Miten toimia, kun samalle päivälle kutsu moniin valmistujaisjuhliin?

Sukulais- ja ystäväpiirissä tänä keväänä kolme uutta ylioppilasta ja kolme ammaatiin valmistunutta. kaikki ovat kutsuneet juhliin ja tietysti samana päivänä eli ensi lauantaina. Onko noloa esim. kysyä juhlakalulta, että voiko tulla vasta seuraavana päivänä? Millään ei kaikkiin ennätä samana päivänä eikä mahakaan kestä sellaista kahvin ja kakun määrää!

Avainsanat: kevään juhlat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 15:36

Itse en ehkä menisi mihinkään niin ei ainakaan tule puheita sukulaisten eriarvoisesta kohtelusta.
Tai mene vaan lähimpään...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 15:33

Mieti mikä on mielestäsi tärkein juhla sinun kannalta ja mihin sinua eniten odotetaan ja met sinne. Muille lähetät kortin, kukkia ja soitat onnittelut perään. Ilmoitat että et pääse kaikkiin samaan aikaan ja tulet käymään siellä myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 15:35

siitä vaan käyt juhlasta juhlaan, ehtiihän yhdenpäivän aikana monessakin paikassa käymään,
kieltäydyt kohteliaasti tai väistät muuten tarjoilupöydät

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 15:58

Laita arvojärjestykseen juhlittavat ja aloitat tärkeimmästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 16:17

Sukulaiset ovat ne tärkeimmät. Tuttavat ja ystävät voi jättää väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:17

Itse kävisin visiitin joka paikassa. Puoli kuppia ja pieni siivu kyllä uppoaa. Tarkoitus sellaisissa juhlissa ei lienekään viettää luppoisaa aikaa yhdessä vaan osoittaa arvostavansa käymällä henk.koht. Läheisin ensin, 1-1,5h per paikka riittää. Jokainen ymmärtää tällaisen menettelyn päivänä jolloin juhlia riittää. Itsestäsi johtuvista syistä onko kohtuullista odottaa juhlittavien näkevän vaivan juhlien järjestämiseen monena päivänä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:33

Käyt joka paikassa vain onnittelemassa.Kyllä sitä on selvitty kuusista lakkiaisista samana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:46

mä ainakin oon näillä näkymin menossa kolmiin juhliin.. ku kaikki on eri aikaan, eikä siellä nyt niin kauaa tarvi olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 18:58

Olet vain hetken kaikkialla, pitäisihän heidän nyt tilanne ymmärtää! Jos lähisukulaisista on kyse, voit mennä sinne viimeiseksi yömyöhään. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:03

valitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:33

Pistä kekkerit tärkeysjärjetykseen,mikä on sulle ensteks tärkein ja siitä sitten ohjelmoit käynnit.Eihän joka paikassa tarvi viettää tuntitolkulla,kait?Luulen,että joka kutsuu kekkereihin lauantaina,ei enää sunnuntaina halua jatkoja tai mistäs sitä kenenkään tapoja tietää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:33

minä taas teen niin että menen lähisukulaisten luokse, ja muille laitan kortin ja kukan...no kaksille yllioppilas juhlille menemme ja kolmansille laitan kortin ja kukan..kun ei ole niin läheinen, mutta tätinä pitää olla mukana juhlissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:48

Onhan se rahallinenkin kysymys, eikö vain. Jos sukulaiset läheisii menisin ite niitten kuttumana heitil, muille sitten viestiä, et sori, nyt en pääse kun on tämän ja tämän juhlat samana päivänä, onnittelutjutskat voip tietty heillekin laittaa... näin mie aattelin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:36

Mene sinne kuka on sinulle läheisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:56

Tosi on, ettei valmistumisjuhliin ole tarkoituskaan jäädä asumaan. On aivan etiketinmukaista vain pistäytyä. Toki riippuu vielä siitä, miten läheiset ihmiset ovat kyseessä. Läheisempien luona voi viipyä pidempäänkin, mutta kyllä olen kuullut monilta käyneen kuusissa juhlissa samana päivänä, ehkä sen useammissa ei oikein ehtisi käydä. Onneks mulla ei oo koskaan sattunut samalle vuodelle useita juhlia, niin ei oo tarvinnut juosta paikasta toiseen. Jos et itsekään jaksa juosta, niin eihän sunkaan ole pakko joka juhlassa käydä. Ihan hyvin voit valita tärkeimmät. Niin, ja eihän sun mikään pakko ole kahvia joka paikassa juoda, tai syödä kakkua. Voit kertoa käyneesi useissa juhlissa, ja että et jaksa enempää kahvia tai kakkua. Ehkä voit ottaa jotakin pientä suolaista, kyllä sitäkin noissa juhlissa yleensä tarjoillaan, ja varmasti on myös mehua tai limua saatavilla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 00:17

Yleensä niitä juhlia juhlitaan koko päivä. Ota selvää, onko näin., Laadi itsellesi aikataulu ja järjestys, missä käyt. Jää sinne hauskimpaan paikkaan viimeksi ja vietä mukava ilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 08:46

Meillä on kahdet "tärkeät juhlat" ja välimatkaa on niin paljon että tehtiin kompromissi eli mieheni menee veljentyttärensä yo-juhliin ja minä sekä tyttäreni maalle naapurin tyttären juhliin.
En suosittele edes esitystä käydä seuraavana päivänä, voi vain ilmoittaa ettei voi tulla syystä että on monet juhlat yhtäaikaa. Jos ei välimatkaa ole paljon, silloin on parasta tehdä nini että pistäytyy niin monessa paikassa kun mahdollista. Eikähän juhliin jäädä yleensäkään tuntikausiksi ellei ole kyse todella läheisestä juhlittavasta.
Toki jos joku ilmoittaa että tervetuloa myöhemmin eli jonain muuna päivänä, se on ok.