Onko teillä napsulaiset mitään neuroosia, johon törmäätte lähes päivittäin arjessanne?

Mulla hyvä ettei ovenkahva lähde matkaan, kun kokeilen, että ovi on varmasti lukossa, kun kotoa ulos lähden. Se on vaan yksi niistä monista :D

Avainsanat: ihmisen neuroottisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.05.2009 - 15:23

Ei minulla mutta isännällä on tapana kysyä n. 10 km päästä kotoa lähdettyämme; sammutitko kahvinkeittimen, otitko koneet pois virtapistokkeesta, laitoitko oven lukkoon, onko passit jne.

Kysyjän kommentti

Hei Ida!!
Kiitos kivasta vastauksestasi. Monella tavalla voi vastata näköjään ihan tavalliseen kysymykseen. Sinun vastauksestasi näkyi myös huumorintajusi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 15:08

Kun lähden kotoa pois, katson ainakin kaksi kertaa, että avaimet on mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 15:15

Päivittäisiä ei ole, mutta matkalle lähtiessä tarkistan passin ja matkaliput viiteen kertaan, että tulevat mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 15:19

Kyllä ne on niitä tavallisia, saatan vielä auton luota lähteä tarkistamaan tuliko kahvinkeitin pois päältä ja parvekkeen ovi kiinni tai hellan levyt ym. Sisällä olemiseen liittyvä neuroosini koskee mattojen hapsuja, ne on oltava aina suorassa. Yhdestä jo leikkasin ne ihan lyhyiksi kun en saanut pidettyä kurissa. Jokaisella on kait omansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 16:38

Katsoa vähän väliä tätä napsua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.05.2009 - 17:01

Lähtiessäni johonkin tarkistan moneen otteeseen että onko kaikki tarpeellinen mukana, matkalle lähtiessä pakkaan ja puran koko laukun myöskin moneen kertaan, että nyt varmasti on kaikki mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 17:37

Ei ole varsinaista neuroosia, mutta olen huomannut, että nykyisin pitää tarkistella paikkoja sekä asioita enemmän, kuin nuorena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 19:18

Ei ole mitään neuroosia, siis pakkomiellettä, pikemminkin suurta huolettomuutta. Saatan olla kotoa pidempäänkin poissa, ja olko-ovi onkin jäänyt auki. Hellanlevyjä enkä kahvinkeitintä muista jättäneeni päälle. Puhelimenikin saatan jättää kotiin, joskus lompakonkin. Sana neuroottinen ei kuvaa minua mitenkään. Tämä Napsun vastaaminen ja seuraaminen on ainoa neuroosiksi luokiteltava piirre minussa. Ja pahenee koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 21:11

En tiedä onko mitään neuroosia, mutta saatan joskus tarkistaa aika monta kertaa onko kahvinkeitin tai silitysrauta kiinni kun olen lähdössä johonkin. xD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 21:45

Hyvä, että en ole ainut neuroosi piirteitä omaava henkilö ainakaan napsussa. Pidemmälle lähtiessäni katson kyllä ainakin viiteentoista kertaan, että kaikki on varmasti kiinni ja ovet lukossa, kahvin keitin pois, hellan levyt pois. Ja täältä napsusta en näköjään pääse pois edes yöllä, kun vielä pidän yötyöskentelystä ja tietsikka nyt vaan sattuu olemaan minulle yksi väline tehdä kaikkia asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:06

Näitten tavanomaisten tarkastelujen jälkeen,on vielä käsienpesu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:13

Tarkistelu on minulla ja avomiehellänikin muodostunut jo aika pahaksi neuroosiksi. Avomiehelläni se on vielä pahempaa. Joskus jo ulos lähdettyäni saatan yhtäkkiä alkaa miettimään, että tulikohan esim. vedenkeittimen johto irrotettua, tai että onhan tietokoneen kaiutin ja modeemi kiinni, ja näytöstä virta pois, ja tulikohan ovi hyvin kiinni tms. Vaikka tietäisin tarkistaneeni kaiken moneen kertaan, saatan joskus epäröidä...Öisin ennen nukkumaan menoa tarkistan liedet muutamaan kertaan. Saatan palata usein takaisin tarkistamaan uudelleen, ikäänkuin en uskoisi silmiäni...Jos minunkin neuroosi on jo tämänasteista, kuvitelkaa minkä asteista se on avomiehelläni. Hän tarkastaa kaiken vieläkin useampaan kertaan. Tietenkään tilanne ei ole ulos lähtiessä niin paha, jos toinen meistä jää kotiin, mutta kun lähdemme jonnekin yhdessä, niin aikaa täytyy lähtemiseen varata paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:18

Kun käyn laittamassa saunan kiukaan lämpenemään, minun pitää jostain syystä aina hetken päästä käydä tarkistamassa, että muistinhan laittaa sen varmasti päälle. Aikoinaan siinä ohessa muuta touhutessani unohtui itseasia eli vääntää kiukaan nappula oikeaan asentoon ja sen verran ikävä kokemus oli mennä viileään saunaan, että mokoma neuroosi jäi päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:27

Kahvinkeitin pitää käydä tarkistamassa :) Juu ja illalla että telkusta on virta pois... No tähän neuroosiin on ihan syykin, tätini talo paloi vuosia sitten jouluaattona kun olivat mummolassa syömässä ja telkkuun oli jäänyt virta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:50

vain tämä Napsuilu :)
Lomallakaan täältä ei malta ollapoissa !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 10:19

Tarkistan että avaimet ovat mukana kun lähden liikkeelle. Ei se ole neuroosia kuitenkaan vaan ihan käytännön sanelema juttu. Kahden henkilön taloudessa jos toinen sattuu olemaan toisella puolella maapalloa tai vaikka lähempänäkin kotoa poissa, tulee kalliiksi vaihtaa lukot. Kerran kävi niin, mieheni oli Keski-Suomessa työmatkalla, kävin kotona pikaisesti työstä tultuani, lähdin samantien maalle ja kun aloin laittamaan ovea turvalukitukseen, kas vaan, työavainnippu oli mukana mutta kotiavaimet jäi sisälle.
Menin työpaikalle, soitin päivystävään lukkoliikkeeseen ja kaveri tuli paikalle tunnin kuluessa. Lasku 750 markkaa.
Se opetti olemaan tarkka.
Varsinaisia neurooseja ei ole, tunnen kyllä muutaman ihmisen joilla on ja on varmaan piinallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:15

Tarkistan kahteen kertaan,että puhelin on mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.05.2009 - 19:59

Ei ole. Gristalli tos ylempänä kertoo tarkistavansa puhelimensa mukanaolon kahdesti, samoin minun olisi pitänyt tehdä esim kameralleni, joka unohtui pizzeriaan...