Mikä on jako mieli tauti?

Lisätty: 26.05.2009 - 15:11

Jumppikselle tiedoksi tuosta sivupersoonasta joka jokaisessa meissä aina asustelee:

Pariskunta oli psykiatrilla. Mies selitti, että hänen vaimollaan on asiat aika hassusti, kun tämä on jo puoli vuotta kuvitellut olevansa ruohonleikkuri.
- Puoli vuotta! Miksi tulette vastaanotolle vasta nyt?
- Hän oli lainassa naapurilla, joka palautti hänet vasta nyt!

Niin munkille ja jumppikselle kiitoksia kaveriksi pyynnistänne! Kyllä se routa porsaan aina kotiin ajaa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 20:05

Tämä ei liity mitenkään jako mieli-kysymykseen,mutta
"Niin munkille ja jumppikselle kiitoksia kaveriksi pyynnistänne! Kyllä se routa porsaan aina kotiin ajaa!"
Oliko kyse pyynnistä,sillä routa ajaa possun ja pyytäjän varmasti aina kotiin ;-)

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä vastaajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 12:40

Ihmisellä on kaksi tai useampi persoona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 12:57

Se on mielisairaus jossa ihminen kuvittelee kaiken laista ja luulee että on lähellä muitakin ihmisiä vaikka ei todellisuudessa niin olekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:01

Skitsofrenia

Lisätty: 26.05.2009 - 13:44

Tuo Römppäsen Veikon sivupersoona kyselee niin ovelia, että täytyi kysyä sanakirjalta!

Lähteet:
www.sanakirja.org/search.php...&l2=-1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:11

skitsofrenian kansanomainen nimitys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:16

jakomielitauti,
missä lienee se raja,
välillä tuntuu vaivaavan itse kutakin........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:20

Niin kuin Tuutikki100 tuossa edellä sanoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:01

tuolla lailla kirjoitettuna mieli on henkistä ja tauti on sairautta,sivupersoonat on kyllä tuolla henkiselä puolella

Lisätty: 26.05.2009 - 15:46

routa on täällä tuntematon ilmiö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:35

Jaahas, sanoi tohtori. Se on siis mielitautisi, arvaan. Sitten siihen liittyy Iso jako, siis maapalaset, joita maanomistajille jaettiin joskus ennen tai jälkeen Isonvihan. Jako ei aina mene tasan, sanoi opettaja, eikä voi aina ottaa, täytyy lainata. Vastaankin tuohon kysymykseesi, että se on jako, jonka tautinen mielellään suorittaa. Mitä jaetaan, se on kokonaan jakajan käsissä. Jos on vähän skitso, ei jaa mitään, vaan pitää kaiken itsellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:23

sitä vaaditaan hoitoalan henkilökunnalta, tarttis olla hääräämässä monessa paikassa yhtäaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:42

Jakomielitauti eli skitsofrenia on sairaus, jossa minän toimintojen kokonaisuus rikkoutuu (siitä nimi jakomielitauti), ja minän eri osa-alueet (tahto, motivaatio, tunteet, ajattelu ym.) toimivat aivan kuin toisistaan riippumatta..

Tosin jos tässä kysymyksessä varta vasten on erikseen kirjoitettuna, voi olla näinkin; jos jakaa mielellään voip tulla tauti. (ja sit tää: vitsi vitsi vitsi tähän perään, kun ei voi tietää, oliko tästä toisest vakavast sairaudesta kyse vaiko toisesta sairaudesta kyse, joka myös voip olla vakava:))

Lisätty: 26.05.2009 - 18:22

Tiedoksi: Maanisdepressiivisyys on aivan eri tauti kuin jakomielitauti/skitsofrenia, ensiksi mainitussa ei esiinny esim. psykoosia, jota esiintyy jälkimmäisessä.

Lähteet:
www.kakspy.com/kakspy/kirj_kn_4.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:38

Jakomielitauti on esim.maanis-debressiivinen ihminen.Välillä ihan masennuksissa ja sitten iskee mania päälle ja ostetaan koko tilillä ruusuja tai vastaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 19:05

Skitsofrenia mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:06

Jakoavaimen sukulainen,vakava häiriö mentaaliterveydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:44

Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö (aikaisemmin myös maanis-depressiivisyys) on nimensä mukaisesti mielialahäiriö, jossa mieliala vaihtelee ja jossa esiintyy manian ohella masennusta eli depressiota.

Ylläoleva on siis täysin väärä vastaus.

jos kysymys olisi ollut : " Mikä on jakomielitauti? " niin oikea vastaus olisi:

Todellisuudentajun heikkeneminen, tunteiden ja ajatusten välisen yhteyden ja johdonmukaisuuden katkeaminen sekä tahtoelämän ja ajattelutoimintojen häiriintyminen ovat skitsofrenian keskeisiä oireita. Skitsofreniaa on vanhastaan kutsuttu myös jakomielitaudiksi, mutta termistä on luovuttu sen harhaanjohtavuuden vuoksi. Skitsofreniaa kuvaa pikemminkin mielen pirstaloituminen kuin mielen jakaantuminen.

Mutta kun kysymyksessä kirjoitit " jako mieli tauti" , niin eipä jakaudu mieleni kuvaamaan tätä tautia ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 14:04

Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sana kirjoitetaan todella yhteen, ei 3 eri sanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 16:18

siis kyseesähän on skitsofrenia eikä kaksisuuntainen mielialahäiriö
(Skitsofreniaa on vanhastaan kutsuttu myös jakomielitaudiksi)

(pilkut ja yhdyssanat jääköön nyt kommentoimatta ettei täti taas suutu)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2009 - 20:16

jako mieli tauti jaattua mieltä , niinhän se on..