onko teneriffalla "talvi " ku ei matkatoimistot järjestä matkoja sinne meidän kesäaikaan?siell ois kiva käydä kesäaikana.

Lisätty: 30.05.2009 - 10:42

onks jormas baar auki näin kesällä kuka tietää

Avainsanat: espanja puerto de la cruz

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 12:01

Eikö ole matkoja? Keväällä mantereelta on ruuhkaa ja kesällä helle syksyllä taas ruuhka-aika ja talvella pohjolan turistit. En kyllä voi ymmärtää ettei olisi matkoja. Baaria en tunnista kun siellä on useita. Tarkistetaan yhdessä asia.
www.finnmatkat.fi/lomakohde/...alvi-09-10

Lisätty: 30.05.2009 - 16:53

Kuuma on Thaimaassakin. Jos valmispaketteja ei löydy, niin lennot ja hotelli ebookers. omatoimi on hauskaa?
Tässä yksi vaihtoehto.

Lähteet:
Lieneekö apua?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2009 - 11:06

en tiedä siitä baarista mutta uskoisin kyllä , et sinne matkoja tehdään katso matkatoimiston sivuilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:05

Kyllä sinne lentoja on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 12:35

Yleensä kesäisin meille ei tosiaan ole myynnissä matkoja Kanarian sarille,
Luulen sen johtuvan siitä, että siellä on silloin liian kuuma meille pohjoisen asukkaille, ja ehkä siksi, että silloin sinne menevät etelä-eurooppalaiset ja espanjalaiset itse.
Gran Canarian ja Mallorcan saarille voi päästä helpommin, jostain syystä.

Lähteet:
Oma luulo ja muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.05.2009 - 12:46

Ei kai siellä nyt talvi ole.. Eiköhän sen takia matkanjärjestäjät tee kun talvella matkoja kun kesällä liian kuuma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 14:57

Sielä on niin turkasen kuuma,ettei matkoja järjestetä sen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 20:56

Kyllä sinne matkoja järjestetään ja lentoja saa. Kesä on sielläkin ja tosi HOT :)
Tuosta puarista en tiijä sannoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 23:42

Se että Tenerifalla olisi liian kuumaa kesällä on kyllä legendaa.

Valmismatkojen tarjonnan niukuus (kyllä niitäkin löytyy) johtuu ihan muista syistä, yhtenä varmasti se että perinteisesti suomalainen kysyntä tuppaa hiipumaan kesäkuukausiksi niin paljon että matkatoimistot karsivat tarjontaa saadaksen mahdollisimman 'täysiä koneellisia'. Hotellit ovat siellä olemassa ja lentokoneet lentää, omatoimimatkailijalla on aika hyvät mahdollisuudet löytää haluamansa loma.

___________

Ilmasto
Teneriffa tunnetaan "Ikuisen kevään saarena" (Isla de la Eterna Primavera). Saari on Saharan autiomaan leveysasteilla ja siellä on ympärivuotinen aurinkoinen ja lämmin ilmasto: keskimäärin 22° - 24°C talvisin ja 26° - 28°C kesäisin. Saaren eteläisen ja pohjoisen osan välillä on suuria vaihteluita ilmasto-olosuhteissa. Pohjoisosa on vehreä ja runsas kasvillisuudeltaan, kun taas etelässä on kuivempaa, ja myös saaren eri korkeuksilla on omia mikroilmastoja. Leppeän ilmastonalan luovat pasaatituulet ja niiden kosteus jää suurelta osin saaren pohjois- ja koillisosiin synnyttäen pilvimassan, joka sijaitsee 600-1800 metrin korkeudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2009 - 21:20

Luulisin, että Suomesta tehdään kesämatkoja lähempänä oleviin kohteisiin kuin Kanarialle. Väkeä riittää paremmin Välimeren alueelle, lentomatka on lyhyempi, hinta on sama ellei kallimpi, joten matkatoimistojen voitot ovat suuremmat. Eikö tunnu yksinkertaiselta syyltä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 08:24

Aika vähäistä on varmaan kysyntä Teneriffalle kun muitakin paikkoja on vaikka kuinka. Matkailu on liiketoimintaa ja matkanjärjestäjä ei tee tieten tahtoen suuria tappioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 15:34

siellä on varmaan liian kuuma, vaikkei siltä näytäkään kun matkanjärjestäjien sivuja katselee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 20:10

Jorman baari aukeaa yleensä lokakuussa ja sulkee ovensa huhtikuun loppupuolella,jolloin baarinpitäjä suunnistaa suomen kesään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 19:45

Talvilämpöähän suomalaiset sieltä Teneriffalta hakevat. Itse olen käynyt pari kertaa uuden vuoden aikoihin ja voin kyllä suositella ajankohtaa muillekin. Ei läkähdyttävän kuumaa, mutta riittävästi shortseille ja T-paidalle. Lisäksi saa 5.1. illan "Itämaan tietäjien" joulukulkueen monissa paikoissa - Puerto de la Cruzissa se ainakin on ihan mahtava karnevaali, joka päätyy hienoon ilotulitukseen.

Mikäli kesämatkailu sinne kiinnostaa, niin kyllä netin kautta löytyy niin lentoja kuin huoneitakin vaikka meikäläiset toimistot eivät sinne juuri silloin reissaakaan.

Lisätty: 09.03.2010 - 19:29

Nyt yhtä kokemusta rikkaampana voin sanoa, että reittilennoilla sinne pääsee vallan kivutomasti ja kun osaa ajoissa hoitaa varaukset niin pääsee ihan mukavaan hintaankin.