Jos valon nopeus tiedetään, niin tietääkö kukaan mikä on pimeyden nopeus??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 13:34

Suhteellisuusteorian mukaan mikään ei voi edetä valoa nopeammin, koska silloin se saattaisi päätyä menneisyyteen sillä maailmankaikkeudessa myös aika kaareutuu.

Ajan kaareutuvuutta havainnollistetaan sillä, että valonnopeutta lähestyttäessä liikkujan kokema aika suhteessa maapallon aikaan lyhenee.

Lähteet:
mukana omaa tulkintaa, saa täsmentää

Kysyjän kommentti

tämä oli paras vastaus koska se meni ihan yhtä paljon yli hilseen, kuin itse kysymyskin.. Heh. Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 10:18

Sama nopeus, millä valoisuus katoaa. Luulen, arvailen, ja hymyilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:20

En kyllä tiedä kun en ole koskaan edes kuullutkaan. Kun kuolee niin silloin hetkessä kaikki pimenee. mutta tämä ei ole kyllä vastaus sinun kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:24

Samaa tahtia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2009 - 10:31

Miten sen voi tietää kun pimeällä ei näe mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:32

Noin vestauskuvallisesti voisi sanoa: pimeys pakittaa samalla nopeudella kuin valo etenee ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:33

Ääretön, heh heh.
Siinä Einstein kaavassa massa kasvaa äärettömäksi kun se saavuttaa volonnopeuden ja sukeltaa mustaan eukoon. ( Päätelmäni)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:39

eiköhän niitten tahti ois samaa luokkaa, en ole koskaan asiaa pohtinut sen syvällisemmin, mutta oma luulo on hyvin pitkälle tämä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:52

Koska kaikenlaista pimeyttä on jo niin paljon, niin veikkaan, että pimeys etenee valon pontensseissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.05.2009 - 13:53

Sama tahti, sanoisin minä. Tämä oli vain veikkausta ei tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 16:46

Se on hitaampi koska valo päihttää sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 18:59

No mitäs se pimeys sitten on?

Pimeys on valon puutetta, ja nyt sitten arvuutellaan puutteen nopeutta. Puute tulee pikku hiljaa hiipien, kunnes iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta (vaikea laskea keskinopeutta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 02:35

Kysyisin termiä pimeys. Määritelmänä kysymykseen.

Lähteet:
Paljon tarkennuksia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 11:35

Kai se on sama nopeus.