Mikä poikkeaa kaikista muista kuolemansynneistä merkittävästi? Se on ainoa, josta ei voi nauttia.

Hekuman ja ylensyönnin mukanaan tuomat ilot ovat tuttuja kaikille ja jopa vihasta voi saada tyydytystä, mutta ei tästä!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 13:45

Vatikaani määritteli modernin ihmisen vakavimmat paheet.
AUKTORITEETTI Paavin sanalla on painoarvoa, sillä maailmassa on yli miljardi katolista.

Huumekauppiaat, miljardöörit, saastuttajat sekä geenitiedemiehet varokaa, sillä sielunne ovat vaarassa. Katolinen kirkko on nimittäin nimennyt ja julkaissut nyt uudet kuolemansynnit, jotka vastaavat globaalin 2000-luvun todellisuutta.

Pieni päivitys lieneekin jo tarpeen, sillä alkuperäiset kuolemansynnit määriteltiin noin 1 500 vuotta sitten.
Vatikaanin sanomalehti L'Osservatore Romano kertoi uusista helvettiin johtavista kuolemansynneistä.

Niin, että tässäpä sitä on !!

Kysyjän kommentti

Tässä se taitaa olla kateus........ kuolemansynnit määriteltiin noin 1 500 vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 22:48

Oiskos se sit tuo kateus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 22:51

jokin syntisen hyvä nautinto, jota ei syödä, mutta voi vain nautia..hmmm...sillee juups.... ;)

Lisätty: 27.05.2009 - 23:17

no nyt taas luiskintelin väärin ja kiersin muurin , siis jota ei voi nauttia....en mää sitten mittää tierä, mutta sen nyt tierän et nukkumatti heitti kauhian kasan unihiekkaa päälleni, toivon myös , että jättää sitä sinne teilekin, joten hyviä unikuvia.. ! huomenna taas nähdään uusin kujein..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 23:32

Jos olen kateellinen vaikka sinulle, niin en varmasti nauttisi siitä. Vastaan: kateus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 23:32

Kateus vie kalatkin vedestä, eli ei jää mitään nautittavaksi. Sanon siis kateus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 23:41

mutta voihan kateudestakin nauttia kieroutuneella tavalla eli haukkumalla kohdetta muille... voisiko ahneus olla vastaus? tarvitsee aina vain lisää ja lisää, kaikki tuo vain hetken tyydytyksen eikä mikään riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 01:55

kuka nyt sitten mistäkin nauttii? viha ei ole ainakaan minulle mikään nautinnollinen juttu ...

_____________

Seitsemän kuolemansyntiä ovat Danten jumalaisen näytelmän mukaan lajiteltuna pahimmasta laskevassa järjestyksessä näin:

Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 03:20

Kyllä pitää viirata aika paljon jos noista kaikista paitsi yhdestä nauttii.
Ei noista minusta voi nauttia kuin korkeintaan kahdesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 06:42

Kuka mistäkin nauttii, mutta lie enemmän kuin yksi niitä ei nautittavia syntejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 06:56

Kateus ja ahneus tuntuis minusta ei nautittaville. Vihakin..hm. hetkellinen viha voi olla nautittavaa, sillä sehän on mielen parannuskeino, siis vaan hetkellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:30

Äitini sanoi minulle lapsena että kateus on ihmisen synneistä suurin. Omaksuin ajatuksen enkä ole kateellinen kenellekään, sillä ei edes saavuta mitään.Toki kateus liittyy myös joidenkin ihmisten luonteeseen eikä siitä taida eroon päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:31

Kerro,kerro

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:48

Ylpeys käy lankeemuksen edellä!

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Ylpeys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:45

Sanoisin kateus.