mikä on kun närästää kokoajan

kestänyt jo pitkään..... mikään ei auta
käynkö lääkärissä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 18:32

Mene ihmeessä lääkäriin jos apteekista saatavat närästyslääkkeet eivät auta.
Katopas tuolta lisätietoa aiheesta:
www.poliklinikka.fi/?page=61...id=5092643

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 18:32

no ei ainakaan pahentais tilannetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 18:46

Happotasapaino oireilee,lääkäri,näytteet,lääkitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 19:01

Saatat sairastaa esim. refluksitautia, jossa ruokatorven ja mahalaukun välinen läppä on löystynyt ja hapan mahaneste pääsee ruokatorveen, jonne se ei kuulu. Pienennä ruoka-annoksia, ja vähennä tai lopeta kokonaan kahvin juominen. Älä syö mitään isompaa ateriaa ennen nukkumaan menoa. Kokeile vähän aikaa. Jollei mene ohi hae lääkkeet lääkäriltä. Ruokatorvi voi olla tulehtunut liiasta mahanesteestä. Lääkkeillä saat tilanteen rauhoittumaan ja oikeilla ruokailutottumuksilla vaiva alkaa helpottua. Mikäli olet ylipainoinen, laihduta. Sekin auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 19:12

Mene ihmeessä lääkäriin, ei ole leikinasia, jos pidemmän aikaa närästää.
43-vuotias sukulaismies aikansa kärsi närästyksestä ja viimein meni lääkäriin, syöpä mahalaukussa. Ei selvinnyt, menehtyi vuoden sisällä.
Eihän välttämättä sinulla tarvitse olla noin vakava juttu, mutta suosittelen lääkärissä käyntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 19:46

Joskus jopa sydänoireet tuntuvat närästykseltä. Eräällä sukulaisella oli tällainen oire. Saikin sydänkohtauksen kaupan parkkipaikalla. Hoidossa ollessaan sitten selvisi, että ei ollutkaan närästyksestä kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 20:13

Minun mielesta hurjatta antoikin hyviä ohjeita, närästys sattaa johtua aivan mistä vaan,
itse joskus tunnen närästystä liialliesta kahvin juonnista tai jopa vähäisestä määrästä
siideriä illalla, itse olen miettinyt että se johtuu ruokavaliosta etenkin illalla. Kummallinen
on se närästys, minulla se kestää noin tunnin ja sitten röydäyttää hapot pois vatsasta,
sitten on ihan hyvä olo. Samarin on auttanut minua kyllä, kokeile sitä, vesilasiin pussillinen.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 20:57

Niin kuin miumaumikko edellä totesi Samarin on hyvä ja monella, niinkuin itsellänikin on auttanut Apteekista ilman reseptiä saatava Caviscon tapletti. Niitä voi ottaa useamman kerrallaan, eikä niillä ole lääkärien ( olen keskustellut ) mukaan haittavaikutuksia. Muista pureskella hyvin. Muita vihjeitä älä hotki ruokaasi, älä juo liikaa kahvia, älä syö liikaa, sipuli, sienet, omena ja jopa paprika voivat aiheuttaa mahavaivoja. Keltaisessa Jaffassa on mahalle pieninä määrinä mahaa auttavia aineita, joista olen itse hyötynyt. Mahavaivojen pitkittyessä mene lääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 21:06

Minun pojallani on näitä samoja oireita ja olemme ajatelleet että mistä se johtuu. Se on yleisempää iltaisin. en tiedä itsekkään mitä kannattaa ottaa kuin samariinia tai happo lääkettä. mutta jos vaiva on kovin pitkään niin kannattaa mennä lääkäriin. pokani kanssa on kohta tehtävä samoin. jos todella voi olla välillä kysymys vakavasta oireesta. miten sen pojalleni kerron että siinä voi olla vakavakin juttu. ei ole tullut edes mieleen. täytyy nyt seurata tilannetta. jos ei helpota niin lääkäriin on poikamme mentävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 21:45

Kokoajan jos närästää niin hellitä vähän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:20

Kokeile apteekissa myytävää Balancid Novum lääkettä kuuriluonteisesti. Mieheni sai siitä avun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:30

Aikoinaan minua närästi aina,sitten vähän lueskelin kirjoja,ja tulin semmoseen tulokseen .Jätin vehnäsen ja kakkujen syönnin pois.sekä kahvin juonnin.söin vain kuitupitosia leipiä.närästys katosi pikkuhiljaa,nyt jo kolmekymmentä vuotta,ollut poissa.Kahvia kyllä juon,mutta jos kakkuja syö parina päivänä niin alkaa jo tuntua ,kuin alkasi närästää.ilman vehnästä ja kakkuja ei närästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.05.2009 - 23:22

Minulla rupeaa närästämään hirmuisesti jos juon lonkeroa, nykyään vältän kyseistä juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 00:19

Mulla kans närästää tosi paljon, jollen mieti mitä syön ja mihin aikaan. Noin viiden tunnin kuluttua syömisestä alkaa närästys. Se tuntuu tosi vaikealta jos olen syönyt illalla, varmasti siihen herään yöllä. Olen tutkituttanut lääkärillä asian ja sain siihen lääkkeen. Niin kannattaa sinunkin tottakai tehdä. Apu tulee sieltä helposti. Minulle auttaa myös käsikauppalääkkeinä myytävät mm.Pepcid Duo tai ilman duoa. Myöskin ihan Rennie auttaa aika hyvin, riippuen kuinka voimakasta ruokaa olen syönyt. Minulle sanottiin, ettei Samarinia kannata juoda noin yleensä. Enkä sitten ole sitä enää ostanutkaan.
Mutta mene ensin lääkäriin ja sitten avuksi noita käsikauppalääkkeitä kunhan lääkäri tutkii sinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 03:42

Valitettavasti valkosipuli,niin maukas kuin onkin niin 2vrk närästää. Minulle reseptivapaa oraaliliuos Gavoscon toimii erittäin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:10

Närästys ei saisi olla pitkäkestoista,kyllä sulla on nyt joku vika,jolloin täytyy kääntyä lääkärin puoleen.