Silikonimassapatruunan sulkeminen. Mikä olisi kätevä tapa sulkea patruunaputkilo tiiviisti, kun jäljelle on jäämässä k.o. massaa?

Avainsanat: silkoni tiiviste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 10:05

Mulla on kauan käytössä ollut konsti, viiden tuuman naula suuttimen reiästä sisään ja kieppi jeesuteippiä (ilmastointiteippiä) suunntimen pään yli ja ympäri, säilyy hyvin pidempåäänkin eikä tule kuivuneita klönttejä mihinkään.

Kysyjän kommentti

Tämä toimii. Sitten kun vielä "Hurjattan" neuvon mukaan laittaa säilöön muovipussiin, niin vot!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 09:07

Miten kauan sen on tarkoitus säilyä? Kovin kauan se ei avattuna säily.
Miteköhän se säilyisi vesipurkissa nokallaan? Itse olen vain teipannut ja kun olen ottanut uudelleen käyttöön, kaivanut naulalla syntyneen tulpan pois. Useimmiten on helpointa vaihtaa uusi suutin, jos vain on. Jos massa on jähmettynyt tuubin sisälle asti, se on käyttökelvoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 09:12

Minä olen käärinyt nokan ympärille oikein tiukasti palan kontaktimuovia, sittenkin on kyllä pitänyt rassata kuivunut tulppa pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 09:20

voisitkos koitaa siihen tuubiin kääräistä talouskelmua, joskos se pitäis sen vielä käyttökelpoisena..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:19

Vähäviisaalta sain minäkin hyvän neuvon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:26

Voin vakuuttaa sinulle tämän asian viisainta heittää tuupi menemään ne on mielestäni kuitenkin aika halpaa tavaraa,jos tarvitset sitä noin kuukauden sisällä se säilyy noilla konsteilla mitä oli edellä.Jos säilytät sitä vuoden se menee piloille aivan varmasti,monesti kokeillut,nissä parasta ennen päiväykset.Mulla meni pilalle avaamaton putkilo parasta ennen päiväyksen jälkeen jo vuodessa.siis avattu tuupi roskiin surutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:36

Mieheni teippaa massatuubin pään maalarinteipillä.Mutta ei se kovin kauan säily niinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:52

Olen laittanut muovipussiin käytön jälkeen. On säilynyt pidempään kuin noilla muilla veikoilla.