Tunteeko kukaan poppelin lajeja ? Miten erottaa haavan eri lajit ?

Pihallamme kasvaa erään puutarhan pihasta "nyysitty" haapa-poppeli. Sen kasvutapa poikkeaa kuitenkin perinteisestä haavasta, mutta poppelikaan se ei ole. Tunteeko kukaan, ja onko missään kuvastoja, joista voisi vertailla ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 12:00

Löytyisikö näistä mitään apua:
my-best-plantphotos-2.blogsp...pelit.html
fi.wikipedia.org/wiki/Populus

tai laita googlen kuvahakuun poppeli / haapa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 12:11

Hankkiutuisin siitä eroon aika pian.Jos se kasvää viemäreitten lähellä,se kasvaa sinne putkeen ja tukkeaa koko viemärin juuri on niin vahva se menee liitoksesta sisään,poppelin juuret tulee asfaltistakin läpi.Tuo viemäri juttu on vierestä nähty,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 22:48

Täysin samaa mieltä kuminaaman kanssa. Poppelista eroon ja äkkiä. Hävitä kaikki versotkin pihamaaltasi ja tonttisi reunoilta. Leviää aivan älyttömästi ja kun vauhtiin pääsee, kasvua ja leviämistä on liki mahdoton pysäyttää. Tukkii kaikki salaojat, sadevesiviemäri,salaojaputket, asvaltista läpi, menee viemärien saumoista läpi ja kohta on viemärit niin tukossa, että mikään ei enää vedä. Et saa sitä viemäristä pois muuten kun hommaamalla leikkurilla varustetun putkistonaukaisijan urakoitsijalta ja voin kokemuksesta sanoa, että maksaa mansikoita. Tai sitten kaivat putket ylös maasta. Olen ollut mukana yleisiä viemäriverkostoja kuvaamassa ja näkemässä tv-monitorista mitä kasvusto on putkien sisällä ja sitä ei uskoisi ennen kuin omin silmin sen näkee.

Kuva poppelin lehdistä ja ne on täysin erilaiset kuin haavan:
www.vastavalo.fi/albums/user..._klein.jpg

Lisätty: 28.05.2009 - 22:56

Nyt täytyy kyllä sanoa, että onko haapa-poppelia edes olemassa? Itse en ole risteytystä nähnyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:23

Hankkiudu siitä eroon,ennen kuin se lähtee juurtumaan.