Silmien väristä on montakin laulua. Montako tiedät siniharmaista?

Kuulin juuri yhden ja oli aika erikoinen sanoitukseltaan.

Lisätty: 02.06.2009 - 22:42

Ennenkuin valitsen parhaan niin totean että siniharmaista silmistä on tosi vähän lauluja. Me sellaiset omaavat olemme niin harvinaisia! Heh.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 22:38

"Siniharmaasilmäinen, nainen surumielinen..."
Onko joku tällainen, tuli vain jostain muistista, ei kyllä yhtään aavistusta kekseinkö itse vai onko oikeasti olemassa :D

Lisätty: 26.05.2009 - 22:40

Löytyihän tuo
www.youtube.com/watch?v=GJi-xSOPNh8

Kysyjän kommentti

Kiitos, en ollut koskaan kuullutkaan tuota. Mukavat sanat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 23:14

en kyllä nyt muista , mutta ruskeanvihreät silmäsi ihanat ....muistan..ja silmiis sinisiin ..olikos tuo.. sinun silmiesi tähden....ja jatkan nyt , että nostan hattuni ja lähden... nukkumaan joten hyviä öitä sinulle ja napsu väelle...!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:42

Laskin , että neljä ja viides tekeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:57

Tällaisen tiedän: Silmät armaat sinisen harmaat kadottaneeni jo iäksi luulin. Lavealle ulapalle kutsui minut Kuitin tuuli. Siellä kuulin laulun niin vienon: kepeäjalka, Karjalan neito ! Löysin silmät sinisenharmaat rantamilta kotoisen tienoon. Kaino katse, pellavatukka iåksi syöpyivät sydämeeni mun.
Tällaista laulua lauloi Koiton Laulu joskus 70-luvulla. Olikohan tämä se sinun laulusi ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 04:34

Neverheard tuon tiesi.
Olen kuullut joskus, mutta yhtäkkiä kysyttäessä en olisi taatusti muistanut.
Olen muuten kuullut useammaltakin taholta, että miehet eivät aina tiedä vaimonsa silmien väriä, vaikka olisivat olleet kymmenen vuotta naimisissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 10:52

Hurjatan laulun sanat ovat kauniit ja vastaus kysymykseesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.05.2009 - 12:41

En ainuttakaan ole kuullut, Itsellä melko siniharmaat simmut, ehkä vähän vihertävääkin seassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 13:11

En ole kyllä kuullut moista. minulla on itsellä siniset silmät, mutta olen tyytyväinen omiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 14:17

Ei löytyny minun muistista yhtään laulua. Sinisistä, ruskeista ja tummista silmistä kylläkin.
Itselläni vihreät silmät, en tiedä yhtään laulua niistäkään :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.05.2009 - 18:31

Enpä muista yhtäkään, tulee mieleen vaan tummat silmät, ruskea tukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 19:43

Vanha kansanlaulu:
Oman kullan silmät sinisen on harmaat
ne on mulla mielessäni aina
//: joka sunnuntaki - väliin viikollaki -
aina kun vain silmät kiinni painan :// (jos vain painan)

Vanha kulta raukka tuli meidän kautta
luuli että vielä aukes ovi
//: uusi kulta vieress, vanha ovipieless - eihän kahta rakastella sovi:// (no miksei sovi)

//: on kertosäkeen merkki ://

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 22:45

Tältä löytyi muutamia (toivottavasti onnistuu linkki), Ola tuli itelle mieleen ekana:
www.fono.fi/KappaleHakutulos...ale=silmät siniharmaat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 23:11

Empä ole kuullu yhtään.Itelläni on siniharmaat silmät.Monissa kyselyissäki mis kysytää silmienväriä,ei oo vaihtoehtoa siniharmaat....liekkö joteki erikoine silmienväri vai mikä lie jujuna.