Uskaltaisitko lähteä "Kuoleman tielle" (Death Road), tässä 43 kuvaa todellisesta vuoristotiestä.

Karavaanarin unelmareitti!
Tässä hiveleviä maisemia ja kokemuksia tarjoava reittivaihtoehto tälle kesälle:
izismile.com/2009/05/27/deat..._pics.html
Lähde: Karavaanarit.fi Jäsenkeskustelu VIITANEN REIJO

Avainsanat: autot liikenne matkailu vuoristotiet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 23:19

En todellakaan lähtisi tuonne vaunun kanssa!
Jollain enduropyörällä voisin lähteäkin, jos joku takaa, että silloin ei sada.
Korkeallakin näkyy olevan, joten talvella lienee luntakin, ainakin joskus?
Ei taitaisi kelvata MM-rallin pikataipaleeksi?

Laitan tähän vertailuksi (ties monennenko kerran?) kuvasarjan Venäläisestä tiestä, jos vaikka joku ei ole sattunut näkemään. englishrussia.com/?p=315

Kysyjän kommentti

Oli vaikeata valita vastausta, monilla oli näköjään kokemuksia jostain vastaavista paikoista, ja kuvat tehosivat vatsanpohjaan. Tässä vastauksessa oli kuitenkin kiva linkki toiseen paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 22:47

hui kauhistus, mietin vain minnehän nuo ihmiset olivat noin sankoinjoukoin menossa....mutta en itse menis, vaikka ois 1 milli euroi ootelemassa siellä vuorenpäällä.....mentiin kerran puerto ricosta mokaniin paikallisella bussilla ja voin sanoa , kun sinne mokaniin tuolaista vuoristotietä pitkin pästiin , niin tämän tytön jalat olivat ihan spagettii, ei pysynyt jalloilla ei, pumppu hakkas 1000x ja olin oikeesti pyörtyä pelosta...hui kauhia vieläkin puistattaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 23:03

Huh,mitä "maisemakuvia".En tohtis lähteä..sen verran on itsesuojeluvaistoa olemassa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 23:15

Jotensakin tutun näköistä. Ainakin minun mielestäni näytti juuri tuolta kun ensimmäisen kerran Espanjassa bussilla siellä vuoren rinteillä mentiin. Itse istuin vielä ikkunan puolella ja alas katsottaessa näkyi pelkkä tyhjyys... Oppaamme lohdutti että kerran viikkoon yksi turistibussi syöksyy rotkoon, mutta ei meillä ole hätää, maanantaina meni ?matkojen bussi alas. Ja sitä paitsi, eihän meillä ole hätäpäivää kun Jeesus on kuskina! Ai että uskaltaisinko - kenties.

Lisätty: 27.05.2009 - 23:27

Yhdessä kuvassa näkyi risti. Niitä muistopaikkoja näkee paljon tuolla etelänmaissa ja nimenomaan noilla vuoristoteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 23:32

en varmaankaan, riippuis kyllä millä autolla.. en tollasella bussilla lähtis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 23:39

Kiitos varoituksesta. Olen kerran ollut Espanjassa, Barchelonassa, ja sielläkin ajelimme paljon autolla, mutta onneksi ei mitään tuollaista tullut vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 23:42

Kävellen voisin mennä vähän matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 01:49

Vähän rohkasua taitas vaatia, mutta maisemien takia saattais vaikka lähteäkin.

Salvadorissa olen reissannut taksilla kuutisenkymmentä kilometriä vähän samanmoisissa olosuhteissa, yli puolet matkasta vaan meni säkkipimeässä, niin tajunnut tyhmempi edes pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 03:16

Jäin jo koukkuun tuonne sivulle ja eksyin suunnasta, kun siellä sivuilla oli kaikkea muutakin kivaa. Niin en minäkään ilman rohkasua varmaankaan lähtisi. Maisemat ovat mahtavat ja näköalat varmaan vieläkin huikeemmat. Oli ne sinne kuitenkin varoitusmerkkejä laittaneet. En tiedä mitä tuolla nyt voi enää oikein varoittaa, kun on jo kaikki vaarat valmiina? Hyvä jos tiellä pysyy, että ei tipu alas.

Lähteet:
Itsesuojeluvaisto näköjään vielä sentään pelaa, vaikka peli on jo menetetty?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 06:42

Hieno reitti Jopolle, kunnon maisemat ja lämmintä.
Miksei ihan henkilöautollakin, niinhän muutkin ja jopa rekoilla. Oli sieltä kyllä muutama näköjään pyörinyt alaskin. Outoa että autot tulevat vastaan, luulisi että ensin toiseen ja sitten toiseen suuntaan nuo pari metriä leveät osuudet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 06:53

Hieno tie, aivan mahtava. Vastaavanlaisella tiellä olen ollut kyydissä...siihen tottuu, mutta itse en suostuisi ajamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 08:29

Siellä näky olleen kova liikenne.Kelpaisiko tuo enää elämys matka kohteeksi.Olen kullut tyypeistä jotka haluaisi lähteä elämys matkalle Irak,kiin suoraan terrori iskupaikalle.Kun pommi räjähtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 08:36

En lähtisi autoilemaan tuolle tielle. En myöskään kyytiin uskaltaisi lähteä. Kävellen, ehkä vähän matkaa mutta sitten olisi käännyttävä takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.05.2009 - 09:44

Korkean paikan kammoisena en uskaltaisi. Putoaisin jo kävellessäni alas kun huippaisi oikein kunnolla. Karmivat tiet. Huh, huhh niitä rohkeita jotka uskaltavat. Miten noi pystyy ohittamaan toisensa, kun toisella autolla on pyörä jo tyhjän päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:26

Mukavaahan tuolla on cruisailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 13:29

Hui kauhistus. Mulla on niin kauhea korkeanpaikan kammo, että pyörrytti jo katsellessa noita kuvia. Eipä silti olen kyllä ollut pahoillakin teillä kyydissä, mutta silmät ummessa lähes tulkoon ja en tottavie ratissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 00:33

Hirrrrrrrrrrvitti,vois sano etten ainakaan selvin päin lähtis,mulla on jossain aika hurjasta kävely-tai olikohan pyöräilyreitistä linkki,etsitään kun keretään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:44

En yrittäisi uhmata kohtaloani.