Entäs mitä ajatuksia herätti aamun lehden kertomana,että Kuopion tapauksella oli lähes sata panosta käsiaseeseen ja vajaat 20

haulikon patruunaa;KAIKKI nämä MUKANAAN ASEIDEN LISÄKSI.Tähänkään jätkä ei ollut tietävinään syytä?

Avainsanat: aseet patruunat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 12:45

Ne sata käsiaseen panosta mahtuvat tyhjään tupakka-askiin ja haulikon panokset taskuun, joten ei niitä hirveää lastia ollut, mutta ne aseet?! Torilla mukana haulikko, jota ei piiloteta vaatteisiin sitten millään!
Onkohan tuollainen järjen nyrjähdys tullut pelkästään Alkon tuotteilla? Epäilen, että ei.
Humala oli joskus kauan sitten lieventävä asianhaara kolaritapauksessa ja luulen, että kaveri yrittää paeta vastuutaan hullun humalan taakse.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 26.05.2009 - 11:03

Jaa-a, mitä lie tekoja suunnitellut.
Hieman omituista,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:04

Se on tuo ihmisen pää ihmeellinen, siellä kun napsahtaa, ei osaa itsekään kertoa tekojensa syytä.
Aselakiin saatava viipymättä muutoksia.
Ihminen joka ei ole esim vuosiin metsästänyt, mitä tekee aseluvilla ja aseilla ??!!
Eikun pois vain!
Tänä päivänä tapahtuu liikaa vastaanvanlaisia tapahtumia.
Yhteiskunta voi huonosti ja hoitoalan ihmisiä lomautetaan ja määrärahoja supistetaan.
Näin ei ainakaan paranneta tilannetta.
Ihminen joka hoitoa tarvitsisi ei sitä itse ymmärrä, eikä ole helppoa päästä hoitoon vaikka haluaisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 11:06

Jos se on tällä ukkelilla sellainen keräilykohde, pakonomainen tarve hankkia, kuten huomasin itselläni olevan kengät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:06

kuuntelin tv tuota juttua ja ajattelin, että onko se niin paha, jos laitettaisiin niitä ampumalupia uusimaan vaikka kerran vuodessa ja lääkärintodistus aina mukana....vois olla että ihmishenkiäkin säästyis...tuo mies on niin pimee ja pönttö tyhjän, että lekuri ois voinut jo aikoja sitten evätä ampumaluvat ja poliisi ottaa aseet huostaansa..kaikilla hulluilla niitä pyssyi saa ollakkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:07

Jotain draamaa on täytynyt tapahtua miehen elämässä. Kyllä se kohta selviää. Lähiomaiset eivät vain ole osanneet ennakoida ilmeisesti riittävän ajoissa vaaratekijöitä. Ja onko ollutkaan ketään lähiomaisia. Aika äärimmäiseltä reaktiolta tuo kyllä vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:29

On minullakin ikävuosia vajaa 100, enkä tiedä mitään.

Paras minkä näin sunnuntai-illan TV-uutisissa oli paikalla olleen KUPS:in pelikaverin lausunto.
Epäili jonkun ratkenneen kaverinsa kaalissa. Jäin kaipaamaan että olis vielä höläyttänyt nimen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 11:38

Jo eilen vastasin suunnilleen tähän asiaan. Aseita eikä panoksia saisi säilyttää kotona lainkaan. Jos niitä tarvitsee esim. harrastukseensa, niin ne voisi olla harrastuspaikalla säilössä. Ja aseet lupineen heti pois, kun niitä ei enää tarvita ko. harrastuksen puitteissa. Kyllä on kaverilla viirannut päästä aika pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 14:03

Itse tuhoiset ajatukset mielessä ja täysin elämäänsä kyllästynyt ja todennäköisesti loppuun palanut ihminen. Saa nyt nähdä minkä diagnoosin poliisit ja viranomaiset saavat aikaiseksi? Panoksia ei ollut hirveää lastia, mutta aseet ovat eri juttu. Ihmisillä on laillisia aseita Suomessa yllättävän paljon. Tiedän henkilöitä joilla on ollut mukanaan autossa penkin alla pistooli, matkustajan penkin "fylleissä" pienempi pistooli, automaattihaulikkoja pari ja sotilaskivääri kiikari tähtäimellä peräkontissa. Aseen tappava kantavuus on 2 kilometriä ja kiikaritähtäimellä varustettuna osumatarkkuus yllättävän hyvä, kun ottaa riittävästi "ennakkoa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:28

katastrofin ainekset. Yksittäisille henkilöille elämää järkyttävä tragedia. Pitäisikö jo myönnettyjä aseenkantolupia karsia ja vielä tiukentaa uusien saamista? Siirtyminen yhä enemmän avohoitoon mielenterveysongelmaisten suhteen on aiheuttanut tilanteen, ettei koskaan voi olla täysin varma turvallisuudestaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:45

Kuuntelin uutiset.Tuollaiset asuvat sitten naapureina.Jakomielitautiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:11

Aseet aiheuttavat aina ikävyyksiä. Holmlund töihin.