Mitä hittoa?Repo voi menettää pappeuden iäksi?

Eikö tuo ole jo vähän liijoittelua?

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1690563

Lisätty: 27.05.2009 - 09:26

Taidatte olla oikeassa.Ei tullu kyllä oikeen mietittyä tätä asiaa.:P

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2009 - 09:24

Minua vähän ihmetyttää, että hra Mitro Repo ruikuttaa mediassa saamaansa kohtelua. Milloin hän ei ole saanut kutsua piispojen kuulemistilaisuuteen kyllin ajoissa, kyllin oikealla tavalla (julkisen notaarin vahvistamana?), milloin taas "häntä on kohdeltu ankarammin kuin muita poliitikoksi haluavia kirkonmiehiä".

Kas kun Mitro Repo ei myöskään tuntenut/tiennyt tai perehtynyt kirkkonsa sääntöihin ennenkuin hän innoissaan vauhkoontui kultainen ristiriipus heiluen ja viitan helmat liehuen julkkispoliitikoksi Brysseliin rynnimään, tai ainakin sinne halajamaan...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 09:11

No jos näin käy, se on Revon oma valinta. Hän halusi silloin enemmän poliitikoksi kuin papiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 09:12

kyllä isä mitro on tiennyt heidän kirkonssa kannan tähän asiaan ja jos tuntee niin paljon vetoa politiikkaan, että voittaa hänen pappeus ammattinsakin , nin toivon todella paljon hänelle onnea valitsemalleen tielle, toivotaan vaan, että kun mitro palajaa taas pois tuolta politiikan saralta niin kirkko hänet takaisin ottaa, ei se syntiä ole politiikkakaan jos sen puhtain sydämmin tekee, mutta sielläkin saralla on kaiken laaista filunkii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2009 - 09:15

Taas kirkko näyttää ankaruutensa. Mutta hän on pappisvalansa vannonut, pysyköön siis lestissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 09:16

Piispa pysyköön lestissään eli olisi hoitanut vaan kirkollisen virkansa ja jättänyt politiikan muille. Minulta ainakin mennyt usko koko mieheen, niin sympaattinen tapaus kuin onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:17

Antikristus yhdistää politiikan ja uskonnon. (Ilm.17:16-17).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:21

Uskonto ja politiikka,ne eivät sovi yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:29

Se on ordotoksien asia,ei ole lutherilainen,pappi,Kreikassa muuten ordotoksi pappi on presidenttinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:39

Isä Mitron piti valita,joko hän pysyy pappina tai alkaako hän elää tavallisten ihmisten lailla.Hän valitsi jälkimmäisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:57

Papin elämä on ihan yhtä tavallista kuin muidenkin kuolevaisten. Koska niin monet meidän tärkeistä asioistamme on politisoitu, so. on kuuluttava johonkin poliittiseen ryhmään voidaksesi ajaa asioita eteenpäin, niin papillakin voi olla sekä kokemusta että arvokkaita mielipiteitä asioiden hoitoon. Pappiskoulutus on yksi koulutusala, ei sen kummempaa. Minusta Mitro Saloa on kohdeltu väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 11:17

Isä Mitro on ihmisen puolella,uskoa ei voi viedä piispatkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 12:38

Täytyy muistaa että Mitro on tehnyt tosi paljon PRää kirkolle ollessaan eri asioiden kautta esillä julkisuudessa.
Vaikuttaa että haluavat "savustaa" hänet ulos kirkosta. Kaikkea näyttää tapahtuvan myös ortodoksikirkon sisällä ja asioita tulee julkisuuteen. Viimeisin oli tapaus jossa Helsingin srk:n pappi (kaikkien esimies)erotettiin virastaan puoli vuotta ennen eläkkeelle siirtymistään, syynä epäasiallinen toiminta srk.n esimiehenä (eli erittäin tulehtunut ilmapiiri työyhteysössä, työpaikkakiusaamista).
Maallisia asioita näyttävät muutkni hoitavan, jossain päin Suomea on ortodoksipappi Tulikivi Oy:n hallituksessa, sitä kait seuraavana aletaan penkomaan.
Kreikassa pappi on presidenttinä, sen muistan nyt ja Kyproksen Makarios oli Kyproksen pressa pitkään.
Oikeusministerillä oli myös jotain sanottavaa henkilöiden tasa-arvoisesta kohtelusta ja oikeuksista.

Lähteet:
erilaiset perusteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 18:39

olisihan se hienoa, jos voisi vielä saada virkansa takaisin myöhemmin.