Oletteko kokeilleet tätä rikkaruohon torjujaa,mitä nyt mainostetaan televisiossa?

Avainsanat: rikkaruoho torjunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 22:33

En ole, koska yritän välttää myrkkyjen käyttöä.

T&T-uutiskommentti Raili Leino, 15.4.2009, 10:55 .Torjunta-aineen myyjät voittivat Saksassa.

Torjunta-ainekauppiaat ovat suurin voittaja, kun Saksa kielsi geenimuokatun maissin viljelyn.

Suomessakin väännetään parhaillaan lakia geenimuokatuista organismeista.

Saksan geenimuokkauskiellolla on paljon häviäjiä. Viljelijöiden kulut nousevat ja sadot pienenevät.

Kuluttajat saavat syödäkseen moninkertaisen määrän myrkkyjä.

Geenimuokattu maissi tuottaa itse omat hyönteismyrkkynsä. Maissikoisat ahmivat perinteistä maissia, jonka jälkeen vahingoittuneisiin kasveihin iskee home.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 22:29

ostin sitä 1l ja sitten luin , että sitä ein saa käyttää vesistöjen liki, joten suojellakseni tuota uimalampeamme, en sitä ole käyttänyt, niin kynnet ja käsilihakket kovana yritän niitä hampaat irves riistää maastaa, (rikkaruohoja siis..)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:53

Jotain myrkkyä yritin ruiskia rivitalomme pihalle, mutta yhä vain nokkoset ja koiranputket ja ties mitkä valtaavat koko alueen. En siksikään haluaisi kauheasti sitä myrkyttää, koska se on mäyräkoiramme "puolen hehtaarin metsä", eli sekin saisi osansa siitä myrkystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:55

En ole kokeillut, enkä kokeilekkaan.
Työkaverilla oli kokomusta kyseisestä myrkystä, se kyllä tappaa ympäriltä kaiken elollisen, joten
taistelen rikkaruohoja ( ja voikukkia ) vastaan ilman myrkkyjä.
Kun on tuo järvikin ihan tuossa rannassa :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.05.2009 - 23:19

En ole kokeillut koskaan, enkä luultavimmin tule koskaan kokeilemaankaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 00:00

Poimin rikat pois manuaalisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 00:32

En tiedä mitä myrkkyä tarkoitat, mutta käytän kyllä myrkkyä.
Annostelen pipetillä tai vastaavilla todellisille ongelmakasveille. Voikukka ei ole sellainen, mutta esim.paju on.
Muutama tippa silloin tällöin, niin tilanne pysyy hallinnassa.
Pieni pullo on riittänyt vuosikausia, eikä sitä ole juurikaan edes kulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 09:10

Ei nyt kyllä lamppu syty.ei tule mitään mieleen televisiosta.En käytä mitään myrkkyjä kasveile joita syön jos itse kasvatan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:02

Yritän välttää myrkkyjen käyttöä.Jos tarvitsen tuholaisten torjuntaan jotain,teen Mäntysuovasta liuoksen ja sillä ne häviävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 19:55

En ole, kun en viherpeukalohommia harrasta ollenkaan.