintaista peruspäivärahan osaakaan. Tuli tyly kirje että se on laissa määrätty ja ulosmittauskepoinen oli tuloja tai ei. "Luukulta" en saanut myöskään mitään kun "huoneen jakajallani" oli hyvät tulot.
Että haistakaa huilu ja heivatkaa.
Noilla saksalaisilla ja juutalaisilla taitaa olla jälkeläisiä niin paljon että voivat hyvin maksaa esi-isiensä mählinnät. Taitaapa heillä olla Lapin polttaminenkin maksamatta?

Lisätty: 30.05.2009 - 17:00

Jospa asuu mökissä jossa ei ole isännöitsijöitä. Kuka sitten avaa oven kutsumattomille vieraille?
Kuolemani jälkeen ainoat omaiset viranomaset saavat maksaa velkani. Minä voin sitten hyvillä mielin käydä kummittelemassa heidän luonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 14:53

Psänjakotilaisuuteen on tuotava kaikki maksamattomat laskut ja jos sielä on TV-lupamaksu,niin ei pelastanut kuolemakaan.Maksettava on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 14:58

en kommentoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 16:19

olen tähänkin asti maksanut,muiden osuuden,jotka katsoo luvatta,se on hyvä.Toivottavasti perivät vielä lapsen lapsen ,perinnöstä isoiso isän maksamattomat TV luvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 17:02

Ei onneksi tarvi maksaa vielä. Mutta toiv. kaikki ohjelmat siirtyis pian korteille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 17:32

Ei ne uskalla vielä laittaa ohjelmia korteille, koska ihmiset ovat ehtineet jo ostaa niin paljon kortittomia digilaitteita, kun se kortti tuntui niin tarpeettomalta, koska sieltä sai vain roskaohjelmia.
Digitelkkareissakin on usein (esim. Sony) vain paikka kortinlukijalle, joka pitäisi erikseen osta ja maksanee n. 50e.
On edelleen vaikea uskoa, että tämä asia voisi mennä läpi tässä muodossa - ei edes Suomessa, vai ollaanko me niin h...tin nössöjä ? Jos menee läpi, niin kaikki äänestykset loppuu kyllä minulta siihen.
TV-lupamaksu normaali veroilmoitukseen, vain kaikille veronalaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:02

No voi kökkö, tietysti maksan ne lupamaksut ilman tarkastajaa ja isännöitsijääkin. Sama sen mulle väliä kun ei ole salattavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:16

Kuolema ei pelasta,mutta kuollut harvoin maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 22:46

näinhän meitä on opetettu:

kaikki on maksettava eikös juu, minkä tässä maailmassa velkaantuu ...

tais olla jonkun vanhan kupletin viisaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.05.2009 - 11:45

Eipä taida kuolema pelastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 05:45

Perunkirjoituksessa luetteloidaan kaikki velat.