Kuka saa eniten kerättyä veroja autoilusta. Minä annan täydet pisteet,mutta ylläpito tuskin tälle linjalle voi lähteä.Miettikää?

Miten monta veroa keksitte, vaikka perintövero. Eikö ole mielenkiintoinen asia? Alkaa A:sta ja loppuu Ö:hön öljy.
Tehdään vastausten ennätys!

Lisätty: 29.05.2009 - 01:36

Korjaan vielä että ei rahamääräisesti vaan kaikki verotuslähteet.

Avainsanat: kaikki käy. paljon vastauksia.teen yhteenvedon jonka julkaisen napsussa ja ehkä muuallakin kertomatta lähdettä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.05.2009 - 00:59

No merkin jokaisesta kirjaimesta, lamppujen lukumäärästä, lisävarusteista, kuljettajan sukupuolesta, iästä, ajetuista kilometreistä/vuosi, vetokoukusta, ovien lukumäärästä jne. Näistä minä en ainakaan suostu maksamaan, verot olisivat kallimmat kuin itse auto!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2009 - 10:55

Kas kun ei laiteta rengasveroakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:47

oiskos niitä 20 yhteensä, ihan lonkkalta arvattu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:34

Epäoikeudenmukaiselta tuntuu kiinteistövero omistamastaan ja asumastaan asunnosta. Lisäksi asumiseen kohdistuu muita veroja: sähköstä, vedestä, jätteistä, vakuutuksista muutama mainitakseni. Kaikestahan me maksamme veroa, joka laskussa on aina eriteltynä veron osuus. Auton verotus perustuu siihen näkemykseen, että se olisi jonkinlainen "turhake". Joillekin se saattaa sitä ollakin, mutta ei haja-asutusalueen ihmisille. Töissä käyminen olisi mahdotonta ilman omia autoja, kaupoista ei kukaan jaksaisi kantaa nykyisiä ruokamääriä, eikä huonompikuntoiset vanhemmat ihmiset pääsisi kodeistaan mihinkään ilman omaa autoa. Julkinen liikenne vie kerran päivässä jonnekin ihmisten ilmoille ja tuo johonkin aikaan takaisin jonnekin kylille, mutta kotiovelle ei tuo kukaan muu kuin taksi. Autovero ja polttoaineverotus olisi yksilöllistettävä asuinpaikan ja palveluiden etäisyyksien mukaan. Vähän samaan tyyliin kuin syrjäseutulisät aikoinaan. Kaupungeissa asuminen tuo ihmiset 1.:een veroluokkaan, mutta kyllä maalla asuminenkin on kallista. Ja työlästä.