Viljukanvaljukka? Niin, että mitä?

ajankohtainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 15:52

Miksi noi vaikea nimitys niin tyylikkälle kasville??

Kysyjän kommentti

Joku Suomalainen "ötökäntutkija" oli nimen kasville aikoinaan keksinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 14:17

kielo , muta ei meillä kuki vielä....ja laulaa kielon jäähyväisiä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 14:20

Kielohan se
Ei kuki vielä meilläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 14:24

meilläkin se on kielo ja on jo muutaman päivän kukkinutkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 14:34

En olisi tiennyt, en ole koskaan edes kuullutkaan. Onpa siinä annettu niin kauniille ja hyvätuoksuiselle kukalle äklö nimi. Vähän sellainen vähättelevä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 14:43

Kaamee nimi. Joka paikassa näkyy kieloja olevan, kohta kukkivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 18:43

Liljekonvalj-ruotsiksi, jouduin tarkistamaan sanakirjasta ! No niin, tässä taas nähdään se pakkoruotsin aikaansaannos: kun ei muista sanaa, niin väännetään jotain vähän sinnepäin, ja niin on uusi sanahirviö keksitty.
Kielojen aukeamista olen tässä odotellut joka päivä. Meillä tuossa pihalla on isoja, monikymmenvuotiata sireenipensaita, joiden alla nämä kielot viihtyvät. Kohta ovat kukassa ja sitten poimin niitä sisälle. Kielon tuoksu on hurmaava !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 21:37

Kielo!Kieloja en ole nähnyt,mutta tuomi kukkii,hajusta,tuoksusta huomasin.Mun mielestä kielo,tuomi ja sireeni ovat parhaita tuoksumassa;ulkona.Sisällä ovat liika voimakkaita(mun aisteille).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 10:34

Hirveä nimi kielolle (jotka kukkivat jo meidän maalla lähimetsässä9).