Oletko koskaan käynyt "arvauskeskuksessa"?

Lääkärissä

- Hyvä rouva, sanoi lääkäri tutkittuaan Jaanan. - Minulla on teille iloisia uutisia.
- Neiti, korjasi Jaana.
- Hyvä neiti, vastasi tohtori. - Minulla on teille ikäviä uutisia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 18:56

Olen käynyt, kun ei tässä kunnassa muunlaisia vastaavia löydy...

Kysyjän kommentti

Näinhän se tuppaa olemaan, että pakon edessä, kun ei ole muutakaan lähellä.
Voihan siellä nyt ainakin labrassa käydä, jos nyt ei ihan kaikkea tarvitse tutkia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 13:56

Mihinpäs sitä köyhä muualle menisi vaivojaan valittamaan kuin sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:57

Monen monta kertaa, kun en sniiduna ole halunnut maksaa maltaita jostain tarpeellisesta ja kalliista tutkimuksesta. Lähetteen saanut yhteiskunnan varoilla suoritettavaan kokeeseen / tutkimukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:01

Saattoivat silti olla iloisia uutisia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:11

Flunssatapauksissa joskus kyllä, lähin "arvauspiste" on todella lähellä eli ehkä kerran vuodessa käyn. Jos tuntuu että on poskiontelotulehdus, mene kyllä yksityiselle lääkäriasemalle, saa asianmukaisen hoidon ja lääkityksen aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:23

Tilasin juuri ajan, kolmen viikon päähän sain. Sitten yhdessä arvailemme tohtorisedän kanssa...
Onneksi on mahdollisuus tutkia myös laboratoriossa näytteitä. Toivottavasti ei tule minkäänlaisia ikäviä uutisia. Kyllä lääkäreiden työ on tänä päivänä todella vaikeaa. Olen aina ihaillut niitä nuoria, jotka edelleen jaksavat hakeutua lääkärin ammattiin. Tänä päivänä tauteja tiedetään niin valtavasti, että vaatii todella hyvää muistia, että osaa potilaan pienistä vinkeistä ja laboratoriotuloksista päätellä, mikä häntä vaivaa. En yhtään ihmettele, että välillä menee arvailutkin ihan pieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:48

Onhan tuolla tullut käytyä ja onpa joskus mennyt todellakin arvauksen puolelle. Lääkärisetä kun väitti minulla olevan vaan jonkun "pikkuflunssan tyyppisen", kun todellisuudessa sairastin jänisruttoa. Mutta sattuuhan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 15:31

Kerron lukemani jutun, joka on jäänyt tuonne memoryyni:
Nuori nainen meni iltavastaanotolle tuohon selittämääsi keskukseen ja valitti lääkärille vatsavoivojaan.
Lääkäri: Te olette raskaana.
Ei voi olla mahdollista sillä en ole ollut miestä metriä lähempänä.
Lääkäri meni ja veti verhot ikkunasta ja jäi kaselemaan taivaalle.
Mitä te sieltä haette, kysyi neitonen kun hänen hermonsa petti,
Viimeksi kun tälläistä tapahtui syttyi taivalle uusi tähti parituhatta vuotta stten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 15:54

Arvaus meni hieman keskuksessa pieleen kun lääkäri sanoi olevan koira-allergian. Reumalääkäri totesi samojen vaivojen olevan fibromyalgian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:21

Täysin vapaaehtoista käyttää julkisia terveydenhuoltopalveluja. Suurin osa palveluista hyviä ja onnistuneita. Eipä sinne kannata mennä sellaisen joka kokee saavansa aina vain väärää hoitoa viemään aikoja meiltä, jotka yhä luotamme perusterveydenhuoltoon. Vai mitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:01

Kyllä käyn.Olen ollut tyytyväinen tämänhetkisen kotikaupunkini terkkakeskukseen sekä omalääkäriin.Aikoinaan edellisessä asuinpaikassa sikäläisessä terveyskeskuksessa käynti "tohtorin" pakeilla oli koitua kohtalokseni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:37

On-ja iso hoitovirhe tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 18:49

Käyty on ja aina saatu erinomaista ja ammattitaitoista apua.
Viiveeseen eivät lääkärit ole syyllisiä, vaan poliitikot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 18:55

Silloin tällöin ja aina saanut avun ja asianmukaisen hoidon. Vieläpä nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:05

En, vain terveyskeskuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:49

Jos arvauskeskuksella tarkoitat (niikuin kansan suussa tää kulkee) terveyskeskusta, niin melkein kaksikymmentä vuotta kävin, jokaisena työpäivänäni, nyt siirtynnyt muualle. Muistaakseni (hmm) en arvuuttanu mitenkään, vaan yritin tehdä parhaani, valituksia en ole kuullut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:57

Onpas tullut visiteerattua,mutta onneksi ei usein eikä paljoa,saanut lähetteen mmssa osteoporoositutkimukseen ja "oma lääkäri" polttanut luomia .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:06

KYLLÄ olen saanut monesti parasta mahdollista ja huolehtivaa hoitoa ja aina otetaan verikokeet niin perusteellisesti, vaikka joskus tuntuukin että ne ovat turhia, mutta lääkärin määräyksestä käyn niilläkin..ja jos jotain epäilevät edes jotain pientäkin poikkeavaa, niin saman tien on lähete sairaalaan parempiin tutkimuksiin..vaikka en niin siitä sairaalasta välittäisikän..mutta se on vain minun parhaakseni, joten mentävä on..kyllä minulla on mahtava tiimi ns.arvauskeskuksessakin..kaikki kunnian osoitukseni sinne, siellä on mahtava osaava välittävä henkilökunta....iso KIITOS...minua hoitaneille..ja voin sanoa että hoitoja olen saanut ja paljon...eikä ne lopu , ellei elämä lopu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.05.2009 - 20:55

Kyllähän arvauskeskuksessa on tultu käytyä useampaan ootteeseenkin. Harmi, en pidä virastoista sun muista,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 23:42

kerran