Kenen pitää ilmoittaa koulupäivän pituuksista (poikkeavista) koulun kanslistille jos oppilaalla on taksikyyti? Olisiko tietoa?

Poika sai taksikyydin kun loukkasi toisen kätensä. Nyt ei ole kyydit tämän viikon osalta toimineet kun on ollut erilainen viikko kuin normaalisti.Hän on esim. joutunut odottamaan taksia kaksikin tuntia kun koulupäivä on loppunut aikkaisemmin. Luokanvalvoja sanoo ettei ole hänen tehtävänsä vaan oppilaan tulee itse asiasta ilmoittaa kanslistille, poika siis 8 lk. Kanslisti sanoi, että on opettajan tehtävä eikä vanhempien, mutta tosiaan ope väittää, että oppilas itse hoitaa tämän asia. Onko ihan näin? Kyseessä on ihan normi peruskoulun oppilas.

Lisätty: 29.05.2009 - 12:20

niin kanslisti sanoi että ei vanhemmat voi ilmoittaa muuta kuin jos aamulla esim sairastapauksissa. Taksi ei ota vanhemmilta mitään vastaan vaan ilmoitus pitää tulla koululta ja kanslistikaan ei ota vanhemmilta vasta vaan opettajalta. Mutta ku ei ope ilmoita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 11:16

ei , mistä oppilas voi tietää mitä ne opet tekevät,kun koulupäivät lyhenee, vois se ope niistä huolehtia et tiedottaa ajoissa oppilaillekin ja ainakin ilmoittaa kansliaan epänormaaleista koulupäivistä, ihan kohtuutonta on pojan antaa ootella kyytiä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 11:19

Samaa mieltä cibyn kanssa.Ei pojan tarvitse tietää milään,mitä opettajat tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:26

Näin koulun lähetessä loppuaan nuo koulupäivien alkamiset ja päättymiset tuntuvat heittelvän hurjasti. Jos pojalla monta eri opettajaa, mielestäni luokanvalvojan velvollisuus huolehtia, että kyyditykset ajallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 11:26

Minun järkeni mukaan opettajan pitäisi ilmoittaa. Hänhän se parhaiten tietää milloin poikkeava koulupäivä loppuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:14

Asia riippuu siitä, miten eri osapuolia on ohjeistettu. Ilmeisesti on tehty jokin sopimus siitä, miten poikkeustilanteissa menetellään. Yleissääntönä voisi olla, että se, joka tekee muutoksen, ilmoittaa myös autoilijalle. Eli tässä tapauksessa koulun olisi ilmoitettava muutoksista suoraan taksille. Nykyisten kännyköiden aikana ilmoituksen voi kyllä tehdä joku muukin, kunhan vain puhelinnumero on kaikkien tiedossa. Aina ei kannata odottaa "viranomaistoimintaa", vaan kannattaa toimia itse. Näin tekisin, jos tietäisin, että vaihtoehtona saattaa olla lapseni odottelu kylmässä ulkoilmassa. Kanslistit ovat aivan ylipkuormiteettuja näin lukuvuosien päättyessä. Ymmärrystä sillekin taholle !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:54

Selvä että ilmoitus tulee sieltä kellä on vastuu eli opettajalla tässä tapauksessa. Sen jälkeen joko kanslisti tai opettaja ilmoittaa kuljettajalle. vanhemmilta ei oteta vastaan ilmtoituksia, ne täytyy tulla maksajan eli kunnan puolelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2009 - 19:33

Kyydit kulkee ajallaan.