Onko Napsulaislla MAA-ARTISOKKA-vinkkejä,mun oli siis pakko ostaa muutama ponteva taimi,jotka olivat lähiseudun lapsien( koulu)

kasvattamia,myyjä piti vetoavan myyntipuheen,joka toimi ;-)

Avainsanat: maa-artisokka reseptit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2009 - 05:32

Maa-artisokasta voi valmistaa lämpimiä ruokia keittämällä ja höyryttämällä sekä pannulla tai uunissa paistamalla ja grillaamalla. Se maistuu myös tuoreraasteena ja ohuina siivuina salaateissa.
Se on erinomainen apu pitkäjänteisen painonpudotuksen tueksi. Se vilkastuttaa aineenvaihduntaa, normalisoi ruokahalua,tasapainottaa sokeriaineenvaihduntaa ja vähentää vieläpä makeanhimoakin.

www.ekomarja.net/maa-artisokka.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 21:38

onnea sinulle ja taimelle, eikös sitä vois käyttää kuin perunaa, siis tee siitä vaikka suurustettu keitto, eli keität ne ja soseutat, tietysti kuorit..voit laittaa mausteeksi vaikka aurajuustoa..tai jotain muuta sulatejuustoa....tunnustan, että en ole sitä itse koskaan kasvattanut, mutta kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta , joten jos taimi tulee vastaan, niin taidan kokeilla...

Lisätty: 27.05.2009 - 21:45

ja vielä koululaiset varmaan jo kertoikin, että se kypsyy vasta syksyllä myöhään ja on eritäin herkkä kuorittuna tummumaan, joten kun niitä kuorit niin kylmään veteen, kuten perunakin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 21:49

Ystäväni kasvattaa niitä pihallaan ja ainankin tekee niistä keittoa,muuta en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 21:55

Tuolla sinulle kahdeksan herkullista (?) ohjetta. Maukkaita ruokatuokioita.

Lähteet:
www.maku.fi/reseptit/?f=P%E4...E4%E4aines

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2009 - 12:55

Mulla kasvaa maa-artisokkaa.Se leviää tosi paljon ja kasvaa yli 2 metriseksi,sillä on hennot kukat siinä syyskuun alussa.Maa-artisokka kuoritaan ja keitetään,soseutetaan ja maustetaan.Tosi herkullista.Jätä muutama mukula talvehtimaan maahan,niin ne nousee sieltä taas.