Muistelkaa kaikkia niitä hommia mitä hevostallissa tehdään?

Tämän kysymyksen vastaukset ei ole menossa minnekkään, itse vaan mietiskelen; mitä kaikkea!? :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 14:43

Asetitpa kyssärin,mun mieleen tulee ainakin sen hepan tai ponin tai issikan ;-) sukiminen,kavion(kenkien)putsaus jollain raudalla,loimin(huopa jos tarpeen)levitys selkään ja kauraa tai jotain herkkusekotusta vadillinen.Tietty kait sen "hevosen paikka" putsaus harjalla tai jollain.Olen tutustunut vain yhteen kaviolliseen,issikka Kurre nimeltään ja oli tosi söpö ja muistaakseni nämä toimet piti tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 14:47

Hevosen hoito on täyttä työtä. En ole koskaan joutunut/päässyt kokemaan, mutta vierestä olen seurannut: ruokinta, vitamiinit ja lisäaineet, harjaus, kavioiden hoito ja tarkastus, laitumelle ja takaisin, kuivikkeiden vaihto, pesu, kuivaus, ratsastaminen, kouluttaminen, eläinlääkärin ja kengittäjän kutsuminen, kilpailut ja kuljetus. Ja varmasti vielä paljon muuta, lisäksi kallista !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 15:07

Parhaiten on hevostenhoidosta jäänyt mieleen pilttuiden ja karsinoiden siivoaminen. Sitä kun tarpeeksi teki, ei tarvinnut maksaa ratsastustunneista mitään (näin -70 -luvulla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 15:17

Talikkohommat, heinän sekä paskan siirtäminen paikasta toiseen.
- Terveisiä turusta, täällä ollaan ny -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 15:25

No kun varmaan n.puoli vuotta harrastin,sinäaikana sain siivota tallia,ruokkia,harjata....niin paljon etten edes kaikkia muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 18:42

Hoidetaan hevosta ja luodaan lannat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 18:44

tunnen monta iskää jotka säännöllisesti käyvät hevostalleilla etsimässä niitä pikku prinsessojaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 00:08

lannan luontia, syöttämistä, varusteiden hoitoa, ratsastusta, ajamista,vesien kantoa, hevosten harjausta ja pesemistä, laitumille viemistä jne.. paljon hommaa ja kaikki ei edes mahdu samalle päivälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 00:27

Kaikkea työtä mitä tuolla ylempänä jo on mainittu. Lisäksi meidän perheen Bruno -hepan kengät ruukataan tervata ja tietty Brunoa paijataan ja hellitellään tosi kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 05:36

Syötettiin, juotettiin, suittiin ja tehtiin "luovaa työtä". Liikunnasta pidettiin 50-luvulla huolta teettämällä tammalla maatalon raskaimmat työt ja talvella ajettiin rahtia savotassa. Nykyajan "kotkotuksista" en tiiää kun kaikki on pois pilattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:27

Muistelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2009 - 19:03

mulle tuli ekana mieleen paskan siirtely kun luin kysymyksen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Jen
Vastattu: 03.06.2009 - 17:05

omasta kokemuksesta kerron, että työhön kuuluu hevosten syöttäminen, mahdollinen loimitus, tarhoihin/laitumelle vieminen, pilttuiden/karsinoiden siivoaminen, käytävien lakaisu, varusteiden tarkastusta, yleistä siivousta, heinien vieminen hevosille ulos jos eivät tule sisälle syömään, ratsastajien avustaminen hevosten kanssa jos kyseessä ratsutalli, hevosten terveyden seuraamista, ihmisten neuvomista jos kyseessä on ns. kaikille avoin talli, hevosten sisälle hakeminen ellei tallitytöt tai omistajat sitä hoida. nämä nyt ensihätään tuli mieleeni (:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2009 - 22:08

Onhan sitä puuhaa tallissa. Nytkin pitäisi lähteä viemään niitettyjä oreille.