Onko kukaan löytänyt vielä herkkutatteja? Minä löysin metsälenkilläni tänään, ja olen tosi ihmeissäni.

En koskaan ennen ole näin aikaisin löytänyt muita syötäviä sieniä kuin korvasieniä.

Lisätty: 27.05.2009 - 14:56

Ei siinä kohtaa ollut kuin kaksi, joten jätin ne sinne.

Lisätty: 27.05.2009 - 16:31

Olivat ihan kerättävän kokoisia. Jos olisi ollut enemmän niin olisin kerännytkin ne pois.

Avainsanat: herkkutatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 15:22

Oho..jopas ovat varhain nousseet.En ole itsekään näihin aikoihin tavannut kun vaan korvasientä ja sitäkin hyvin hintsusti.Sienestys on ihanaa puuhaa..:)

Kysyjän kommentti

Juups, ihanaa on sienestys. Kävin samalla paikalla kaksi päivää löytöni jälkeen. Olivat jollekin kelvanneet, kun en nähnyt niitä enää. Mutta olivatkin komeita yksilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 14:53

en todellakaan, mutta pitääpäs mennä katseleen josko läytyis..olikos montakin sientä siinä kohtaan... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 15:02

No tosi aikaisessa ovat. Silloin kun minä niitä näen, ne ovat jo yliaikaisia ja matojen syömiä.
Itse olenkin kanttarellien ystävä. Opin vasta 20 vuotta sitten tykkäämään niistä.
Olen myös päässyt niiden myötä sienikammostani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 15:21

Olipas aikainen löydös. Korvasieniä löysin sunnuntaina.
En ole vielä tattimetsässä poikennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 15:29

En ole edes korvasieniä, kun täällä ei ole satanut kunnolla koko keväänä. Mutta täytyy sanoa, että aikaisessa vaihessa olet sienesi löytänyt. Eivät varmaan olleet vielä aivan paistinpannu kokoisia?

Ja Idalle tiedoksi, että ei sieniä tarvitse pelätä:

Tarjoilija asiakkaalle:
- Anteeksi, hyvä herra, mutta laskutamme aina varmuuden vuoksi etukäteen kaikilta jotka tilaavat sienikeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.05.2009 - 20:21

No en tosiaankaan ole moisiin tänä vuonna törmännyt