Mitä tarkoittaa plattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2008 - 13:48

murreilmaisu joka kaikesta päätellen vastaa suunnilleen samaa kuin "plaisu" joka ainakin pääkaupunkiseudulla on käytössä

plattu = (riippuen yhteydestä) litteä, laimea, mitäänsanomaton jne.

alla muutama poiminta lauseista joissa plattua on käytetty :

taskut on hyviä...saisi vain olla eri värejä..ja vähän inserttivaihtoehtoja..se valkoinen on niin plattu-ja kertismäinen..mutta ihanan ohuen pitävän paketin siitä saa...

Tämä oli ensimmäinen ulkoasuni, todella plattu ja typerä.

Seniorinorssien toiminta hiipui sitten vähitellen. Ehkä parhaiten tätä asiantilaa kuvaa Make Järvisen toteamus eräässä viimeisistä senioritapaamisista, joka järjestettiin Maarian VPK:n tilossa: "Kyll' on sit' plattu tunnelma!"

Lähteet:
esimerkkejä käytöstä ; googlaamalla plattua

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.06.2008 - 06:25

Nuoruudessani käytettiin sanaa spladdu, joka tarkoitti kasvoja (lyödä spladduun). Onkohan nuorempi polvi vääntänyt asiaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2008 - 13:17

Veikkaisin littanan muotoista tai lättyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2008 - 09:46

plattu voi muuten tarkoittaa myös äänilevyä.