Ovatko kaupat avoinna ensi sunnuntaina eli helluntaipäivänä?

Olen aina epävarma näissä, joulupäivänä on kaikki suljettuna, se on varmaa.

Lisätty: 27.05.2009 - 14:20

Oliko juttu ankka kun viime viikolla kerrottiin että kauppojen aukiolorajoitus on eduskunnassa kumottu eli kaikki kaupat koosta huolimatta saavat olla avoinna läpi vuoden?
Mutta mistä alkaen laki tulee voimaan, sitä en tiedä. (olin poissa Suomesta ja siksi tiedot kehnot tämän asian suhteen).
Työpaikalla tänään asiasta juteltiin.

Lisätty: 27.05.2009 - 14:27

Lakiesitys vapaasta aukiolosta on ollut eduskunnassa viime viikolla, mutta mikä on lopputulos, sitä etsin.
Työssäkäyvää auttaisi paljon jos aukiolorajoitteita ei olisi. Ainakin isompia hankintoja on pakko tehdä muulloinkin kun lauantaisin jos on mahdollista. Lauantaipäivälle riittää tekemistä vaikka kuinka.
Eläkeläisille ja muill evastaaville on tietysti ihan sama onko vai ei, mutta me "veroamaksavat raatajat" ajattelemme eri tavalla.

Lisätty: 27.05.2009 - 14:44

Palisanterin vastaus on ilmeisesti oieka, muutama päivä vuodesta tulee olemaan uskonnollisista syistä "kiinnipäivä" ja yksi on varmaan helluntai. Lakiesityksessä ei nimenomaisesti erotella liikkeiden kokoa mikä on hyvä asia. Tosi epäoikeudenmukaista että pikkupuljut voivat olla auki mutta ne isot liikkeet joissa kaupunkilaiset käyvät, eivät saisi olla.

Lisätty: 28.05.2009 - 10:23

Tänään aukioloaika on eduskuntakäsittelyssä, toivottavasti hallituksen esitys menee läpi.

Avainsanat: liikkeiden aukiolo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 14:16

Ei taida olla, ainakaan tämän uutisen mukaan - mutta abc'stähän sitä tavaraa yleensä saa milloin tahansa.

Lähteet:
www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1681038

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 14:22

en usko kans et ois auki, mutta pienet kaupat voivat ollakin, en ole yhtään varma, olen siis ihan sammallainen , kuin siekii, ikinä en tiedä miten ne ovat auki, no en kyllä monasti pyhänä kaupassa käykkään,niin siinä mielessä ei ole väliä....milloin auki ovat, kuhan ovat ees muutaman kerran viikossa ..no silloin huonopuoli ois armottomomat jonot, joista en pidä yhtään..et hyvä näin kui nyt ovat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 14:30

Helluntaipäivä: kirkollinen juhlapyhä jota vietetään alkukirkon kasvun kunniaksi. Myynti: kielletty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 14:32

En meinaa millään taaskaan oppia siihen että sunnuntaisinkin pääsee kauppaan. Olen niin oppinut tekemään ne ostokseni viimeistään lauantaina. Se hyvä puoli tässä on ettei tule ikäviä yllätyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 15:11

Ilta-Sanomat kirjoitti, että kaupat ovat kiinni helluntaina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 15:49

Helluntaina pidetään kaupat kiinni ja etsitään sitä kuuluisaa helluntaiheilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 18:51

EI paljon haittaa, jos on kaupat kiinni helluntaina. En ole ostelemassa mitään. Tänään olisin ostanut kakkuvuoan, mutta kaupasta oli sähköt pois. Olisikohan se ollut se sama orava taas ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.05.2009 - 20:23

Kyllä ne kiinni taitavat olla, tietysti lukuunottamatta noita bensaasemien sun muiden luona sijaitsevia kauppoja, ne yleensä melkein koko vuoden päivät auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 21:16

Kiinnihän nuo kaupat ovat, PAITSI, jotkut Siwat, jotka löytyy: siwa.lahikauppa.fi/fi/kaupat...B6yd%C3%A4

Lähteet:
siwa.lahikauppa.fi/fi/kaupat...B6yd%C3%A4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 21:47

Helluntaina huilataan ja kaupan ovet pysyvät säpissä.
Jos uusi laki kauppojen aukiolosta astuu voimaan, kaupat saavat ilmeisesti jatkaa tauotta aukioloaan syyskuun alusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2009 - 09:43

Kiinni ovat .