Nuoret rattijuopot sosiaalitöntekijän palveluun?

Avainsanat: hyssyttelyäkö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 18:52

Rattijuopot kuuluu vankilaan eikä mihinkään työhön. siellä sais ajatella kannattaako ratiin hypätä juovuksissa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 13:08

Vaikkei koulukurista sopisi mitään mainita niin sen kurin puuttuumisen seuraamukset tulevat kuitenkin esiin erittäin karmealla tavalla. Aikanaan nuorena -70-luvulla saattoi tupakan poltosta epäiltynäkin, ilman mitään todisteita saada jälki-istuntoa kaksi tuntia päivässä kahden viikon ajan. Kukaan ei uskaltanut kuvitellakaan poliisia kouluun ja huume oli täysin tuntematon sana. Viina ja olut kyllä silloinkin "tiedettiin".
Yleensä huumeita käyttävät nuoret eivät käy koulussa, vaan huumeiden käyttö alkaa nimenomaan näkyä lintsaamisina. Liikaa mitä tahansa on liikaa. Panostusta kotikasvatukseen, neuvontaa ja valistusta lisää! Katsotaan jälkikasvumme perään, että missä liikutaan ja mitä tehdään. Monet nuoret suhtautuvat kielteisesti vanhempien jatkuvaan kotrolliin, mutta kun heiltä kysytään kahden keskisessä haastattelussa omaa mielipidettä, niin he hyväksyvät kuitenkin vanhempien huolen missä he liikkuvat. Sosiaalipuolen keskusteluja lisää nuorten rattijuoppojen kanssa. Pakolla meitä aikuisiakaan ei saada kuriin. Päinvastoin suutumme aivan silmittömästi, jos joku uskaltaa tulla meitä ojentamaan suoraan rangaistuksella. Kovana pitää toki olla, eikä lepsuilla asian kanssa. Ensimmäinen kerta vielä keskustellen ja tilannetta seuraten ja jos ei tepsi, niin sitten rangaistus. Puhun tässä nyt siis lievistä alkoholin käyttöön liittyvistä asioista. Huumeiden käyttöön suhtaudun ehdottoman kielteisesti!

Nykyiset toimenpiteet kohdistetaan usein rehellisiin/turvallisiin/tavallisiin tielläliikkujiin - ei vaarallisiin kuljettajiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 14:54

Ei kun työsiirtolaan vähän oppia saamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:17

Ajoneuvo välittömästi valtiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.05.2009 - 21:02

Vankilaan vaan. Siellä niiden paikka on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 22:50

rattijuopumus on vakava rikos,
pitäisi vältää sen mielikuvan vesittämistä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:26

kaikki rattijuopot linnaan ja vain näkkäriä ja vettä, miksi ihmeessä niitä höösätään..uusivat heti tekosensa, jos on liian lepsut sanktiot..